Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇağlar, Şeyma
dc.date.accessioned2017-01-19T13:26:03Z
dc.date.available2017-01-19T13:26:03Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2016-12-21
dc.identifier.citationAPA 6tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3080
dc.description.abstractAim of this study was to design an online learning environment including different gamification components, to describe flow, emotional engagement, motivation, and achievement of the participants in this environment, and to investigate factors predicting achievement in gamified online learning environments under the scope of aforementioned variables. The study was designed as a correlational study. The gamified online learning environment was used by 40 undergraduate students taking Distance Education course in the department of Computer Education and Instructional Technology at a public university in Ankara, Turkey. In this study examined how well flow, emotional engagement, and motivation predict achievement, and tested a path model including hypotheses regarding the effects of the variables on each other. As a result of correlational analyses, the study revealed that the designed model was consistent with the data very well. Moreover, the study indicated that flow and emotional engagement explained 68% of variance of motivation, and flow, emotional engagement, and motivation explained 22% of variance of achievement. In addition, there was a positive and significant effect of flow on motivation and achievement, and there was a positive and significant effect of emotional engagement on motivation. The study also proposed suggestions considering design and implementation of the gamified learning environment and research results. Some of these suggestions are testing the generated path model with larger samples, conducting research using log data in the online learning environment, developing a web tool that automates the gamificationtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOyunlaştırma, akış, duyuşsal bağlılık, motivasyon, başarıtr_TR
dc.subjectakış
dc.subjectduyuşsal bağlılık
dc.subjectmotivasyon
dc.subjectbaşarı
dc.titleOyunlaştırılmış Bir Öğrenme Ortamının Tasarlanması, Uygulanması ve Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada farklı oyunlaştırma bileşenlerini kullanarak oyunlaştırılmış bir çevrimiçi öğrenme ortamı tasarlamak, bu ortamda yaşanan akış, duyuşsal bağlılık, motivasyon ve başarı düzeyine ilişkin betimlemelerde bulunmak ve oyunlaştırılmış çevrimiçi öğrenme ortamında başarıyı açıklayan faktörleri söz konusu değişkenler bağlamında incelemek amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel araştırma yöntemi ile desenlenmiştir. Oyunlaştırılmış çevrimiçi öğrenme ortamı Ankara’daki bir devlet üniversitesinin, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde Uzaktan eğitim dersini almakta olan 40 öğrenci tarafından bir ders dönemi boyunca kullanılmıştır. Araştırmada; akış, duyuşsal bağlılık ve motivasyonun başarıyı ne kadar açıkladığı araştırılmış, bu değişkenlerin birbirlerine olan etkilerine ilişkin hipotezleri içeren yol modeli test edilmiştir. Bu analiz ile oluşturulan modelin araştırmadan elde edilen verilerle çok iyi düzeyde uyum gösterdiği görülmüştür. Akış ve duyuşsal bağlılığın motivasyondaki varyansın %68’ini açıkladığı; akış, duyuşsal bağlılık ve motivasyon üçlüsünün ise başarıdaki varyansın %22’sini açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır. Akışın motivasyon ve başarı üzerinde, duyuşsal bağlılığın ise motivasyon üzerinde anlamlı pozitif bir etkisinin olduğu görülmüştür. Araştırmada oyunlaştırılmış öğrenme ortamının tasarımı, uygulama süreci ve araştırmanın sonuçları dikkate alınarak çeşitli öneriler getirilmiştir. Oluşturulan yol modelinin daha büyük örneklemlerle test edilmesi, çevrimiçi öğrenme ortamındaki sistem kayıtlarının dikkate alınarak araştırmaların gerçekleştirilmesi, oyunlaştırma sürecinin otomatize edildiği bir aracın geliştirilmesi getirilen öneriler arasındadır.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster