dc.contributor.advisor | Dağhan, Gökhan | |
dc.contributor.advisor | Gündüz, Abdullah Yasin | |
dc.contributor.author | Kalınç, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2022-11-08T11:21:21Z | |
dc.date.issued | 2022-09-17 | |
dc.date.submitted | 2022-09-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/27064 | |
dc.description.abstract | In this study, the changes in students' academic achievement and online learning motivations according to their participation for online instructional discussions in a learning environment supported by online discussions, the relationship between students' academic achievement scores and online learning motivations in a learning environment supported by online discussions, and student views on a learning environment supported by online discussions were discussed. The study was carried out with the participation of 64 university students studying at the undergraduate level during the 14-week course period. As a success indicator of the students, the difference between the scores obtained from the pre-test and post-test, which includes the topics of the Classroom Management course, in which the application was made, was taken into account, the students' motivation scores were determined by the online learning motivation scale scores, and the participation styles of the students for online instructional discussions were determined by using the online instructional discussion participation styles scale. The views of the students about the online instructional discussion environment were obtained through semi-structured interviews. According to the findings, it was observed that students' participation for online instructional discussions made a significant difference on their academic success and online learning motivation, and there was a high positive correlation between students' academic achievement and online learning motivation. The students stated that online discussion environments increased their motivation for their learning, contributed positively to their academic knowledge, and that supporting the discussions with face-to-face education environments could have a more lasting effect on their learning. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Çevrimiçi öğretimsel tartışmalara katılım | tr_TR |
dc.subject | Çevrimiçi öğretimsel tartışmalara katılım stilleri | tr_TR |
dc.subject | Akademik başarı | tr_TR |
dc.subject | Çevrimiçi öğrenme motivasyonu | tr_TR |
dc.title | Çevrimiçi Öğretimsel Tartışmalara Katılım Stillerine Göre Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Motivasyon ve Akademik Başarının İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Investıgatıon Of Onlıne Learnıng Motıvatıon And Academıc Success Accordıng To The Partıcıpatıon Styles For Onlıne Instructıonal Dıscussıons | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada, çevrimiçi tartışmalarla desteklenmiş öğrenme ortamında çevrimiçi öğretimsel tartışmalara katılım stillerine göre, öğrencilerin akademik başarı ve çevrimiçi öğrenme motivasyonlarındaki değişim araştırılmış, çevrimiçi tartışmalarla desteklenmiş öğrenme ortamında öğrencilerin akademik başarı puanlarıyla çevrimiçi öğrenme motivasyonları arasındaki ilişki ve çevrimiçi tartışmalarla desteklenmiş öğrenme ortamına yönelik öğrenci görüşleri ele alınmıştır. Çalışma, 14 haftalık ders döneminde, lisans seviyesinde öğrenim gören 64 üniversite öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin başarı göstergesi olarak, uygulamanın yapıldığı Sınıf Yönetimi dersinin konularını içeren ön test ve son testten elde edilen puanlar arasındaki fark dikkate alınmış, öğrencilerin motivasyon puanlarını, uygulanan çevrimiçi öğrenme motivasyon ölçeği puanları belirlemiş, çevrimiçi öğretimsel tartışmalara katılım stilleri ölçeği kullanılarak öğrencilerin çevrimiçi öğretimsel tartışmalara katılım stilleri belirlenmiştir. Öğrencilerin çevrimiçi öğretimsel tartışma ortamıyla ilgili görüşlerine yarı yapılandırılmış görüşmelerle ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin çevrimiçi öğretimsel tartışmalara katılım stillerinin akademik başarıları ve çevrimiçi öğrenme motivasyonları üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğu, öğrencilerin akademik başarıyla çevrimiçi öğrenme motivasyonları arasında pozitif yönde yüksek bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. Öğrenciler, çevrimiçi tartışma ortamlarının öğrenmelerine ilişkin motivasyonlarını yükselttiğini, akademik bilgilerine olumlu katkılar sağladığını, tartışmaların yüz yüze eğitim ortamlarıyla da desteklenmesinin, öğrenmeleri üzerinde daha kalıcı etkiler bırakabileceğini belirtmişlerdir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-11-08T11:21:21Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |