dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu, Mine Canan | |
dc.contributor.author | Avşar, Merve | |
dc.date.accessioned | 2023-02-27T05:59:03Z | |
dc.date.issued | 2023-02-21 | |
dc.date.submitted | 2023-01-18 | |
dc.identifier.citation | Avşar, M. (2023). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin Desteklenmesi: Tasarım Temelli Hizmet İçi Eğitimin Etkisi. (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/29421 | |
dc.description.abstract | This research aims to examine the effect of the in-service training program based on the design-based learning approach on preschool teachers’ coding and computational thinking skills. The study group consisted of 40 preschool teachers, including 20 teachers in the experimental group and 20 teachers in the control group. The data of the study were collected quantitatively and qualitatively before and after the implementation of the training program. For this reason, the research was designed as an intervention design, which is one of the mixed research method designs. In the quantitative dimension of the study, a quasi-experimental design in the form of pretest-posttest control group design was used, while the qualitative dimension was carried out in the form of a case study. Within the scope of the research, an in-service training program which comprised of 3 modules and 21 sessions was conducted for the experimental group through a five-day training. In this context, quantitative data were collected using "Teacher Beliefs Scale About Coding and Computational Thinking", "Computer Thinking Scale" and "Self-Efficacy Perception Scale Regarding Teaching Computational Thinking". In the analysis of quantitative data, multivariate analysis of variance for repeated measures (MANOVA) and dependent samples t-test were used, whereas the qualitative data were analyzed through content analysis method. As a result of the research, it was found that the design-based in-service training program had a positive effect on preschool teachers’ coding and computational thinking skills, which is supported by the qualitative findings. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Tasarım temelli öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Tasarım temelli hizmet içi eğitim | |
dc.subject | Kodlama becerileri | |
dc.subject | Bilgi-işlemsel düşünme | |
dc.subject | Okul öncesi eğitimi | |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerinin Desteklenmesi: Tasarım Temelli Hizmet İçi Eğitimin Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | Supporting Preschool Teachers’ Computational Thinking Skills: The Effect of Design-Based In-Service Training | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, tasarım temelli öğrenme yaklaşımı ile hazırlanan hizmet içi eğitim programının, okul öncesi öğretmenlerinin kodlama ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 20 deney ve 20 kontrol grubu olmak üzere 40 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri, eğitim programının uygulanmasının öncesi ve sonrasında nicel ve nitel olarak toplanmıştır. Bu nedenle araştırma karma araştırma yöntemi desenlerinden biri olan müdahale deseni olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, ön test son test kontrol gruplu yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Nitel boyutu durum çalışması şeklinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında deney grubu öğretmenlerine 21 oturumdan oluşan 3 modül hizmet içi eğitim programı beş günlük bir eğitimle uygulanmıştır. Bu kapsamda nicel veriler, “Kodlama ve Bilgi-İşlemsel Düşünme Hakkında Öğretmen İnanışları Ölçeği”, “Bilgisayarca Düşünme Ölçeği” ve “Hesaplamalı Düşünmenin Öğretimine İlişkin Öz yeterlik Algısı Ölçeği” ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde, tekrarlı ölçümler için çok faktörlü varyans analizi (MANOVA) ve bağımlı örneklemler için t testi kullanılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yöntemi kapsamında çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda tasarım temelli hizmet içi eğitim programının okul öncesi öğretmenlerinin kodlama ve bilgi-işlemsel düşünme becerileri üzerinde olumlu etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca araştırmanın nicel bulguları nitel bulguları tarafından desteklenmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-02-27T05:59:03Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |