Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEkti, Meltem
dc.contributor.authorYılmaz, Numan
dc.date.accessioned2022-08-19T20:26:48Z
dc.date.issued2022-08-19
dc.date.submitted2022-06-23
dc.identifier.citationYılmaz, N. (2022). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Müzik ve Ritim Aracılığı ile Dil Öğretimi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26726
dc.description.abstractIn this study, it is aimed that the deficiencies in subjects such as pronunciation and motivation in individuals’ learning Turkish as a foreign language will be improved by using rhythm and music as a material in the lesson. In addition, since it is thought that different types of intelligence can come to the fore in each individual according to the multiple intelligence theory, it supports the development of various intelligence types. While learning Turkish as a foreign language, a student whose musical intelligence is prominent was observed as they have a higher level of motivation and increase in pronunciation skills thanks to music and rhythm. The programs of teaching Turkish as a foreign language published by the Maarif Foundation and the Ministry of National Education were examined, and it was observed that the students' skills such as pronunciation and vocabulary learning were improved in addition to the four basic skills, with the use of music and rhythmic elements as material in the practice courses held afterwards. It has been revealed that music and rhythm have a high level of indirect and direct contribution to the development of skills in teaching Turkish as a foreign language, as well as in terms of motivation.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTürkiyat Araştırmaları Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYabancı dil öğretimitr_TR
dc.subjectYabancı dil olarak Türkçe Öğretimitr_TR
dc.subjectMüzik ve Ritim ile Dil Öğretimitr_TR
dc.subjectÇoklu Zekatr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Müzik ve Ritim Aracılığı ile Dil Öğretimitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada yabancı dil olarak Türkçe öğrenen bireylerde telaffuz, motivasyon gibi konulardaki eksikliklerin ritim ve müziğin bir malzeme olarak derste kullanılması yoluyla geliştirilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca çoklu zekâ kuramına göre her bireyde farklı zekâ türü ön plana çıkabileceği düşünüldüğünden çeşitli zekâ türlerinin gelişimini desteklemektedir. Müziksel zekâ türü ön plana çıkan bir öğrencinin yabancı dil olarak Türkçe öğrenirken müzik ve ritim sayesinde hem motivasyon olarak daha yüksek bir seviyede derse katılım sağlaması hem de telaffuz becerisinde artış olduğu gözlemlenmiştir. Maarif Vakfı ve Millî Eğitim Bakanlığının yayınladığı yabancı dil olarak Türkçe öğretimi programları incelenmiş ve sonrasında yapılan uygulama derslerinde müzik ve ritmik öğelerin materyal olarak kullanılması ile birlikte öğrencilerin dört temel becerinin yanında telaffuz ve kelime öğrenimi gibi becerilerin de geliştiği görülmüştür. Müzik ve ritmin dolaylı ve direkt olarak yabancı dil olarak Türkçe öğretimi derslerinde becerilerin gelişiminin yanı sıra aynı zamanda motivasyon anlamında da katkılarının yüksek seviyede olduğu ortaya konulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-08-19T20:26:48Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster