Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGök, Bilge
dc.contributor.authorSağlam, Abdulkadir
dc.date.accessioned2022-07-29T07:21:43Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26575
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the effect of the 6+1 Analytical Writing and Evaluation Model [AWEM], which is integrated with intertextual reading, on the reading comprehension and writing skills of gifted fourth grade students. The research has been carried out according to four-group semi-experimental pattern of quantitative research patterns. The study group consists of 28 gifted fourth-grade students. The experimental process of the study has lasted 7 weeks in accordance with the sub-dimensions of the 6+1 AWEM. The data of the study have been collected via the Intertextuality Reading Comprehension Test and 6+1 AWEM Rubric. In the study the data obtaineds were analyzed by dependent and independent samples t-test. In the study, it was concluded that 6+1 AYDM, which is integrated with intertextual reading, positively affects the reading comprehension and writing skills of specially talented fourth grade students. Moreover, while a pre-test effect on the reading comprehension level of gifted students has been determined, there has been found no pre-test effect on their writing achievements. On behalf of the sub-dimensions of the 6+1 AWEM Model of the experimental process, it has been revealed that the ideas, word selection and spelling and punctuation sub-dimensions did not differ in the experiment and control group and there was significant difference in other sub-dimensions. There is another conclusion reached in the study that experimental activities carried out with intertextuality and 6+1 AWEM Model positively affect the permanence of the reading comprehension and writing levels of the gifted fourth grade students.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖzel yetenekli öğrencitr_TR
dc.subjectMetinlerarası okuma
dc.subject6+1 analitik yazma ve değerlendirme modeli
dc.subjectOkuduğunu anlama
dc.subjectYazma
dc.titleMetinlerarası Okuma ile Bütünleştirilen Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinin Özel Yeteneklilerin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerilerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, metinlerarası okuma ile bütünleştirilen 6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modeli’nin [AYDM] özel yetenekli dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerilerine etkisini ortaya koymaktır. Araştırma nicel araştırma desenlerinden dört gruplu yarı deneysel desene göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 28 özel yetenekli dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın deneysel süreci 6+1 AYDM’nin alt boyutlarına uygun bir şekilde 7 hafta sürmüştür. Çalışmanın verileri Metinlerarası Okuduğunu Anlama Testi ve 6+1 AYD Rubriği ile toplanmıştır. Araştırmada özel yetenekli dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerilerine etkisine yönelik elde edilen veriler bağımlı ve bağımsız örneklemler t-testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada metinlerarası okuma ile bütünleştirilen 6+1 AYDM’nin özel yetenekli dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerilerini olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca özel yetenekli öğrencilerin okuduğunu anlama düzeyinde ön test etkisi görülmüşken, yazma becerilerinde ön test etkisine rastlanılmamıştır. Deneysel sürecin 6+1 AYDM’nin alt boyutlarında ise fikirler, kelime seçimi ile imlâ ve noktalama alt boyutlarında deney ve kontrol grubunda anlamlı farklılaşmanın olmadığı, diğer alt boyutlarda anlamlı farklılığın olduğu ortaya çıkmıştır. Yine metinlerarası okuma ile bütünleştirilen 6+1 AYDM ile gerçekleştirilen deneysel etkinliklerin özel yetenekli dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama ve yazma düzeylerinde kalıcılığı olumlu yönde etkilediği çalışmada ulaşılan bir diğer sonuçtur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:21:43Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster