dc.contributor.advisor | Ataş, Doğu | |
dc.contributor.author | Şen, Güzide | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T08:14:24Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-06-16 | |
dc.identifier.citation | Şen, G. (2022). Eine Studie Zum Interkulturellen Lernen In Regionalen Lehrwerken Für Deutsch Als Fremdsprache
[Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. https://openaccess.dogus.edu.tr | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26646 | |
dc.description.abstract | Since the end of the 1980s, intercultural learning has become one of the main objectives of foreign language teaching. Thus, intercultural learning contents and activities have been included in the concepts of foreign language textbooks and have become an indispensable element of foreign language teaching. Global, regional and regionalised textbooks are used in German language teaching. While global textbooks are often used at public schools, regional textbooks are used at state schools in Turkey. For the implementation of intercultural learning in the German language lesson, it is also important that teachers, as mediators of the foreign culture, are aware of the respective intercultural differences and their effects and are interculturally competent in this sense. In this study, an answer is sought to the question of whether the regional German language textbooks used in foreign language teaching at state grammar schools in Turkey are suitable for intercultural learning. Furthermore, the study also deals with the intercultural sensitivity of German language teachers. In this context, the regional textbooks "Mein Schlüssel zu Deutsch" and "Deutsch Macht Spaß" are analysed according to Renges’ catalogue of criteria for intercultural learning. The intercultural sensitivity of German language teachers at public secondary schools was examined using the intercultural sensitivity questionnaire developed by Chen and Starosta. | tr_TR |
dc.language.iso | deu | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Regionale DaF Lehrwerke | tr_TR |
dc.subject | DaF Lehrer | |
dc.subject | İnterkulturelles lernen | |
dc.subject | İnterkulturelle sensibilität | |
dc.title | Eıne Studıe Zum Interkulturellen Lernen In Regıonalen Lehrwerken Für Deutsch Als Fremdsprache | tr_deu |
dc.title.alternative | Yerel Almanca Ders Kitaplarında Kültürlerarası Öğrenmeye İlişkin Bir Araştırma | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Kültürlerarası öğrenme, 80’li yılların sonundan itibaren yabancı dil öğretiminin ana hedeflerinden biri haline gelmiştir. Böylece kültürlerarası öğrenmeye yönelik içerik ve etkinlikler yabancı dil ders kitaplarının tasarımına dâhil edilmiş ve yabancı dil öğretiminin vazgeçilmez unsurları olarak kabul edilmişlerdir. Yabancı dil öğretiminde küresel, yerelleştirilmiş ve yerel yabancı dil ders kitapları kullanılmaktadır. Türkiye'deki özel okullarında sıklıkla küresel ders kitapları kullanılırken, devlet okullarında yerel yabancı dil ders kitapları kullanılmaktadır. Yabancı dil öğretiminde kültürlerarası öğrenmenin gerçekleşmesinde yabancı dil öğretmenlerinin kültür aktarıcısı olarak, kültürlerarası farklılıkların ve bunların etkilerinin farkında olmaları ve bu anlamda kültürler arası yetkin olmaları da önemlidir. Bu çalışma, Türkiye'deki devlet okullarında yabancı dil derslerinde kullanılan yerel Almanca ders kitaplarının kültürlerarası öğrenmeye uygun olup olmadığı sorusuna cevap aramaktadır. Çalışma aynı zamanda Almanca öğretmenlerinin kültürlerarası duyarlılığını da ele almaktadır. Bu bağlamda, Mein Schlüssel zu Deutsch und Deutsch Macht Spaß adlı yerel Almanca ders kitapları Renges'nin kültürlerarası öğrenme yönelik kriterleri yardımıyla analiz edilmiştir. Devlet okullarında görev yapan Almanca öğretmenlerinin kültürlerarası duyarlılığı, Chen ve Starosta tarafından geliştirilen kültürlerarası duyarlılık anketi kullanılarak araştırılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-29T08:14:24Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |