dc.contributor.advisor | Dokak, Hüsnü | |
dc.contributor.author | Coşkun, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T13:53:05Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2022-12-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29447 | |
dc.description.abstract | Since the 1990s, contemporary art, with its intensely technical production structure,
prefers a new method of existence through past art products and ready-made objects. This
new method allows art, the artist and the viewer to take place in a more social position.
In this thesis, in order to examine the existence of reproduction as a method of artistic
expression, in the first chapter, the relationship between culture and art is addressed; the
reflections of the domination of capitalist culture over the whole society, including the field
of art, are analyzed without taking sides (modernism/postmodernism). The analysis is
based on the thoughts of some prominent figures in the debates on art and culture.
Afterwards, the effects of the changing perceptual process from the modern period to the
postmodern period on artistic practices are included, and answers are sought to the
reasons for the existence of the act of reproduction as a basic structuring of contemporary
art.
When reproduction is used to create a work of art, of course, the biggest debate is over the
status of the quotation. In this respect, in the second part, opposing debates such as
imitation, copy, plagiarism are evaluated. At the same time, the concepts used to make
sense of and shape the works of reproduction and the reflections of the theoretical
structure on practice are examined through various artists and practical works. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Postmodernizm | tr_TR |
dc.subject | Yeniden üretim | tr_TR |
dc.subject | Postprodüksiyon | tr_TR |
dc.subject | Alıntı | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Genel olarak sanat | tr_TR |
dc.title | Yeniden Anlamlandırma Ve Biçimlendirme | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Günümüz sanatı 1990’lı yıllardan itibaren yoğunluklu olarak teknik üretimi benimsemiş
yapısıyla geçmiş sanat ürünleri ve hazır nesneler dolayımında yeni bir var oluş yöntemini
tercih eder. Bu yeni yöntem; sanatın, sanatçının ve izleyicinin daha sosyal bir konumda yer
almasına olanak tanır.
Bu tez çalışmasında, yeniden üretimin sanatsal bir ifade yöntemi olarak varoluşunu
incelemek amacıyla ilk bölümde, kültür ve sanat ilişkisine değinilmiş; kapitalist kültürün,
sanat alanı da dahil olmak üzere tüm toplum üzerinde kurduğu egemenliğin yansımaları
taraf olmaksızın (modernizm/postmodernizm) incelenmiştir. İnceleme, sanat ve kültür
tartışmalarında önde gelen kimi isimlerin düşünceleri üzerinden gerçekleştirilmiştir.
Sonrasında ise modern dönemden postmodern döneme değişen algısal sürecin sanatsal
pratikler üzerindeki etkilerine yer verilerek günümüz sanatının temel bir yapılanması olarak
yeniden üretme eyleminin varoluş nedenlerine cevaplar aranmıştır.
Yeniden üretim bir sanat yapıtı oluşturulurken elbette ki en büyük tartışma gerçekleştirilen
alıntının durumu üzerinden yaşanmaktadır. Bu açıdan ikinci bölümde, taklit, kopya, intihal
gibi karşıt tartışmalar değerlendirilmiştir. Aynı zamanda yeniden üretim yapıtlarını
anlamlandırmak ve biçimlendirmek amaçlı kullanılan kavramlar ve kuramsal yapının pratiğe
yansımaları çeşitli sanatçılar ve uygulama çalışmaları üzerinden incelenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-03-06T13:53:05Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |