Show simple item record

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorAvcıoğlu, Ayşe
dc.date.accessioned2022-07-29T07:49:51Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-17
dc.identifier.citationAvcıoğlu, A. (2022). University Preparatory Class Teachers’ Attitudes towards Distance English Language Teaching in Turkey. [Unpublished master's thesis], Hacettepe University.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26615
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the university preparatory class teachers’ attitudes towards distance English language teaching in Turkey. It has a mixed methods research design combining qualitative and quantitative methods. The participants of the study were 50 instructors from 6 different universities. The general attitudes of participants towards distance English language teaching were investigated through a questionnaire and their more personal attitudes through a semi-structured interview. The quantitative data obtained were analyzed using descriptive statistics and the qualitative data through thematic analysis. The results of the study revealed that teachers have both positive and negative attitudes towards distance ELT. According to the teachers, distance ELT is advantageous, especially in time management, accessibility, and online and digital facilities. It also enables to implement various productive teaching/learning methods. But, on the other hand, it has serious instructional disadvantages including lack of interaction, participation, motivation, focus, and self-discipline. Difficulties in teaching the four skills, hardness in working on phonology, difficulty in getting immediate feedback, stilted online dialogues, deterioration of communication skills, difficulties in classroom management, various technical and technological challenges, and several health problems are some further problems reported. The results also suggest that distance ELT could be made more effective by making some instructional improvements, using interactive online tools and e-materials more efficiently, providing teachers and students technical and technological support, and through training and guidance. Consequently, the results suggest that neither face-to-face nor distance education but probably a hybrid language teaching model would be the best method to teach the English language in today’s world.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDistance English language teachingtr_TR
dc.subjectDistance education
dc.subjectFace-to-face instruction
dc.subjectHybrid language teaching
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleUniversity Preparatory Class Teachers’ Attitudes towards Distance English Language Teaching in Turkeytr_TR
dc.title.alternativeTürkiye’deki Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğretim Görevlilerinin Uzaktan İngiliz Dili Öğretimine Yönelik Tutumlarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı Türkiye’deki üniversite hazırlık sınıfı öğretim görevlilerinin uzaktan İngiliz dili öğretimine yönelik tutumlarının ortaya çıkarılmasıdır. Çalışma nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı bir karma araştırma tasarımına sahiptir. Çalışmanın katılımcılarını 6 farklı üniversiteden 50 öğretim görevlisi oluşturmuştur. Katılımcıların uzaktan İngiliz dili öğretimine yönelik genel tutumları bir anket aracılığıyla, daha kişisel tutumları ise yarı yapılandırılmış bir görüşme aracılığıyla araştırılmıştır. Elde edilen nicel veriler betimsel istatistikler kullanılarak, nitel veriler ise tematik analiz yönteminden yararlanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğretim görevlilerinin uzaktan İngiliz dili öğretimine yönelik hem pozitif hem de negatif tutumlara sahip olduklarını ortaya koymuştur. Öğretim görevlilerine göre, uzaktan İngiliz dili öğretimi özellikle zaman yönetimi, erişilebilirlik, ve çevrimiçi ve dijital olanaklar açısından avantajlıdır. Ayrıca, uzaktan İngiliz dili öğretimi çeşitli verimli öğretme/öğrenme yöntemlerinin uygulanmasına imkan verir. Diğer taraftan, uzaktan İngiliz dili öğretimi etkileşim, katılım, motivasyon, odaklanma ve öz disiplin eksikliği gibi öğretime yönelik ciddi dezavantajlara sahiptir. Dört beceriyi öğretmedeki zorluklar, fonoloji üzerinde çalışma zorluğu, anında geri bildirim alma zorluğu, doğallıktan yoksun çevrimiçi diyaloglar, iletişim becerilerinin bozulması, sınıf yönetimindeki zorluklar, çeşitli teknik ve teknolojik zorluklar ve çeşitli sağlık sorunları tespit edilen diğer bazı problemlerdir. Sonuçlar, uzaktan İngiliz dili öğretiminin, öğretime yönelik bazı iyileştirmeler yapılarak, etkileşimli çevrimiçi araçlar ve e-materyaller daha verimli kullanılarak, öğretmen ve öğrencilere teknik ve teknolojik destek sağlanarak ve eğitim ve rehberlik yoluyla daha etkili hale getirilebileceğini göstermektedir. Nihayetinde, sonuçlar, ne yüz yüze ne de uzaktan eğitimin, muhtemelen ancak bir hibrit dil öğretim modelinin günümüz dünyasında İngilizce öğretmek için en iyi yöntem olacağını göstermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:49:51Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record