dc.contributor.advisor | Ekti, Meltem | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Numan | |
dc.date.accessioned | 2022-08-19T20:26:48Z | |
dc.date.issued | 2022-08-19 | |
dc.date.submitted | 2022-06-23 | |
dc.identifier.citation | Yılmaz, N. (2022). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Müzik ve Ritim Aracılığı ile Dil Öğretimi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26726 | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed that the deficiencies in subjects such as pronunciation and
motivation in individuals’ learning Turkish as a foreign language will be improved by
using rhythm and music as a material in the lesson. In addition, since it is thought that
different types of intelligence can come to the fore in each individual according to the
multiple intelligence theory, it supports the development of various intelligence types.
While learning Turkish as a foreign language, a student whose musical intelligence is
prominent was observed as they have a higher level of motivation and increase in
pronunciation skills thanks to music and rhythm. The programs of teaching Turkish as a
foreign language published by the Maarif Foundation and the Ministry of National
Education were examined, and it was observed that the students' skills such as
pronunciation and vocabulary learning were improved in addition to the four basic skills,
with the use of music and rhythmic elements as material in the practice courses held
afterwards. It has been revealed that music and rhythm have a high level of indirect and
direct contribution to the development of skills in teaching Turkish as a foreign language,
as well as in terms of motivation. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Yabancı dil öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Yabancı dil olarak Türkçe Öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Müzik ve Ritim ile Dil Öğretimi | tr_TR |
dc.subject | Çoklu Zeka | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Müzik ve Ritim Aracılığı ile Dil Öğretimi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada yabancı dil olarak Türkçe öğrenen bireylerde telaffuz, motivasyon gibi
konulardaki eksikliklerin ritim ve müziğin bir malzeme olarak derste kullanılması yoluyla
geliştirilmesi hedeflenmiştir. Ayrıca çoklu zekâ kuramına göre her bireyde farklı zekâ
türü ön plana çıkabileceği düşünüldüğünden çeşitli zekâ türlerinin gelişimini
desteklemektedir. Müziksel zekâ türü ön plana çıkan bir öğrencinin yabancı dil olarak
Türkçe öğrenirken müzik ve ritim sayesinde hem motivasyon olarak daha yüksek bir
seviyede derse katılım sağlaması hem de telaffuz becerisinde artış olduğu
gözlemlenmiştir. Maarif Vakfı ve Millî Eğitim Bakanlığının yayınladığı yabancı dil
olarak Türkçe öğretimi programları incelenmiş ve sonrasında yapılan uygulama
derslerinde müzik ve ritmik öğelerin materyal olarak kullanılması ile birlikte öğrencilerin
dört temel becerinin yanında telaffuz ve kelime öğrenimi gibi becerilerin de geliştiği
görülmüştür. Müzik ve ritmin dolaylı ve direkt olarak yabancı dil olarak Türkçe öğretimi
derslerinde becerilerin gelişiminin yanı sıra aynı zamanda motivasyon anlamında da
katkılarının yüksek seviyede olduğu ortaya konulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-08-19T20:26:48Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | learning object | tr_TR |