dc.identifier.citation | Anıl, D., Özer Özkan, Y. & Demir, E. (2015). PISA 2012 araştırması ulusal nihai rapor. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: https://drive.google.com/file/d/0B2wxMX5xMcnhaGtnV2x6YWsyY2c/view
Aslan, S. (2017). Sınıf öğretmenlerinin eğitim inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(4), 1453-1458.
Ateş, S. (2008). Mekanik konularındaki kavramları anlama düzeyi ve problem çözme becerilerine cinsiyetin etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 33(148), 3-12.
Ayvacı, H. Ş., & Sezer, K. (2018). Astronomi ile ilgili yapılan çalışmalara yönelik betimsel içerik. International e-Journal of Educational Studies, 3(5), 47-57.
Azizah, S. N., Akhsan, H., Muslim, M., & Ariska, M. (2022). Analysis of college students misconceptions in astronomy using four-tier test. In Journal of Physics: Conference Series, 2165(1), 012004. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2165/1/012004
Babaoğlu G. (2016). 6. sınıf öğrencilerinin astronomi kavramlarına yönelik algılarının belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi.
Balbağ, M. Z., & Erdem, A. (2017). Fen bilgisi öğretmenliği ve fizik bölümü öğrencilerinin astronomiye yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 2007-2018.
Bektasli, B. (2006). The relationships between spatial ability, logical thinking, mathematics performance and kinematics graph interpretation skills of 12th grade physics students [Unpublished doctoral thesis]. The Ohio State University.
Bektaşlı, B. (2013). The development of astronomy concept test for determining preservice science teachers’ misconceptions about astronomy. Eğitim ve Bilim Dergisi, 38(168), 362-372.
Bektaşlı, B. (2014). In-service science teachers’ astronomy misconceptions. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1-10.
Bostan, A. (2008). Farklı yaş grubu öğrencilerinin astronominin bazı temel kavramlarına ilişkin düşünceleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Balıkesir Üniversitesi.
Bostan Sarıoğlan, A., Küçüközer, H., & Küçüközer, A. (2014). Sınıf öğretmeni adaylarının astronomi kavramları hakkındaki kavramsal anlamaları. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2(1), 23-34.
Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş., & Atar, H. Y. (2014). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu 4. sınıflar. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS-2011-4-Sinif.pdf
Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş., & Atar, H. Y. (2014). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu 8. sınıflar. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS-2011-8-Sinif.pdf
Çetinkaya, Z. (2011). Türkçe öğretmen adaylarının iletişim becerilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(2), 567-576.
Danaia, L. J. (2006). Students' experiences, perceptions and performance in junior secondary school science: An intervention study involving astronomy and a remote telescope [Unpublished doctoral thesis]. Charles Sturt University.
Dede, Y., & Yaman, S. (2008). Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(1), 19-37.
Doğaç, E. (2018). Yaparak yaşayarak öğrenme yönteminin 5. sınıf öğrencilerinin astronomiye karşı tutumlarına ve fen öğrenme motivasyonlarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi.
Doğru, M., Satar, C., & Çelik, M. (2019). Astronomi eğitiminde yapılan çalışmaların analizi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(7), 235-251.
Düşkün, İ. (2011). Güneş-dünya-ay modeli geliştirilmesi ve fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi eğitimindeki akademik başarılarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İnönü Üniversitesi.
Emrahoğlu, N., & Öztürk, A. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının astronomi kavramlarını anlama seviyelerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi üzerine boylamsal bir araştırma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 165-180.
Eroğlu, B. (2018). Ortaokul öğrencilerine astronomi kavramlarının artırılmış gerçeklik uygulamaları ile öğretiminin değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Eryılmaz, A., & Tatlı, A. (2000). ODTÜ öğrencilerinin mekanik konusundaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 93-98.
Göncü, Ö. (2013). İlköğretim beşinci ve yedinci sınıf öğrencilerinin astronomi konularındaki kavram yanılgılarının tespiti [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi.
Gülseçen, S. (2002). Bilgi teknolojisinin astronomi araştırmalarına ve eğitim öğretimine etkileri. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, 1, 10-15.
Jansri, S., & Ketpichainarong, W. (2020). Investigating in-service science teachers conceptions of astronomy, and determine the obstacles in teaching astronomy in Thailand. International Journal of Educational Methodology, 6(4), 745-758.
Kanlı, U. (2015). Using a two-tier test to analyse students’ and teachers’ alternative concepts in astronomy. Science Education International, 26(2), 148-165.
Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. Milli Eğitim Basımevi.
Kaptan, F. & Korkmaz H. (2001) Hizmet öncesi sınıf öğretmenlerinin fen eğitiminde ısı ve sıcaklıkla ilgili kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 59-65.
Kıngır, S. (2019). Kavram öğretimi. C. Aydoğdu ve S. Kıngır (Editörler), Fen öğretimi içinde (s. 53-72). Nobel Yayıncılık.
Kocatürk, D. (2016). Çevre sorunlarını ve eylemlerini araştırma ve değerlendirme modeline dayalı öğretim yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin çevre okuryazarlığına ve kavram öğrenmelerine etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
Kula, Ş. G. (2009). Araştırmaya dayalı fen öğrenmenin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, başarıları, kavram öğrenmeleri ve tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Marmara Üniversitesi.
Küçük, S., Yılmaz, R. M., Baydaş, Ö. & Göktaş, Y. (2014). Ortaokullarda artırılmış gerçeklik uygulamaları tutum ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(176), 383-392.
MEB. (2010). Ortaöğretim astronomi ve uzay bilimleri dersi öğretim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
MEB. (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Milli Eğitim Basımevi.
Oğuzman, T., Metin, M., & Kaya, H., (2021). Türkiye’deki astronomi eğitimi araştırmalarının incelenmesi: Bir betimsel içerik analizi. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 43-65.
Orbay, M., & Gökdere, M. (2006). Fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği adaylarının temel astronomi kavramlarına ilişkin bilgi düzeylerinin belirlenmesi. 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 6-8, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Özgürlük, B., Ozarkan, H. B., Arıcı, Ö., & Taş, U. E. (2016). Uluslararası öğrenci değerlendirme programı PISA 2015 ulusal raporu. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2014/11/PISA2015_UlusalRapor.pdf
Slater, E. V., Morris, J. E., & McKinnon, D. (2018). Astronomy alternative conceptions in pre-adolescent students in Western Australia. International Journal of Science Education, 40(17), 2158-2180.
Suna, H. E., Tanberkan, H., Taş, U. E., Eroğlu, E., & Altun, Ü. (2019). PISA 2018 Türkiye ön raporu. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/01/PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf
Tabachnik, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (7th ed.). Pearson.
Taşcan, M., (2013). Fen bilgisi öğretmenlerinin temel astronomi konularındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İnönü Üniversitesi.
Tekkaya, C., Çapa, Y., & Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 37-44.
Türk, C. (2010). İlköğretim temel astronomi kavramlarının öğretimi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Ondokuz Mayıs Üniversitesi.
Türk, C. (2015). Astronomy attitude scale: Development, validity and reliability. Journal of Studies in Education, 5(4), 25-46.
Unat, Y. (2001). Astronomi tarihi. Nobel Yayınları.
Uyanık, G., & Serin, M. K. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının bazı temel fen konularındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 510-538.
Ülgen, G. (2001). Kavram geliştirme kuramlar ve uygulamalar. Pegem Yayınları.
Yağbasan, R., & Gülçiçek, Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 102-120.
Yıldırım, A., Özgürlük, B., Parlak, B., Gönen, E., & Polat, M. (2016). TIMSS 2015 ulusal matematik ve fen bilimleri ön raporu 4. ve 8. sınıflar. Milli Eğitim Bakanlığı. Erişim adresi: http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/TIMSS_2015_Ulusal_Rapor.pdf
Yıldırım, C. (2012). Bilim Tarihi. Remzi Kitabevi.
Yıldırım, Ş. (2016). İlkokul öğrencilerinin dünya ve evren ile ilgili kavram yanılgıları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi.
Yorgancı, M. (2019). Fen bilimleri öğretmen adaylarının temel astronomi konularındaki bilgi ve tutum düzeylerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Akdeniz Üniversitesi. | tr_TR |