dc.contributor.advisor | Mete, Filiz | |
dc.contributor.author | Özbek, Özgül | |
dc.date.accessioned | 2023-04-11T11:41:37Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-01-16 | |
dc.identifier.citation | Özbek, Ö. (2023). Almanya’daki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretiminde Motivasyon Kaynaklarının Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi. Ankara | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29596 | |
dc.description.abstract | This study aims to reveal the attitudes of Turkish children whose mother tongue is Turkish towards learning and teaching Turkish in Germany. In line with this purpose, he sought an answer to the question "What are the effects of motivational sources on the attitudes of Turkish students studying Turkish in Germany towards learning and teaching Turkish?" The study group of the research consists of 147 students in the 11-18 age group and between the 5th and 12th grades in the city of Cologne, North Rhine-Westphalia, Germany. In addition, 9 Turkish teachers were studied. In the study, in which quantitative and qualitative methods will be used together, the data on the effect of motivational resources on the learning and teaching of Turkish were obtained through the attitude questionnaire about the learning and teaching of Turkish and the teacher interviews conducted afterwards. The questionnaires were processed in the SPSS statistical program and subjected to explanatory factor analysis to determine the weighted elements. The obtained data will be presented in tables. Face-to-face interviews with our teachers were evaluated with descriptive analysis. The findings obtained from the study were discussed within the framework of the literature. It is thought that the study is important in terms of revealing how motivational resources affect students in Turkish learning and teaching. Determining the motivation sources of Turkish children abroad will positively affect the mother tongue teaching process, which affects their identity. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Almanya’da Türkçe öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Türkçe öğretimine dair tutum | tr_TR |
dc.subject | Tutum | tr_TR |
dc.subject | Motivasyon | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Bilgi kaynakları | tr_TR |
dc.title | Almanya’daki Türk Çocuklarına Türkçe Öğretiminde Motivasyon Kaynaklarının Öğrenciler Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, ana dili Türkçe olan Türk çocuklarının Almanya’daki Türkçe öğretimine yönelik tutumlarının ortaya çıkarılmasını amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda ‘‘Almanya’da yaşayan Türk öğrencilerin Türkçe öğretimine yönelik tutumları nasıldır?’’ sorusuna cevap aramıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Almanya’nın Kuzey Ren-Vestfalya eyaletinin Köln şehrindeki 11- 18 yaş grubunda ve 5.- 12. sınıflar arasındaki 147 öğrenci oluşturmaktadır. Ayrıca 9 Türkçe öğretmeni ile çalışılmıştır. Nicel ve nitel yöntemlerin bir arada kullanılacağı araştırmada kullanılan veriler, öğrencilere uygulanan Türkçenin öğrenimi ve öğretimiyle ilgili düşünceler anketi ve sonrasında öğretmenlerle gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilmiştir. Anketler SPSS istatistik programında işlenmiş ve ağırlıklı unsurların saptanması için açıklayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Öğretmenlerle yüz yüze yapılan görüşmeler ise betimsel analizle değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler tablolar hâlinde sunulmuş ve sonuç bölümünde, çalışmadan elde edilen bulgular alan yazını çerçevesinde tartışılmıştır. Bu çalışmanın, Türkçe öğrenimi ve öğretimine yönelik öğrenci tutumlarını ortaya koyması, ayrıca öğretim sürecinde öğrencileri etkileyen motivasyon kaynaklarını sorgulaması açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Zira motivasyonun tutum üzerinde etkisi olduğundan dolayı yurt dışındaki Türk çocuklarını Türkçe öğrenmeye motive eden kaynakların belirlenmesi ve bu kaynakların güçlendirilmesi çalışmaları ana dili öğretimine dair tutumu olumlu etkileyecektir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-04-11T11:41:37Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |