dc.contributor.advisor | Genç, Burkay | |
dc.contributor.author | Akay, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2022-10-12T11:58:01Z | |
dc.date.issued | 2022-09-19 | |
dc.date.submitted | 2022-08-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26886 | |
dc.description.abstract | Advances in computer technologies have paved the way for developments in games. Graphics and game environment are important game components. There are various studies to create a game environment. In this thesis, a method that aims to create a three-dimensional environment by taking two-dimensional drawings as input is proposed to create a game environment.
SVG is a suitable format for drawing a floor plan. In this thesis, SVG format floor plans data are formatted. Polygons and line segments are obtained from the formatted data. These geometric shapes will be classified as interior wall, corridor wall and exterior wall and transferred to the three-dimensional environment and different textures, items and models can be added to them. As a result, an environment that can act as a first person is obtained in the enriched three-dimensional game environment created in Unity. This three-dimensional environment can be used for games and simulations.
A rich three-dimensional game environment has been achieved with the item placement algorithm and textures. The methods proposed in this thesis can be a great resource for game developers and those who want to simulate build plans. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Bilişim Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Svg Dosya Analizi | tr_TR |
dc.subject | Raycast Ortam Analizi | |
dc.subject | Unity 3D | |
dc.subject | Oyun Geliştirme | |
dc.subject.lcsh | Görsel sanatlar | tr_TR |
dc.title | SVG Kat Planlarından Oyun Ortamı Oluşturulması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeler oyunlardaki gelişmelerin önünü açmıştır. Grafikler ve oyun ortamı, önemli oyun bileşenlerindendir. Oyun ortamı oluşturmak için çeşitli çalışmalar vardır. Bu tezde oyun ortamı oluşturmak için iki boyutlu çizimleri girdi olarak alarak üç boyutlu ortam oluşturmayı amaçlayan bir metot önerilmiştir.
SVG kat planı çizimi için uygun bir formattır. Bu tezde, SVG formatındaki yapı planları verileri biçimlendirilmektedir. Biçimlendirilen verilerden poligonlar ve doğru parçaları elde edilmektedir. Bu geometrik şekiller iç duvar, koridor duvarı ve dış duvar olarak sınıflandırılarak üç boyutlu ortama aktarılarak bunlara farklı dokular, eşyalar ve modeller eklenebilmektedir. Sonuçta Unity’de oluşturulan zenginleştirilmiş üç boyutlu oyun ortamında birinci kişi(first person) olarak hareket edilebilen bir ortam elde edilmektedir. Bu üç boyutlu ortam, oyunlar ve simülasyonlar için kullanılabilecektir.
Eşya yerleştirme algoritması ve dokular ile üç boyutlu olarak zengin bir oyun ortamı elde edilmiştir. Bu tezde önerilen metotlar oyun geliştiricileri için ve yapı planlarını simüle etmek isteyenler için harika bir kaynak olabilir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar Grafiği | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-04-16T11:58:01Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |