Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKıngır, Sevgi
dc.contributor.authorÇevik, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2023-04-11T11:39:55Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-01-31
dc.identifier.citationAnıl, D., Özer Özkan, Y. & Demir, E. (2015). PISA 2012 araştırması ulusal nihai rapor. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: https://drive.google.com/file/d/0B2wxMX5xMcnhaGtnV2x6YWsyY2c/view Aslan, S. (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1453-1458. Ateş, S. (2008). Mekanik konularındaki kavramları anlama düzeyi ve problem çözme becerilerine cinsiyetin etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 33(148), 3-12. Ayvacı, H. Ş., & Sezer, K. (2018). Astronomi ile ilgili yapılan çalışmalara yönelik betimsel içerik. International e-Journal of Educational Studies, 3(5), 47-57. Azizah, S. N., Akhsan, H., Muslim, M., & Ariska, M. (2022). Analysis of college students misconceptions in astronomy using four-tier test. In Journal of Physics: Conference Series, 2165(1), 012004. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2165/1/012004 Babaoğlu G. (2016). 6. sınıf öğrencilerinin astronomi kavramlarına yönelik algılarının belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi. Balbağ, M. Z., & Erdem, A. (2017). Fen bilgisi öğretmenliği ve fizik bölümü öğrencilerinin astronomiye yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 2007-2018. Bektasli, B. (2006). The relationships between spatial ability, logical thinking, mathematics performance and kinematics graph interpretation skills of 12th grade physics students [Unpublished doctoral thesis]. The Ohio State University. Bektaşlı, B. (2013). The development of astronomy concept test for determining preservice science teachers’ misconceptions about astronomy. Eğitim ve Bilim Dergisi, 38(168), 362-372. Bektaşlı, B. (2014). In-service science teachers’ astronomy misconceptions. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1-10. Bostan, A. (2008). Farklı yaş grubu öğrencilerinin astronominin bazı temel kavramlarına ilişkin düşünceleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi. Bostan Sarıoğlan, A., Küçüközer, H., & Küçüközer, A. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının astronomi kavramları hakkındaki kavramsal anlamaları. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2(1), 23-34. Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş., & Atar, H. Y. (2014). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu 4. sınıflar. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS-2011-4-Sinif.pdf Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş., & Atar, H. Y. (2014). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu 8. sınıflar. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS-2011-8-Sinif.pdf Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe öğretmen adaylarının iletişim becerilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 567-576. Danaia, L. J. (2006). Students' experiences, perceptions and performance in junior secondary school science: An intervention study involving astronomy and a remote telescope [Unpublished doctoral thesis]. Charles Sturt University. Dede, Y., & Yaman, S. (2008). Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 19-37. Doğaç, E. (2018). Yaparak yaşayarak öğrenme yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin astronomiye karşı tutumlarına ve fen öğrenme motivasyonlarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi. Doğru, M., Satar, C., & Çelik, M. (2019). Astronomi eğitiminde yapılan çalışmaların analizi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(7), 235-251. Düşkün, İ. (2011). Güneş-dünya-ay modeli geliştirilmesi ve fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi eğitimindeki akademik başarılarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İnönü Üniversitesi. Emrahoğlu, N., & Öztürk, A. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi kavramlarını anlama seviyelerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi üzerine boylamsal bir araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 165-180. Eroğlu, B. (2018). Ortaokul öğrencilerine astronomi kavramlarının artırılmış gerçeklik uygulamaları ile öğretiminin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi. Eryılmaz, A., & Tatlı, A. (2000). ODTÜ öğrencilerinin mekanik konusundaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 93-98. Göncü, Ö. (2013). İlköğretim beşinci ve yedinci sınıf öğrencilerinin astronomi konularındaki kavram yanılgılarının tespiti [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi. Gülseçen, S. (2002). Bilgi teknolojisinin astronomi araştırmalarına ve eğitim öğretimine etkileri. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, 1, 10-15. Jansri, S., & Ketpichainarong, W. (2020). Investigating in-service science teachers conceptions of astronomy, and determine the obstacles in teaching astronomy in Thailand. International Journal of Educational Methodology, 6(4), 745-758. Kanlı, U. (2015). Using a two-tier test to analyse students’ and teachers’ alternative concepts in astronomy. Science Education International, 26(2), 148-165. Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. Milli Eğitim Basımevi. Kaptan, F. & Korkmaz H. (2001) Hizmet öncesi sınıf öğretmenlerinin fen eğitiminde ısı ve sıcaklıkla ilgili kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 59-65. Kıngır, S. (2019). Kavram öğretimi. C. Aydoğdu ve S. Kıngır (Editörler), Fen öğretimi içinde (s. 53-72). Nobel Yayıncılık. Kocatürk, D. (2016). Çevre sorunlarını ve eylemlerini araştırma ve değerlendirme modeline dayalı öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin çevre okuryazarlığına ve kavram öğrenmelerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi. Kula, Ş. G. (2009). Araştırmaya dayalı fen öğrenmenin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, başarıları, kavram öğrenmeleri ve tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi. Küçük, S., Yılmaz, R. M., Baydaş, Ö. & Göktaş, Y. (2014). Ortaokullarda artırılmış gerçeklik uygulamaları tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(176), 383-392. MEB. (2010). Ortaöğretim astronomi ve uzay bilimleri dersi öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. MEB. