Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBoz, Menekşe
dc.contributor.authorFiliz, Dilem
dc.date.accessioned2023-01-06T08:10:28Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-09-30
dc.identifier.citationFiliz, D. (2022). Okul öncesi dönem çocukların oyun becerileri ile ebeveyn-çocuk ilişkileri ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/28587
dc.description.abstractThe relationship between the play skills of 60-72 month-old children attending pre-school education institutions, parent-child relationships and parental attitudes will be examined. While determining the sample of the research; In order to facilitate the process and implementation and to save time, the districts in Ankara were listed randomly in the first stage and the schools in the districts in the second stage. The scales were distributed by going to the schools in the determined order. In this direction, the sample of the research consists of the parents of 477 children attending pre-school education in Ankara. Data collection tools used in the research are Child Family Information Form, Play Skills Assessment Scale, Parent-Child Relationship Scale and Parental Attitude Scale. While using Independent Groups T-Test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA), Pearson Correlation Analysis, Multiple Linear Regression Analysis from parametric tests to analyze the obtained data statistically; Mann Whitney U Test, one of the non-parametric tests, was used. According to the results of the research; As parents' democratic and overprotective attitudes increase, children's play skills increase, and as their authoritarian attitudes increase, children's play skills decrease. Another result of the research is that as children's close relationships with their parents increase, their play skills increase, and the child's conflict with their parents decreases their play skills. In addition, 19.2% of the variability in game skill scores is explained by the parent-child relationship and parental attitudes. Democratic and intimacy sub-dimensions predict children's game skill scores statistically positively and significantly.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOyun becerisitr_TR
dc.subjectEbeveyn-çocuk ilişkisitr_TR
dc.subjectEbeveyn tutumlarıtr_TR
dc.subjectOkul öncesi dönemtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleOkul Öncesi Dönem Çocukların Oyun Becerileri ile Ebeveyn-Çocuk İlişkileri ve Ebeveyn Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of the Relationship Between Preschool Children's Play Skills and Parent- Child Relationships and Parental Attitudes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetOkul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 aylık çocukların oyun becerileri ile ebeveyn-çocuk ilişkileri ve ebeveyn tutumları arasındaki ilişki incelenecektir. Araştırmanın örneklemi belirlenirken; süreci ve uygulamayı kolaylaştırmak, zamandan tasarruf etmek için ilk aşamada Ankara’daki ilçeler, ikinci aşamada ilçelerdeki okullar seçkisiz olarak sıralanmıştır. Belirlenen sıraya göre okullara gidilerek ölçekler dağıtılmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın örneklemini, Ankara ilinde okul öncesi eğitime devam eden 477 çocuğun ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları Çocuk Aile Bilgi Formu, Oyun Becerileri Değerlendirme Ölçeği, Ebeveyn-Çocuk İlişkisi Ölçeği ve Ebeveyn Tutum Ölçeği’dir. Araştırma sonucunda; elde edilen verileri istatiksel olarak analiz etmek için parametrik testlerden Bağımsız Gruplar T-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Korelasyon Analizi, Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi kullanılırken; non- parametrik testlerden Mann Whitney U Testi kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucuna göre; ebeveynlerin demokratik ve aşırı koruyucu tutumları arttıkça çocukların oyun becerileri artmakta, otoriter tutumları arttıkça çocukların oyun becerileri azalmaktadır. Araştırmanın diğer bir sonucu ise, çocukların ebeveynleri ile yakın ilişkileri arttıkça oyun becerileri artmakta, çocuğun ebeveyni ile olan çatışması oyun becerilerini düşürmektedir. Yanı sıra, oyun beceri puanlarındaki değişkenliğin %19.2’si ebeveyn-çocuk ilişkisi ve ebeveyn tutumlarıyla açıklanmaktadır. Demokratik ve yakınlık alt boyutları çocukları oyun beceri puanlarını istatiksel olarak pozitif yönde ve anlamlı olarak yordamaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-01-06T08:10:28Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster