Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçapınar, Gökhan
dc.contributor.authorÖnder, Asuman
dc.date.accessioned2022-07-29T08:08:39Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-09
dc.identifier.citationÖnder, A. (2022). Anımsatma istemlerinin öğrencilerin çevrimiçi akademik yardım arama davranışlarına etkisinin öğrenme analitikleri ile incelenmesi (Tez No. 10471946) [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/giris.jsptr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26633
dc.description.abstractThe effective use of self regulation strategies has been considered very important in online learning environments and it is known that learners need to be supported in this context. Academic Help Seeking (AHS), as one of the major self regulated learning strategies, is associated with academic success and prompts are considered as effective tools in supporting AHS strategies. However, researches based on learning analytics in this context seem to be limited. The purpose of this research is to investigate the effect of prompts on learners' online help seeking behaviours utilising the learning analytics. This research has been carried out in experimental research design. Thirty-nine graduate students were randomly assigned to the experimental and control groups. Certain tasks for the experimental group were differentiated by adding prompts within the scope of the research. Online AHS behaviours of participants were considered as the dependent variable, and the prompts used to encourage these behaviours were considered as the independent variable. The collected data consist of the self report data in addition to the digital traces which are accepted as proxy indicators of AHS behaviours of participants in the online environment. The findings support that prompts which are inviting students to seek help and providing the help seekers with faster and easier access to help, are effective tools in completing the task successfully. They encourage the effort to complete the task and the use of online help resources. The findings have been discussed on the basis of the literature, suggestions for practice and for further research have also been provided.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖz düzenlemeli öğrenmetr_TR
dc.subjectAkademik yardım arama
dc.subjectÖğrenme analitiği
dc.subjectAnımsatma istemleri
dc.subjectDijital iz verileri
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleAnımsatma İstemlerinin Öğrencilerin Çevrimiçi Akademik Yardım Arama Davranışlarına Etkisinin Öğrenme Analitikleri İle İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇevrimiçi öğrenmede, öz düzenleme süreçlerinin etkili kullanılabilmesi oldukça önemli görülmekte ve öğrenenlerin bu bağlamda desteğe ihtiyaç duydukları araştırma bulgularıyla desteklenmektedir. Akademik Yardım Arama (AYA), akademik başarı ile de ilişkilendirilen öz düzenlemeli öğrenme (ÖDÖ) stratejilerinden biridir ve bu stratejilerin desteklenmesinde, anımsatma istemlerinin etkili bir araç olduğunu araştırmalar ortaya koymaktadır. Ancak, mevcut araştırmalar gözden geçirildiğinde, öğrenme analitiklerine dayalı çalışmaların azlığı dikkat çekmektedir. Bu araştırmanın amacı, yüksek öğrenim öğrencilerinin, çevrimiçi AYA davranışlarını teşvik etmek amacıyla kullanılan anımsatma istemlerinin etkisini, öğrenme analitiklerine dayalı olarak incelemektir. Araştırma, deneysel araştırma deseni ile yürütülmüştür. Yüksek öğrenim lisans öğrencisi otuz dokuz katılımcı deney ve kontrol gruplarına rastgele atanmıştır. Çevrimiçi öğrenmede AYA davranışları bağımlı değişken, bu davranışları teşvik etmek amacıyla kullanılan anımsatma istemleri ise bağımsız değişken olarak ele alınmıştır. Çalışma kapsamında, belirli uygulama görevleri, deney grubu için anımsatma istemi eklenerek farklılaştırılmıştır. Araştırmanın veri seti, AYA davranışlarının vekil göstergesi olarak kabul edilen dijital iz verileri ve aynı bağlamda toplanan öz bildirime dayalı verilerden oluşmaktadır. Bulgular, öğrencileri yardım aramaya davet eden, yardım arayışında olanlara, yardıma daha hızlı ve kolay erişmeleri için yönlendirmeler sunan istemlerin, AYA davranışlarını teşvik ederek, çevrimiçi yardım kaynaklarından faydalanma durumunu olumlu etkilediğini, görevi tamamlama çabasını artırdığını ve görevin başarıyla tamamlanmasında etkili olduğunu desteklemektedir. Bulgular alanyazın temelinde tartışılmış, uygulama ve araştırmaya yönelik öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T08:08:39Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record