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Milli Eğitim Basımevi. Oğuzman, T., Metin, M., & Kaya, H., (2021). Türkiye’deki astronomi eğitimi araştırmalarının incelenmesi: Bir betimsel içerik analizi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 43-65. Orbay, M., & Gökdere, M. (2006). Fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği adaylarının temel astronomi kavramlarına ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesi. 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 6-8, Gazi Üniversitesi, Ankara. Özgürlük, B., Ozarkan, H. B., Arıcı, Ö., & Taş, U. E. (2016). Uluslararası öğrenci değerlendirme programı PISA 2015 ulusal raporu. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2014/11/PISA2015_UlusalRapor.pdf Slater, E. V., Morris, J. E., & McKinnon, D. (2018). Astronomy alternative conceptions in pre-adolescent students in Western Australia. International Journal of Science Education, 40(17), 2158-2180. Suna, H. E., Tanberkan, H., Taş, U. E., Eroğlu, E., & Altun, Ü. (2019). PISA 2018 Türkiye ön raporu. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/01/PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf Tabachnik, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (7th ed.). Pearson. Taşcan, M., (2013). Fen bilgisi öğretmenlerinin temel astronomi konularındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İnönü Üniversitesi. Tekkaya, C., Çapa, Y., & Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 37-44. Türk, C. (2010). İlköğretim temel astronomi kavramlarının öğretimi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi. Türk, C. (2015). Astronomy attitude scale: Development, validity and reliability. Journal of Studies in Education, 5(4), 25-46. Unat, Y. (2001). Astronomi tarihi. Nobel Yayınları. Uyanık, G., & Serin, M. K. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının bazı temel fen konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 510-538. Ülgen, G. (2001). Kavram geliştirme kuramlar ve uygulamalar. Pegem Yayınları. Yağbasan, R., & Gülçiçek, Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 102-120. Yıldırım, A., Özgürlük, B., Parlak, B., Gönen, E., & Polat, M. (2016). TIMSS 2015 ulusal matematik ve fen bilimleri ön raporu 4. ve 8. sınıflar. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS_2015_Ulusal_Rapor.pdf Yıldırım, C. (2012). Bilim Tarihi. Remzi Kitabevi. Yıldırım, Ş. (2016). İlkokul öğrencilerinin dünya ve evren ile ilgili kavram yanılgıları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi. Yorgancı, M. (2019). Fen bilimleri öğretmen adaylarının temel astronomi konularındaki bilgi ve tutum düzeylerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29591
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine conceptual understandings of primary school teachers and primary school teacher candidates in basic astronomy topics. For this purpose, a quantitative research using a descriptive survey model was carried out. An Astronomy Concept Test consisting of two-tier items was used as a data collection tool in the research. The participants of the study consisted of primary school teachers in the central cities of Ankara and primary school teacher candidates attending to Hacettepe University and Gazi University. Descriptive statistics, independent samples t-test, one way analysis of variance and correlation analysis were used for the analysis of the data obtained from the research. As a result of the research, it was seen that the total scores of the primary school teachers in the Astronomy Concept Test were higher than those of the primary school teacher candidates. It was determined that conceptual understandings of primary school teachers in astronomy topics was not significantly different according to the variables of grade level, gender, professional seniority, graduated institution, education level, father's education level and mother's education level. While conceptual understandings of primary school teacher candidates in astronomy topics was not statistically significantly different according to the variables of father's education level and mother's education level; it was significantly different according to grade level and gender variables. Furthermore, it has been observed that there was no significant relationship between the conceptual understandings of primary school teacher candidates and their grade point averages. The results of the research revealed that primary school teachers and primary school teacher candidates held various misconceptions in astronomy topics.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAstronomitr_TR
dc.subjectKavram yanılgısıtr_TR
dc.subjectKavram testitr_TR
dc.subjectKavramsal anlamatr_TR
dc.subjectÖğretmen eğitimitr_TR
dc.subjectSınıf eğitimitr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Astronomi Konusundaki Kavramsal Anlamalarının Belirlenmesitr_TR
dc.title.alternativeDetermination of Conceptual Understandings of Primary School Teachers and Teacher Candidates in Astronomytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının temel astronomi konularında kavramsal anlamalarının saptanması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda betimsel tarama modelinde nicel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki aşamalı sorulardan oluşan Astronomi Kavram Testi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Ankara ilinin merkezinde yer alan sınıf öğretmenleri ile Hacettepe Üniversitesi ve Gazi Üniversitesinde öğrenim gören sınıf öğretmeni adayları oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin Astronomi Kavram Testi’nden aldıkları toplam puanların sınıf öğretmeni adaylarınınkinden daha yüksek olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin astronomi konularındaki kavramsal anlamalarının okutulan sınıf seviyesi, cinsiyet, mesleki kıdem, mezun olunan kurum, öğrenim durumu, baba öğrenim durumu ve anne öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının astronomi konularındaki kavramsal anlamaları baba öğrenim durumu ve anne öğrenim durumu değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermezken; sınıf seviyesi ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Ayrıca sınıf öğretmeni adaylarının kavramsal anlamaları ile akademik not ortalamaları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür. Araştırma sonuçları sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının astronomi konularında çeşitli kavram yanılgılarına sahip oldukları yönündedir.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-04-11T11:39:55Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster