dc.contributor.advisor | Başlamışlı, Selahattin Çağlar | tr_TR |
dc.contributor.author | Dousti, Morteza | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T08:57:06Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T08:57:06Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/2865 | |
dc.description.abstract | The subject of this thesis is the design of innovative, high performance ABS (Antilock Braking System) control algorithms that are scheduled with road and driving conditions for passenger vehicles equipped with electromechanical brake systems. In addition, an innovative estimation algorithm for the brake force vs longitudinal slip curve will be developed within the scope of the project. The proposed ABS control algorithms will be updated with the output parameters of the latter algorithm and control algorithms with performance higher than those ones used within today's vehicles will be targeted. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Multi model switching controller | tr_TR |
dc.title | Abs Fren Dinamiği İçin Çoklu Model Geçişli Kontrolcü ve Gözlemci Tasarımı | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1335 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu Tezin konusu elektromekanik fren sistemine sahip binek taşıtlara yönelik, yenilikçi, sürüş ve yol şartlarına göre uyarlanabilir, yüksek performanslı ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) kontrol algoritmalarının tasarımıdır. Ayrıca, frenlenen lastiğin zemin ile etkileşimi esnasında meydana gelen fren kuvvetinin boylamasına kaymaya göre değişim grafiğinin tahmin edilmesine yönelik yenilikçi bir kestirme algoritması geliştirilecektir. Bu algoritmanın çıktısı olan parametrelerle teklif edilen ABS kontrol algoritmaları güncellenecek ve günümüz taşıtlarında kullanılan algoritmalara göre daha yüksek performanslı algoritmaların elde edilmesi hedeflenecektir. | tr_TR |