dc.contributor.advisor | Akkocaoğlu Çayır, Nihan | |
dc.contributor.author | Akar, Derya | |
dc.date.accessioned | 2023-04-11T11:37:59Z | |
dc.date.issued | 2023-03-30 | |
dc.date.submitted | 2023-01-31 | |
dc.identifier.citation | Akar, D. (2023). Özel yetenekli öğrencilerin destek eğitiminde yürütülen çocuklar için felsefe etkinliklerine yönelik deneyimleri (Yayın No. 10536424) [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29585 | |
dc.description.abstract | The study was aimed to examine the opinions and experiences of gifted students about
the philosophy for children activities carried out in the resource room. The research was
conducted with the case study design, one of the qualitative research method designs.
The participants of the study consisted of three gifted students at the 4th grade level,
studying in a public primary school in Yenimahalle district of Ankara province. Philosophy
for children activities were applied to the participants for a total of 16 lesson hours, for
eight weeks. Research data were collected by observation, interview and document
analysis techniques and data analyzed by content analysis technique. Research findings
showed that gifted students found challenging to think and express their thoughts in
philosophy for children activities. This study reveals that philosophy for children activities
lead gifted students to express their thoughts, make changes in their thoughts, learn from
different perspectives and high level thinking. In addition, it has been observed that when
gifted students participate in resource room studies, they feel distress because of missing
the lessons and activities they like in the general education class. In the research, it was
also revealed that philosophy for children activities contributed to students' reading
comprehension, mathematical problem-solving skills and increasing their vocabulary. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Özel yetenekli öğrenci | tr_TR |
dc.subject | Çocuklar için felsefe | tr_TR |
dc.subject | Destek eğitim odası | tr_TR |
dc.subject | Üst düzey düşünme | tr_TR |
dc.subject | P4C | tr_TR |
dc.title | Özel Yetenekli Öğrencilerin Destek Eğitiminde Yürütülen Çocuklar İçin Felsefe Etkinliklerine Yönelik Deneyimleri | tr_TR |
dc.title.alternative | Experiences of Gifted Students Towards Philosophy for Children Activities Applied in the Resource Room | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Araştırmada özel yetenekli öğrencilerin destek eğitim odasında yürütülen çocuklar için
felsefe etkinliklerine yönelik görüş ve deneyimlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma
nitel araştırma yöntemi desenlerinden, durum çalışması deseni ile yürütülmüştür.
Araştırmanın katılımcılarını Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bir devlet ilkokulunda eğitim
gören, 4.sınıf düzeyinde özel yetenekli üç öğrenci oluşturmuştur. Katılımcılara sekiz hafta
boyunca, haftada iki ders saati olmak üzere toplam 16 ders saati çocuklar için felsefe
etkinlikleri uygulanmıştır. Araştırma verileri gözlem, görüşme ve doküman analizi teknikleri
ile toplanmış, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; özel yetenekli
öğrencilerin, çocuklar için felsefe etkinliklerinde düşünmeyi ve düşüncelerini ifade etmeyi
zorlayıcı bulduklarını; etkinliklerin öğrencileri düşüncelerini ifade etmeye, düşüncelerinde
değişiklik yapmaya, farklı bakış açılarını öğrenmeye ve üst düzey düşünmeye yönelttiğini
göstermiştir. Özel yetenekli öğrencilerin destek eğitim odası çalışmalarına katıldıklarında,
genel eğitim sınıfındaki sevdikleri ders ve etkinlikleri kaçırdıkları için sıkıntı yaşadıkları
görülmüştür. Araştırmada ayrıca çocuklar için felsefe etkinliklerinin öğrencilerin
okuduğunu anlama ve matematik problemi çözme becerilerine, kelime dağarcıklarının
artmasına katkı sağladığı ortaya çıkmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-04-11T11:38:00Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |