Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSavaş, Ufuk Tolga
dc.contributor.authorSaraçoğlu, İhsan Berke
dc.date.accessioned2023-03-06T12:04:11Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-01-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29442
dc.description.abstractThe concept of space, in addition to being the basic concept of the architectural discipline throughout history, has also been an important subject in art and other disciplines. Especially in the works produced under the influence of Dadaism at the beginning of the 20th century, the fact that the work of art was replaced by the art object and the relationship of the object with the space gave the concept of space an important position in art. By using the space as the language of expression of their works, the artists have increased the meaning and effect of their works. Different art disciplines that emerged in the course of time have led to the emergence of new works by adhering to the art object-space relationship. One of these art disciplines was the new media art, which showed its first effects in 1950. New media art has become a new and contemporary method of expression by bringing art and technology together. The most important feature of this discipline is that it has adopted Dada and brought the mentality of the works to the fore. In this context, the relationship between object and space is frequently seen in the works. New media art emerged with the development of technological tools such as television, camera and projection at the beginning of the 20th century. These tools are used as a means of communication in the works and the aim of the artist is to convey the mentality to the audience in a different language. In the first part of this art work report, the general definition of the concept of space and the importance and place of this concept in the history of art are examined, while the development and change of its relationship with the art object in the historical process are explained with examples. Under the title of art object, the transformation process of everyday objects into art objects is discussed. In the second part, the formation and development of new media art in art history are examined and examples of works produced in this discipline; In particular, the effects and traces of new media art are explained by showing ceramic art. In the third part, original artworks were applied on ceramic surfaces with the opportunities offered by new media technologies, and the works were examined in a conceptual dimension, adhering to the subjects discussed in this art work report.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMekân
dc.subjectSanat nesnesi
dc.subjectYeni medya sanatı
dc.subjectEser izleyici ilişkisi
dc.subjectSeramik sanatı
dc.subjectDadaizm
dc.subject.lcshN- Güzel sanatlartr_TR
dc.titleSanat Nesnesi- Mekân İlişkisinde Yeni Medya Sanatının Yeritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetMekân kavramı, tarih boyunca mimari disiplinin temel kavramı olmasının yanı sıra, sanat ve diğer disiplinlerde de önemli bir konu olmuştur. Özellikle 20. yüzyılın başlarında Dada etkileriyle üretilen eserlerde, sanat yapıtının yerini sanat nesnesine bırakması ve nesnenin mekânla kurduğu ilişki, mekân kavramına sanatta önemli bir konum edindirmiştir. Sanatçılar, mekânı eserlerinin anlatım dili olarak kullanarak, eserlerinin anlamını ve etkisini arttırmışlardır. İlerleyen süre içerisinde ortaya çıkan farklı sanat disiplinleri, sanat nesnesi-mekân ilişkisine bağlı kalarak yeni eserlerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu sanat disiplinlerinden birisi de ilk etkilerini 1950 yılında gösteren yeni medya sanatı olmuştur. Yeni medya sanatı, sanat ve teknolojiyi bir araya getirerek yeni ve çağdaş bir anlatım yöntemi olmuştur. Bu disiplinin en önemli özelliği, Dada akımını benimseyerek eserlerin düşünce yapısını ön plana çıkarmıştır. Bu bağlamda ortaya konulan eserlerde nesne ve mekân ilişkisi sıklıkla görülmektedir. Yeni medya sanatı, 20. yüzyılın başlarında televizyon, kamera, projeksiyon gibi teknolojik araçların gelişimiyle birlikte ortaya çıkmıştır. Bu araçlar, ortaya konulan eserlerde iletişim aracı olarak kullanılır ve sanatçının amacı, izleyicilere farklı bir dilde düşünce yapısını aktarmaktır. Bu sanat çalışması raporunun birinci bölümünde, mekân kavramının genel tanımıyla birlikte bu kavramın sanat tarihindeki önemi ve yeri incelenirken, sanat nesnesiyle olan ilişkisinin tarihsel süreç içerisindeki gelişimi ve değişimi örneklerle açıklanmıştır. Sanat nesnesi başlığı altında, gündelik nesnelerin sanat nesnesine dönüşüm süreci ele alınmıştır. İkinci bölümde, yeni medya sanatının, sanat tarihindeki oluşumu ve gelişimi incelenerek bu disiplinde üretilmiş olan eser örnekleri; seramik sanatı özelinde yeni medya sanatının etkileri ve izleri gösterilerek açıklanmıştır. Üçüncü bölümde, yeni medya teknolojilerinin sunduğu imkanlar eşliğinde seramik yüzeyler üzerine özgün sanat çalışmaları uygulanmış ve bu sanat çalışması raporunda ele alınan konulara bağlı kalınarak çalışmalar, kavramsal boyutta irdelenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramik ve Camtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-03-06T12:04:11Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeimagetr_TR
dc.subtypevideotr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster