dc.contributor.advisor | Onursal Ayırır, İrem | |
dc.contributor.author | Şendur, Ethem Turgay | |
dc.date.accessioned | 2023-01-06T08:09:45Z | |
dc.date.issued | 2022-12-22 | |
dc.date.submitted | 2022-12-02 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/28585 | |
dc.description.abstract | Action-Oriented Approach, which is appeared with “The Common European Framework of Reference for Languages” published in 2001 puts great emphasis on the formation of authentic communication situations in language learning and teaching through tasks. Tasks and actions in foreign language education are carried out through taking into consideration their usefulness and applicability in real social life. Atelier Cinema which is suited to the principles of Action-Oriented Approach is considered as an activity which enables French thinking and develops linguistics capabilities in communication and interaction aimed to be in a real social context. The aim of this study is to reveal and observe how Cinema Atelier activities can be realized within the principles of authentic communication situations. Besides, how cinema supported French language education can be used for French thinking/learning and how effective it is in order to enhance various aptitudes of learners and their learning process. | tr_TR |
dc.language.iso | fra | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | L’atelier cinéma | tr_TR |
dc.subject | L’enseignement du français langue étrangère | |
dc.subject | L’approche actionnelle | |
dc.subject | La tâche | |
dc.subject | Le Cadre européen commun de référence pour les langues | |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | L’ Atelier Cinéma Dans L’enseignement Du Fle Une Étude De Cas Qualitative | tr_TR |
dc.title.alternative | Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğretiminde Sinema Atölyesi: Nitel Bir Durum Çalışması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | 2001 yılında Avrupa Konseyi tarafından yayınlanan Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metni (AOBM) ile birlikte ortaya çıkan Eylem Odaklı Yaklaşım (EOY), yabancı dil öğretimi/öğrenimi sürecinde özellikle gerçek iletişim durumlarının oluşturulmasına büyük önem vermektedir. Bu yaklaşım dilin, birer sosyal aktör olarak tanımlanan öğrenenler tarafından gerçekleştirilen görevler aracılığıyla, yaparak ve yaşayarak öğrenilmesi ilkesine dayanmaktadır. Yabancı dil derslerinde görevler ve eylemler, yararlılık ve gerçek sosyal yaşamda kullanılabilirlik durumları dikkate alınarak uygulanmakta ve öğretim/öğrenim süreci bu şekilde sürdürülmektedir. Bu bağlamda, Sinema Atölyesi, Eylem Odaklı Yaklaşımın temel ilkelerine uyan, yabancı dil öğrenenlerin, iletişim ve etkileşimlerini gerçek sosyal bir ortamda gerçekleştirerek, dilsel ve sosyo-kültürel becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak, Fransızca düşünmeyi sağlayacak bir etkinlik olarak düşünülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı “Sinema Atölyesi” etkinliklerinin Eylem Odaklı Yaklaşımın ilkelerine uygun olarak etkin bir biçimde nasıl gerçekleştirilebileceğini gözlemlemek ve bir durum çalışması ile bunları ortaya koymaktır. Bunun yanı sıra, sinema destekli Fransızca öğretimi/öğreniminin öğrenenlerin çeşitli becerilerinin geliştirilmesine ne şekilde katkıda bulunabileceğini ve bu sürece katkı sağlamak için nasıl kullanabileceğini incelemektir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fransızca Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-07-11T08:09:45Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |