Başlık için Özel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 27, listelenen: 22-27
-
Üstün Zekâlı Öğrencilere Yönelik Farklılaştırılmış Matematik Öğretiminin Etkililiği: Bir Meta-Analiz Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)This study, aimed to examine the effect of differentiated mathematic instruction, which is often used with gifted students. Differentiated instruction is modification of the content, process and product considering the ... -
Üstün Zekâlı Öğrencilerin Fen Bilimlerine Özgü Yeteneklerinin Değerlendirilmesi: Bir Test Geliştirme Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-03-13)Various measurement instruments (intelligence tests, general ability tests, academic tests and scales) have been developed in order to identify gifted individuals in our country and in the world. Although these instruments ... -
Üstün Zekâlı Öğrencilerin Tanılama Sonrası Sağlanan Üst Düzey Etkinliklere Aday Gösterilmesine İlişkin İki Stratejinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)This study aimed to investigate second nomination strategies used by teachers who nominate gifted 3rd and 4th grade students enrolled in Science and Art Centers (SACs) for various high-level activities (projects, competitions, ... -
Üstün Zekâlılar ve Yeteneklilere Eğitim Veren Öğretmenlerin Öğretimde Rol Değiştirmeye İlişkin Yeterliliklerinin Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this research is to investigate the effective role changing competencies of teachers working in BİLSEM, which provides education to gifted students. The study is a two-stage research, the first is descriptive ... -
Yetişkinlik Dönemindeki Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Bağımsız Yaşama Katılımlarının Desteklenmesine İlişkin Görüşlerin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)This research aimed to understand how to support adults with autism spectrum disorder (ASD) in living independently. Interviews were conducted with 25 participants, including mothers, teachers, administrators, academics, ... -
Yüksek İşlevli Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Sosyal Becerilerin Öğretimine İlişkin Araştırmaların Betimsel Ve Meta Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Individuals diagnosed with high-functioning autism spectrum disorder (ASD) are those who have IQ within the normal or upper range of intellectual functioning, have no impairments in language and communication skills, have ...