dc.contributor.advisor | Altun, Arif | |
dc.contributor.author | Görhan, Meryem Fulya | |
dc.date.accessioned | 2023-04-11T11:41:17Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023-02-03 | |
dc.identifier.citation | Görhan, M.F. (2023). Okul Sonrası Robotik Kodlama Eğitiminde Öğretmenlerin Rolleri Ve Görevlerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Temelinde İncelenmesi (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29595 | |
dc.description.abstract | The duties and responsibilities of teachers vary depending on the circumstances. The functions and responsibilities of the teacher vary depending on whether formal education in schools or after-school education, one sort of out-of-school education, are contrasted. In this thesis, after-school robotics and coding education activities were looked at. Numerous extracurricular public and private activities are conducted on coding and robotic coding in Turkey and throughout the world (Deneyap workshops, etc.). Teachers and others with a background in technology can carry out these tasks. In these activities, pupils might also receive social and emotional assistance. However, when educators seek to help their pupils in terms of social and emotional learning (SEL), the expected roles and responsibilities are not apparent. The purpose of this thesis is to identify the roles and responsibilities of teachers in order to promote students' social and emotional learning during after-school robotics and coding activities. 15 one-on-one interviews and four focus groups were held for this purpose. The Nvivo application was used to conduct word frequency and word similarity analysis after content analysis and frame analysis on the collected data. It was observed that the themes of peer relationships, self-regulation, and duty awareness encompassed the roles and responsibilities of teachers. Emerging roles include manager, organizer, communicator, guide, and observer. The sub-themes of resolving peer problems, overcoming obstacles, and maintaining emotional control came to the fore in coding. And the sub-themes of improving communication possibilities and modifying their aims and plans in light of their present progress came to the fore in robotic coding. One of the outcomes was that teachers may play more of a guiding and supporting role than in formal education in after-school programs. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Okul sonrası eğitim | tr_TR |
dc.subject | Kodlama | tr_TR |
dc.subject | Robotik kodlama | tr_TR |
dc.subject | Sosyal duygusal öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen rol ve görevleri | tr_TR |
dc.subject | Kelime benzerliği analizi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitimin özel yönleri | tr_TR |
dc.title | Okul Sonrası Robotik Kodlama Eğitiminde Öğretmenlerin Rolleri ve Görevlerinin Sosyal Duygusal Öğrenme Temelinde İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Öğretmenlerin rol ve görevleri mevcut şartlara bağlı olarak değişmektedir. Okullardaki formal eğitimle okul dışında eğitim çeşitlerinden olan okul sonrası yapılan eğitim faaliyetleri kıyaslandığında öğretmenin rol ve görevleri farklılıklar göstermektedir. Bu tez çalışmasında okul sonrası yapılan kodlama ve robotik kodlama üzerine olan eğitim faaliyetleri incelenmiştir. Kodlama ve robotik kodlama üzerine okul dışı olarak resmi (Deneyap atölyeleri vb.) ve özel olarak Türkiye’de ve dünyada birçok faaliyet gerçekleştirilmektedir. Bu faaliyetler öğretmenler ve teknoloji ile ilgili kişiler tarafından yapılabilmektedir. Ayrıca, bu faaliyetlerde öğrenciler sosyal duygusal açıdan desteklenebilmektedir. Fakat, bu ortamlarda eğitim veren kişiler öğrencilerini sosyal duygusal öğrenme (SDÖ) açısından desteklemek istediklerinde beklenen rol ve görevler net değildir. Bu tez çalışmasında okul sonrası yapılan kodlama ve robotik kodlama eğitim faaliyetlerinde öğrencilerin sosyal duygusal öğrenmesini desteklemek amacıyla öğretmenlerin üstlendikleri rol ve görevleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Öğretmenlerle 15 birebir ve dört odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilere içerik analizi ve çerçeve analizi yapıldıktan sonra Nvivo programı kullanılarak kelime sıklığı ve kelime benzerliği analizi yapılmıştır. Öğretmen rol ve görevlerinin akran ilişkileri, özdüzenleme ve görev bilinci temalarında toplandığı görülmüştür. Ortaya çıkan roller; gözlemci, destekleyici, iletişimci, planlayıcı, rehber ve yönetici rollerdir. Kodlamada akran sorunlarını çözme, zorlukları yenme ve duygu kontrolü; robotik kodlamada ise iletişim fırsatlarının artırılması ile mevcut ilerlemesine göre hedeflerini ve planlarını ayarlaması alt temaları ön plana çıkmıştır. Okul sonrası kurslarda formal eğitimden daha fazla rehber ve destekleyici rol için öğretmenlerin imkanının olması ulaşılan sonuçlardandır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-04-11T11:41:18Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |