Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCansun, Ayşe Çiçek
dc.contributor.authorÜzülmez, Hüseyin Onur
dc.date.accessioned2016-12-21T07:51:28Z
dc.date.available2016-12-21T07:51:28Z
dc.date.issued2016-12-20
dc.date.submitted2016-11-28
dc.identifier.citationÜZÜLMEZ, hüseyin onur, Fagot Kamışı Yapımında Kullanılan Kargı Malzemesi Islanma Sürecinin Çalıma Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara (2009).tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2914
dc.description.abstractToday, double reed is needed in order to gain sound from the four-pieced bassoon, which is generally constructed from a maple tree. Created by folding in equal size and dimensions, the bassoon reed is constructed by cane grown in Turkey. Even the fine details such as, the area of planting, the harvesting and the processing period affect the sound efficiency generated by the reed. Bassoon reed construction requires high concentration and a determined combination of various factors. During this period, preparing the thoroughly chosen cane material for the construction of a reed in most appropriate conditions is important for each bassoon player. The soaking period enables cane fiber to absorb water and soften the reed. The cane is prepared according to the measurement and width regulated by the machines. Further the canes were left to dry so that the water within the fibers evaporates. The soaking period is vital for the correct reed machine utilization. In case the cane is insufficiently soaked, the friction of the knives within the machines increase and cause deconditioning in addition to the changes in the width of micron value. In this study, the convex region of the cane utilized in the making of a bassoon reed was observed within three, six, twelve and twenty-four hour periods of testing ideal soaking period for abrasion. The archetypes, which were prepared as a result of this observation, were presented to well-known musicians in the field and requested to answer some questions. As a conclusion to this study, the effect of the determination of timing of soaking period in the making of bassoon reeds on the performance of a musician has been found. Furthermore, the current study aspires to become an example to the individuals who make bassoon reeds.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY iii BİLDİRİM iv TEŞEKKÜR v ÖZET 6 ABSTRACT 7 İÇİNDEKİLER 8 ŞEKİLLER LİSTESİ 10 ÖNSÖZ 12 1. BÖLÜM 1 GİRİŞ 1 1.1. ARAŞTIRMANIN AMACI 1 1.2. ARAŞTIRMANIN ALT AMAÇLARI 1 1.3. ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ 2 1.4. ARAŞTIRMANIN VARSAYIMLARI 3 1.5 ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI 3 1.6. ARAŞTIRMANIN TANIMLARI 3 2. BÖLÜM 5 KAVRAMSAL ÇERÇEVE 5 2.1 FAGOT 5 2.1.1 Fagotun Parçaları 6 2.1.2 Fagotun Yapısal Özellikleri 7 2.2 KARGI MALZEMESİ 9 2.2.1 Kargının Yapısal Özellikleri 10 2.2.2 Uygun Kargı Seçimi 10 2.3.1 Fagot Kamışının Yapısal Özellikleri 13 2.3.2 Fagot Kamışı Çeşitleri 13 3. BÖLÜM 16 YÖNTEM 16 3.1 EVREN ÖRNEKLEM 16 3.2 UYGULAMA İŞLEMİ 16 3.3 UYGALAMADA KULLANILAN DONANIMLAR 31 3.4 VERİLERİN TOPLANMASI 31 3.5 VERİLERİN ANALİZİ 32 4. BÖLÜM 33 BULGULAR VE YORUM 33 4.1 ÜÇ SAAT SÜRECİNDE ISLATILAN KARGI MALZEMESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM. 33 4.2 ALTI SAAT SÜRECİNDE ISLATILAN KARGI MALZEMESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM. 36 4.3 ON İKİ SAAT SÜRECİNDE ISLATILAN KARGI MALZEMESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM. 39 4.4 YİRMİ DÖRT SAAT SÜRECİNDE ISLATILAN KARGI MALZEMESİNİN ÇALIMA ETKİSİ NEDİR? SORUSUNA İLİŞKİN BULGULAR VE YORUM. 42 5. BÖLÜM 46 SONUÇ VE ÖNERİLER 46 KAYNAKÇA 48 EKLER 49 ÖZGEÇMİŞ 53tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFagottr_TR
dc.subjectFagot Kamışı
dc.subjectKargı
dc.subjectIslanma Süreci
dc.subjectMüzik
dc.titleFagot Kamışı Yapımında Kullanılan Kargı Malzemesi Islanma Sürecinin Çalıma Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDört parçadan oluşan ve günümüzde genellikle akça ağaçtan üretilen fagotta ses elde edilebilmesi için çift kanatlı bir kamışa ihtiyaç duyulur. Katlanarak elde edilen eşit boyut ve ölçülerdeki bu kamış ülkemizde de yetişmekte olan sazlık kargısından imal edilir. Kargıların yetiştirildiği bölge, kesildiği zaman ve kesildikten sonra işleme alındığı zaman aralığı gibi ince detaylar bile kargıdan elde edilen kamışın oluşturduğu ses verimliliğini etkiler. Fagot kamışı yapımı yüksek konsantrasyonu ve birçok etkeni kararlı bir şekilde bir araya getirmeyi gerektirir. Bu süreç içerisinde seçilmiş kargı malzemesinin yapıma en uygun şartlarda hazırlanması her fagot sanatçısı için önem teşkil eder. Islanma süreci kargı liflerinin suyu emerek kamışın yumuşamasını sağlar. Makineler aracılığıyla ayarlanmış olan ölçü ve kalınlıklarda kargı hazırlanır ve kurumaya bırakıldığında liflerde bulunan su buharlaşır. Islanma süreci kamış makinelerinin sağlıklı kullanımı içinde önem arz etmektedir. Yeteri kadar ıslanmamış olan kargı, kamış makinelerinde bulunan bıçaklarda sürtünmenin artmasıyla kondisyon kaybına uğradığı gibi mikron değerdeki kalınlıklarda değişime uğrar. Bu çalışmada fagot kamışı yapımında kullanılan kargı malzemesinin dışbükey bölgesi kazınma için ideal ıslanma süreci üç, altı, on iki, yirmi dört saatlik periyodlarla denenerek incelenmiştir. İnceleme sonucunda hazırlanan numuneler, alanında kariyer sahibi sanatçıların kullanımına sunularak hazırlanan soruların cevaplanması istenmiştir. Bu incelemenin sonucunda kamış yapımında büyük etkenlerden biri olan bu sürecin en uygun ıslanma zamanı belirlenerek, fagot kamışı yapan bireylere kılavuz olması hedeflenmiş ve çalıma etkisi gözlemlenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentÜfleme ve Vurmalı Çalgılartr_TR
dc.contributor.authorIDTR169153tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster