Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇoban , Aysel
dc.contributor.authorÖzoğul, Burçin
dc.date.accessioned2022-08-10T10:59:10Z
dc.date.issued2022-08-02
dc.date.submitted2022-06-24
dc.identifier.citationÖzoğul, B. (2022). Okul öncesi dönemde ebeveyn-çocuk ilişkisi ve çocukların psikolojik iyi oluşu arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26694
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the relationship between parent-child relationship and child psychological well-being in preschool period. Parent-child relationship and children's psychological well-being were examined in terms of family and child-related variables. Within the scope of the research, the evaluations of parents and teachers were included. The sample of the study consists of children aged 3-6 who are educated in public or private nurseries and kindergartens throughout Turkey. The data in the study were collected with "Parent and Child Personal Information Form", "Teacher Personal Information Form", "Child-Parent Relationship Scale" and "Social Emotional Well-Being and Psychological Resilience Scale for Preschool Children/PERIK". The results show that there is a significant difference between the variables of the child's age, gender, and number of siblings and the PERIK Scale scores of the children. There was a significant difference between the mean scores of girls and boys in the Emotional Stability/Coping with Stress dimension of the PERIK Scale. It was observed that the PERIK Scale scores of 6-year-old children were at the highest level. It was observed that as the number of siblings increased, the total scores obtained from the PERIK Scale decreased. There was no significant difference between the variables considered and the parent-child relationship scores. The results were evaluated in terms of the children's relationship with their parents and their psychological well-being and suggestions were presented to policy makers, researchers, and families.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPsikolojik iyi oluştr_TR
dc.subjectEbeveyn-çocuk ilişkisi
dc.subjectÇocuk
dc.subjectOkul öncesi dönem
dc.subjectEbeveynlik
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleOkul Öncesi Dönemde Ebeveyn-Çocuk İlişkisi ve Çocukların Psikolojik İyi Oluşu Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamination Of The Relationship Between The Parent-Child Relationship And The Children Psychological Well-Being In The Preschool Periodtr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada okul öncesi dönemde ebeveyn-çocuk ilişkisi ve çocukların psikolojik iyi oluşu arasındaki ilişkinin aileye ve çocuğa ilişkin değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında ebeveynlerin ve öğretmenlerin değerlendirmelerine yer verilmiştir. Araştırmanın örneklemini Türkiye genelindeki resmi veya özel kreş, anasınıfı ve anaokullarında eğitim gören 3-6 yaş grubu çocuklar oluşturmaktadır. Çalışmadaki veriler “Ebeveyn ve Çocuk Kişisel Bilgi Formu’’, “Öğretmen Kişisel Bilgi Formu’’, “Çocuk-Anababa İlişki Ölçeği’’ ve “Okul Öncesi Çocuklar İçin Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlık Ölçeği/PERİK’’ ile toplanmıştır. Sonuçlar, çocuğun yaşı, cinsiyeti ve kardeş sayısı değişkenleri ile çocukların PERİK Ölçeği puanları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Kızların ve erkeklerin PERİK Ölçeğinin Duygusal İstikrar/Stresle Başa Çıkma boyutundaki puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark görülmüştür. 6 yaşındaki çocukların PERİK Ölçeği puanlarının en yüksek seviyede olduğu görülmüştür. Kardeş sayısı arttıkça PERİK Ölçeği’nden alınan toplam puanların azaldığı görülmüştür. Ele alınan değişkenler ile ebeveyn-çocuk ilişkisi puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Sonuçlar, çocukların ebeveynleriyle olan ilişkisi ve psikolojik iyi oluşları açısından değerlendirilmiş; politika yapıcılara, araştırmacılara ve ailelere öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-08-10T10:59:10Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster