Browsing Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu by Funding "Yok"
Now showing items 1-20 of 82
-
2 BOYUTLU VEKTÖREL ANİMASYON PROGRAMLARININ HAREKETLİ GRAFİK YÖNTEMLERİNDE KULLANIMI VE BİR UYGULAMA
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022-01-24)Animation can be defined as the transformation of static objects into moveable form according to a specific construction. Motion graphics are pieces of animation or footage that creates the illusion of different kinds of ... -
6 Yaş ve Üzeri Çocuk Kitapları için Sürdürülebilirlik Kavramı Çerçevesinde Bir Örnek Uygulama
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022-01-06)Sustainability is a topic that has come to the fore in the world and in our country recently. The idea of a sustainable life, which includes the borders of the world and future generations, has become increasingly important. ... -
6-8 Yaş Çocuklarda Renk Görme Eksikliği Tanısına Yönelik Etkileşimli Masal Tasarım ve Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018)Seeing colors is and ability that we use in everyday life and that we don’t deliberate unless we live a problem about it. But there is lots of people living color seeing problems in their daily lives. Those people don’t ... -
Afişlerde Kültürel Özelliklerin İncelenmesi; Antalya Altın Portakal ile Cannes Film Festivali Afişlerinin Göstergebilimsel Karşılaştırmalı Çözümlemeleri ve Kurumsal Afiş Uygulamaları
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023-01)The cultural characteristics of societies undoubtedly differ from each other. These differences condition structural and contextual change with the evolution of both ethnic, local or national culture and historical conditions. ... -
Bilgilendirme ve Yönlendirme Tasarımı Bağlamında Otogar Grafikleri ve Bir Uygulama
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)In this study, it is aimed to examine the bus terminal graphics in the context of accessing information and finding direction in this framework, identifying its problems, developing suggestions for solving the identified ... -
Bilgisayar Oyunları Konsept Sanatında Kurgu ve Grafik Tasarım; Bir Konsept Sanatı Kitabı Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)It can be said that it emerged with the development and evolution of technology, but computer games have a great place in today's entertainment world, where they continue to develop. It is possible to come across examples ... -
Bilgisayar Oyunu Konsept Tasarımı Alanında Özgünlüğün Tartışılması ve Alternatif Konsept Tasarım Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021-07-28)Computer games were first developed by engineers and software developers for more expe-rimental purposes during the development phase of of computer Technologies, and the fact that computer games were seen as entertainment ... -
Çizgi Dizilerde Giriş Jeneriği Tasarımı Ve J.R.R Tolkien'in “Ham’li Çiftçi Giles” Öyküsü İçin Bir Uygulama
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Cartoons have been in our lives since the spread of television at home. Cartoons have been using opening titles since they were broadcast and transformed into their current format. It is necessary to know the basic ... -
Çizgi Romanda Anlatısal Dönüşüm ve Bir Hareketli Çizgi Roman Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021-01-20)During the recorded date, comic has been seen as a popular mass media and consumption, the fact that it is basically a narrative type largely ignored and / or hidden. In this context, non-reproducible literature, comics, ... -
Çocuk Hastanelerinde Hasta Deneyimini Geliştirmeye Yönelik Etkileşimli Tasarım Kullanımı: Çocuk Dostu Etkileşimli Bir Görsel Tasarım Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)The hospital environment generally causes aggressive behaviors and anxiety in pediatric patients. Negative conditions, such as being forced to be in a foreign environment with anxious, tired and stressed people outside of ... -
Çocuk Kitabı Resimlemesinde Deneysel Malzeme Kullanımı : Okul Öncesi Çocuk Şarkılarını İçeren Bir Kitap Resimlemesi ve Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Books are regarded as an important element affecting the development of the child. İllustrated childrens books as game objects. She prepares her for life while enabling her to dream and think with books. The first artistic ... -
Çocuklara Yönelik Grafik Romanlarda Resimleme ve Tasarım Bağlamında Bir Bilim Kurgu Grafik Roman Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-03)As Atatürk put it, “The greatest guide is science and knowledge” and an effective way for the society to adopt this guide for children, is for children to make science a part of their lives. In addition to the transfer of ... -
Dezavantajlı Alanlarda Farkındalık Yaratıcı Bir Unsur Olarak Animasyonun Kullanımı ve Bir Kısa Film Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)Although disadvantaged areas are subject that has been studied in many interdisciplinary fields, the literature that produced in the field of fine arts is not frequently encountered. However, both in the campaign processes ... -
Dil Deformasyonunun İletişime Etkisi ve Toplumsal Bilinç Kazandırmaya Yönelik Görsel Çözüm Önerileri
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021-03-03)Teknolojinin gelişmesi ile uluslar birbiriyle daha fazla iletişim kurabilir hale gelmiştir. İnternet kullanımının da aktif olduğu günümüzde toplumlar arası hızlı erişim önem kazanmış ve kolaylaşmıştır. Bu erişim ile ... -
Disney ve Miyazaki Canlandırmalarında Kullanılan Korku Göstergelerinin Biçim ve İçerik Açısından İncelenmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023-04-02)Animation studies are very important art and design applications used in education and training processes, in cinema, in playgrounds, and in the expression of objects, phenomena, developments, life processes, etc. that ... -
Doğa Tarihi Müzelerindeki Bilgilendirme Tasarımlarının Grafik Tasarım ve Bilimsel Resimleme Bağlamında İncelenmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Museums are rich acculturalization and information spaces in terms of visitor diversity and visual narrative. The diversity and quality of museum exhibitions in terms of visual communication increases this richness and ... -
E-Kitaplarda Etki Ögesi Olarak Hareket ve Bir Uygulama Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)In this thesis titled ”The Movement As An Impact Factor In E-Books And A Proposed Implementation”, it is aimed to research electronic books, which are gaining more and more importance day by day with technological developments, ... -
Edebiyat Metinlerinin Canlandırma Sinemasına Uyarlanması ve Bir Uygulama Örneği
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Animation has been used in a variety of disciplines such as games, cinema, advertising and healthcare, with the contribution of developing technology and has become a prominent technique in the cinema industry. The appearance ... -
Elektronik Kitaplarda Etkileşimli Resimleme Uygulamaları; Türk Söylencelerine Yönelik Bir Tasarım Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022-02-23)The power of illustration to narrate an information, text or event by itself has provided to be used in every era and culture. Even the surface, object or place of use has changed, it is given preference as a source, because ... -
Etkileşimli Dijital Enstalasyon Tasarımları ve Bir Uygulama
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Interactive digital installations are new media objects located at the intersection of art, technology and design, focusing on experience in accordance with the communication expectations of the world we live in. In ...