dc.contributor.advisor | Altay, İsmail Fırat | |
dc.contributor.author | Çepik Kiriş, Hazal | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T07:45:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-06-23 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26606 | |
dc.description.abstract | This study aims to examine the effects of psychological capital and willingness to communicate among university students learning English as a foreign language. In this direction, it is aimed to explore the psychological capital and willingness levels of the participants in communication and the relationship between them. To achieve this aim, the quantitative research method in which measurement tools including psychological capital, willingness to communicate, and related variables are used was adopted. The study's sample group consists of 180 students studying at Hacettepe University English Language Teaching Department. Participants of the study were volunteers from 1st, 2nd, 3rd, and 4th-grade university students to compare the results at each grade level. The data in the study were analyzed in the SPSS 21.0 program using descriptive statistics, Pearson correlation analysis, independent group t-test, and analysis of variance techniques. Findings revealed that undergraduate students of the English Language Education Department in Turkey had high levels of psychological capital and low levels of willingness to communicate. It was determined that there was a moderately significant relationship between students' psychological capital and willingness to communicate. Age, grade point average, and grade level variables predicted students' psychological capital and willingness to communicate, but the variables of gender and graduated high school type had no effect on these two concepts. Based on these findings, inferences were made, and recommendations were presented. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Psikolojik sermaye | tr_TR |
dc.subject | İletişimde isteklilik | tr_TR |
dc.subject | Yabancı dil olarak İngilizce | tr_TR |
dc.title | The Impact Of Psychologıcal Capıtal And Wıllıngness To Communıcate Among Efl Students | tr_en |
dc.title.alternative | Psikolojik Sermaye ve İletişimde İstekliliğin Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenen Öğrenciler Arasında Etkisi | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, psikolojik sermaye ve iletişimde isteklilik kavramlarının yabancı dil olarak İngilizce öğrenen üniversite öğrencileri arasındaki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda katılımcıların psikolojik sermaye ve iletişimde isteklilik düzeyleri ve bunlar arasındaki ilişkinin incelenmesi hedeflenmiştir. Bu amacı gerçekleştirmek için çalışmada psikolojik sermaye, iletişim kurma istekliliği ve ilgili değişkenleri içeren ölçme araçlarının kullanıldığı nicel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Çalışmanın örneklem grubu Hacettepe Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören 180 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın katılımcıları her sınıf düzeyinde sonuçları görebilmek adına 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden gönüllü katılımcılar olacak şekilde belirlenmiştir. Çalışmadaki veriler betimsel istatistik, pearson korelasyon analizi, bağımsız grup t testi ve varyans analizi teknikleri kullanılarak SPSS 21.0 programında analiz edilmiştir. Bulgular Türkiye’de lisans düzeyinde öğrenim gören İngiliz Dili Eğitimi Bölümü öğrencilerinin psikolojik sermaye düzeylerinin yüksek, iletişimde isteklilik seviyelerinin ise düşük olduğunu ortaya koymuştur. Öğrencilerin psikolojik sermaye ve iletişimde isteklilik düzeyleri arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır Yaş, genel not ortalaması ve sınıf düzeyi değişkenlerinin öğrencilerin psikolojik sermaye ve iletişimde isteklilik düzeylerini yordadığı ancak cinsiyet ve mezun olunan lise türü değişkenlerinin bu iki kavram üzerinde herhangi etkisi olmadığı görülmüştür. Bulgulara dayanarak çıkarımlarda bulunulmuş ve öneriler sunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-29T07:45:05Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |