İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu: Güncel gönderi
Toplam kayıt 187, listelenen: 141-160
-
Yönlendirilmiş Beyin Fırtınası (Scamper) Tekniğine Dayalı Eğitimin Beş Yaş Çocuklarının Problem Çözme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This research was conducted to determine whether there is a significant difference between the problem-solving skills of children who had been trained or not trained based on directed brainstorming technique (SCAMPER), ... -
Yanlış Analizi Envanteri'nin İlkokul Öğrencilerinin Okumalarının Değerlendirilmesinde Kullanımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The study was carried out using the single screening model that is among the general screening models. The data was obtained from 13 students -5 females and 8 males- who were selected from 2nd grade-students at a private ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Barış Eğitimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is try to display early childhood educators who work in kindergartens thoughts about peace and peace education. Early childhood educators‟ opinion about peace education was presented in this ... -
Problem Çözme Stratejileri Öğretiminin Çözümlerdeki Kavramsal - İşlemsel Bilgi Tercihine ve Performansa Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The purpose of the study is investigating effects of problem solving strategiesinstruction, thinking styles and critical thinking levels on the predominantlyconceptual or procedural knowledge preferences of preservice ... -
İlkokullarda Türkçe Dersinde Kullanılan Metinlerin Çoklu Zeka Kuramı Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study examines the activities in the Turkish textbooks and exercise books at the primary school level, within the scope of eight intelligence fields of the “Multiple Intelligences Theory”. The analyze is carried out ... -
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Çalışan Personelin Cinsel İstismar Bildirim Durumları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study is conducted to examine the information of reporting child sexual abuse, factors affecting the decision of not reporting child sexual abuse and attitudes toward reporting sexual abuse of the staff working in ... -
Modellemeye Dayalı Fen Eğitiminin Etkililiği; Öğrencilerin Bilimin Doğası Görüşleri İle Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The effect of model-based science education program based on skills of constructing, testing and revising of mental, expressed and consensus models in middle school science education, students views about nature of science ... -
Üstün Yetenekli Öğrencileri Genel Eğitim Sınıfında Destekleyecek Sınıf Öğretmeninin Sahip Olması Gereken Yeterlikler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The purpose of this research was to reveal the competencies for classroom teachers to support elementary gifted students in the regular classrooms. This research which was conducted as a mixed method research, was an ... -
Birleştirilmiş ve Bağımsız Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Doyum ve Tükenmişlik Düzeylerinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study was to determine, compare and investigate the possible relationships between job satisfaction and burnout levels of primary school teachers working in combination and single-grade classrooms. ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Matematiksel Gelişimine İlişkin İnanışları İle Çocukların Matematik Kavram Kazanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study was done to explore the link between preschool teachers’ beliefs regarding mathematical development and children’s acquisition of mathematics concepts. Correlational method was used in this quantitative study.As ... -
Çocuklar Için Felsefe Eğitimi Üzerine Nitel Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Philosophy for children is that children discuss the philosophical concepts such as knowledge, trueness, reality, and justice in an adult guidance by starting from a text, a story or a case study. This study was carried ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Resimli Öykü Kitabı Okuma Etkinlikleri İle Çocukların Dil Gelişimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study aimed to examine the relationship between teachers picture story book reading activities and language development 48-60 month old children s and to identify the effect of variables different on this relationship. ... -
Kavram Karikatürlerinin İlköğretim Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Basit Elektrik Devreleri Konusundaki Kavram Yanılgıları Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The object of this research is to examine the effect concept cartoons on seventh grade students misconceptions about simple electric circuits. Research is conducted with totally 36 seventh grade students of a public school ... -
Çocukların Epistemolojik Görüşlerinin ve Öğrenme Stillerinin Öklidyen Geometrisinde Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The aim of this research is to examine the modeling of the epistemological views and learning styles in the platform of Euclidean geometry of the children and the relationship between the epistemological views and their ... -
48-66 Aylık Çocukların Bilimsel Süreç Becerileri ve Matematik Kavramları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)In this study relation between science process skills and mathematical concepts ofchildren with ages varying between 48-months and 66-months is analyzed.Science process skills and mathematical concepts of children are ... -
Okul Öncesi Eğitimin İki Dilli Çocukların Okula Hazır Bulunuşluklarına Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Regardless of receiving early childhood education, being monolingual or bilingual and having disadvantages; all 66 month children begin primary school which is the first step of compulsory education. But is every child ... -
Doğa ve Toprağa Yönelik Hazırlanan İnformal Öğrenme Ortamının İlköğretim Öğrencileri Üzerine Etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The aims of the study is to investigate the effects of informal learning settings on the sixth graders achievement and attitudes about nature and soil, to reveal their perceptions and the level of understanding concerning ... -
Reggıo Emılıa Temelli Projelerin Anaokuluna Giden Çocukların Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The objective of the study is to investigate the impact of the projects based on Reggio Emilia Approach, on the creative thinking skills of preschool children. The study is carried out with eighteen 6 years old children ... -
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Toplumsal Cinsiyet Algılarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Defined as the duties, responsibilities, and behaviors a society expects the women and men to display, gender has always been a topic of controversy. Yet, children s opinions concerning gender has not been examined that ... -
Okul Öncesinde Yaratıcı Problem Çözme Etkinliklerinin Yaratıcılığa Etkisi (5 Yaş Örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)The purpose of this study was to figure out the effects of creative problem solving (CPS) activities on the creativity of children who are 5 years of age. The design of the research was based on sequential exploratory ...