Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçapınar, Gökhan
dc.contributor.authorÖztaş, Gisu Sanem
dc.date.accessioned2022-07-29T07:29:53Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-03
dc.identifier.citationÖztaş, G. S. (2022). Öğrencilerin Akademik Erteleme Davranışlarının Öğrenme Analitikleri Bağlamında Modellenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesitr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26596
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to model academic procrastination behaviors by using the traces in the online learning environment. In this context, by examining the students' homework submission behaviors; Students were grouped according to whether they made academic procrastination or not, and it was aimed to predict these groups through Moodle interaction data. 55 students enrolled in the 2020-2021 Spring Semester Database Management Systems course participated in the research. After 11 weeks of data collection, 16 features were determined. Within the scope of the first research question, the success of different classification models in predicting the student's academic procrastination behavior was investigated by using the interaction data of the students. Logistic Regression showed 90% classification accuracy with categorical variables. Within the scope of the second research question, the most important 5 attributes were determined among 16 attributes and the number of activities in the SCORM packages, the number of unique days in the system, the number of forum, quiz and homework component activities were found to be important variables in determining their academic procrastination behaviors. Finally, it was examined whether there was a difference between the academic achievements of the groups and it was seen that the students who did not procrastinate had higher end-of-term scores than the students who did. As a result, an alternative method was developed to determine students' academic procrastination behaviors in online environments, and with this method, students' procrastination behaviors were measured without intervention. This model will be important in the development of intervention methods for procrastination in future studies.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğrenme analitikleritr_TR
dc.subjectAkademik ertelemetr_TR
dc.subjectSınıflamatr_TR
dc.subjectAkademik erteleme tahminitr_TR
dc.subjectTahmin çalışmasıtr_TR
dc.subjectLearning analyticstr_TR
dc.subjectAcademic procrastinationtr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleÖğrencilerin Akademik Erteleme Davranışlarının Öğrenme Analitikleri Bağlamında Modellenmesitr_TR
dc.title.alternativeModelıng Students’ Academıc Procrastınatıon Behavıors In The Context Of Learnıng Analytıcs
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamındaki etkileşim izleri kullanılarak akademik erteleme davranışlarının modellenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda öğrencilerin ödev gönderim davranışları incelenerek; öğrenciler, akademik erteleme yapıp yapmadıklarına göre gruplandırılmış ve bu grupların Moodle etkileşim verileri aracılığıyla tahmin edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2020-2021 yılı Bahar Dönemi Veri Tabanı Yönetim Sistemleri dersine kayıtlı 55 üniversite ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. 11 haftalık veri toplama sürecinden sonra 16 tane öznitelik belirlenmiştir. Öznitelikler erken aktivite ve geç aktivite olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Erken aktivite öznitelikleri ödevlerin ilk yüklenildiği tarih ile son gönderim tarihinden bir gün öncesini kapsarken, geç aktivite öznitelikleri ödevin son gönderim tarihini ve bu tarihten bir gün sonrasını kapsamaktadır. Birinci araştırma sorusu kapsamında öğrencilerin etkileşim verileri kullanılarak farklı sınıflama modellerinin öğrencinin akademik erteleme davranışını tahmin etme başarısı araştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre en iyi sınıflama başarısını kategorik değişkenlerle %90 doğru sınıflama oranında Lojistik Regresyon göstermiştir. İkinci araştırma sorusu kapsamında ise 16 öznitelik arasından en önemli 5 öznitelik belirlenmiş ve öğrencilerin SCORM paketlerindeki aktivite sayısı, sisteme girişlerindeki benzersiz gün sayısı, forum, quiz ve ödev bileşeni aktivite sayıları akademik erteleme davranışlarını belirlemede önemli değişkenler olarak bulunmuştur. Son olarak grupların akademik başarıları arasında farklılık olup olmadığı incelenmiş ve akademik erteleme yapmayan öğrencilerin yapan öğrencilere göre daha yüksek dönem sonu puanı elde ettiği görülmüştür. Sonuç olarak, öğrencilerin çevrimiçi ortamlarda akademik erteleme davranışlarını belirleyebilmek için alternatif bir yöntem geliştirilmiş ve bu yöntem ile birlikte öğrencilerin erteleme davranışlarının müdahalesiz bir şekilde ölçülmesi sağlanmıştır. Bu model, ileriki çalışmalar da ertelemeye ilişkin müdahale yöntemlerinin geliştirilmesinde önemli olacaktır.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:29:53Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record