Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSavaş, Ufuk Tolga
dc.contributor.authorGümüş Akman, Nagihan
dc.date.accessioned2023-06-23T11:58:36Z
dc.date.issued2023-06-21
dc.date.submitted2023-06-19
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33473
dc.description.abstractThe concept of intertextuality, theorized by Julia Kristeva, asserts that artworks are interconnected and that this interconnection is inevitable. This theory is not only applicable to linguistics but also used as a method of analyzing works in the fields of semiotics, art, and literature. In this study, the subject of intertextual relationships is examined, aiming to establish a connection with personal ceramic practices. The conceptual framework of the theory is investigated through a literature review. In terms of applicability to contemporary ceramic art, readings are limited to the methods of quotation, pastiche, parody, collage, palimpsest, and imitation within intertextuality. Considering that the artist is also a audience, the potential of intertextuality methods as a practice for personal artistic production is explored. Due to the relationships established by the concept of intertextuality in both artwork analysis and production, it is revealed that the outputs are reproductions.tr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇağdaş seramik sanatı
dc.subjectMetinlerarasılık
dc.subjectMetinlerarasılık yöntemleri
dc.subjectYeniden üretim 
dc.subject.lcshN- Güzel sanatlartr_TR
dc.titleSanatsal Üretme Pratiği Olarak Metinlerarasılık Bağlamında Yeniden Üretimtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetJulia Kristeva tarafından kavramlaştırılan metinlerarasılık kuramı, yapıtların birbirleriyle ilişkili olduğunu ve bu ilişkinin kaçınılmaz olduğunu ortaya koymaktadır. Tüm sanat disiplinlerinde uygulanan bu kuram aynı zamanda bir eleştiri yöntemidir. Bu çalışmada, metinlerarası ilişkiler konusu incelenerek, kişisel seramik uygulamalarla ilişkisi kurulmaya çalışılmıştır. Kuramın kavramsal çerçevesi literatür taraması yapılarak araştırılmıştır. Çağdaş seramik sanatına uygulanabilirliği açısından metinlerarasılık yöntemlerinden alıntı, pastiş, parodi, kolaj, palempsest ve taklit yöntemleri çalışmaya dahil edilerek bu yöntemler üzerinden okumalar sınırlandırılmıştır. Sanatçının aynı zamanda bir izleyici olması nedeniyle metinlerarasılık yöntemlerinin kişisel uygulamalarda sanatsal üretme pratiği olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Hem yapıt okuma hem de yapıt üretmede metinlerarasılık kavramının kurduğu ilişkiler nedeniyle çıktılarının birer yeniden üretim olduğu ortaya konmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-06-23T11:58:36Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeproficiencyinarttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster