Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkkocaoğlu Çayır, Nihan
dc.contributor.authorAkar, Derya
dc.date.accessioned2023-04-11T11:37:59Z
dc.date.issued2023-03-30
dc.date.submitted2023-01-31
dc.identifier.citationAkar, D. (2023). Özel yetenekli öğrencilerin destek eğitiminde yürütülen çocuklar için felsefe etkinliklerine yönelik deneyimleri (Yayın No. 10536424) [Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29585
dc.description.abstractThe study was aimed to examine the opinions and experiences of gifted students about the philosophy for children activities carried out in the resource room. The research was conducted with the case study design, one of the qualitative research method designs. The participants of the study consisted of three gifted students at the 4th grade level, studying in a public primary school in Yenimahalle district of Ankara province. Philosophy for children activities were applied to the participants for a total of 16 lesson hours, for eight weeks. Research data were collected by observation, interview and document analysis techniques and data analyzed by content analysis technique. Research findings showed that gifted students found challenging to think and express their thoughts in philosophy for children activities. This study reveals that philosophy for children activities lead gifted students to express their thoughts, make changes in their thoughts, learn from different perspectives and high level thinking. In addition, it has been observed that when gifted students participate in resource room studies, they feel distress because of missing the lessons and activities they like in the general education class. In the research, it was also revealed that philosophy for children activities contributed to students' reading comprehension, mathematical problem-solving skills and increasing their vocabulary.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖzel yetenekli öğrencitr_TR
dc.subjectÇocuklar için felsefetr_TR
dc.subjectDestek eğitim odasıtr_TR
dc.subjectÜst düzey düşünmetr_TR
dc.subjectP4Ctr_TR
dc.titleÖzel Yetenekli Öğrencilerin Destek Eğitiminde Yürütülen Çocuklar İçin Felsefe Etkinliklerine Yönelik Deneyimleritr_TR
dc.title.alternativeExperiences of Gifted Students Towards Philosophy for Children Activities Applied in the Resource Roomtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmada özel yetenekli öğrencilerin destek eğitim odasında yürütülen çocuklar için felsefe etkinliklerine yönelik görüş ve deneyimlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemi desenlerinden, durum çalışması deseni ile yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcılarını Ankara ili Yenimahalle ilçesinde bir devlet ilkokulunda eğitim gören, 4.sınıf düzeyinde özel yetenekli üç öğrenci oluşturmuştur. Katılımcılara sekiz hafta boyunca, haftada iki ders saati olmak üzere toplam 16 ders saati çocuklar için felsefe etkinlikleri uygulanmıştır. Araştırma verileri gözlem, görüşme ve doküman analizi teknikleri ile toplanmış, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; özel yetenekli öğrencilerin, çocuklar için felsefe etkinliklerinde düşünmeyi ve düşüncelerini ifade etmeyi zorlayıcı bulduklarını; etkinliklerin öğrencileri düşüncelerini ifade etmeye, düşüncelerinde değişiklik yapmaya, farklı bakış açılarını öğrenmeye ve üst düzey düşünmeye yönelttiğini göstermiştir. Özel yetenekli öğrencilerin destek eğitim odası çalışmalarına katıldıklarında, genel eğitim sınıfındaki sevdikleri ders ve etkinlikleri kaçırdıkları için sıkıntı yaşadıkları görülmüştür. Araştırmada ayrıca çocuklar için felsefe etkinliklerinin öğrencilerin okuduğunu anlama ve matematik problemi çözme becerilerine, kelime dağarcıklarının artmasına katkı sağladığı ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-04-11T11:38:00Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster