dc.contributor.advisor | Gönen, Mübeccel | |
dc.contributor.author | Cingi, Mehmet Akif | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T07:18:53Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-06-24 | |
dc.identifier.citation | Cingi, M. A. (2022). Etkileşimli kitap okuma etkinliklerinin 60-72 aylık çocukların yaratıcılıklarına etkisi (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26568 | |
dc.description.abstract | This study is aimed to examine the effect of interactive book reading activities on the creativity of 60-72 month old children. The study was carried out with 26 children in two private kindergartens affiliated to the Ministry of National Education in Kastamonu. Creativity Potential Measurement Test (EPoC), Torrance Creative Thinking Test Figural Form were used to collect creativity scores and Child and Parent Demographic Information Form was used to collect children's demographic information as data collection tools. Interactive book reading activities were carried out with the children in the experimental group for five days a week and a total of six weeks. The control group did not receive any intervention. The scores both in the EPoC test and the Torrance test of the experimental group were higher than the scores of the control group. A statistically significant difference was found in the graphical divergent and verbal divergent thinking scores according to the EPoC posttest results of the experimental and control groups. According to the Torrance posttest results of the experimental and control groups, a significant difference was found in fluency, originality and abstractness of the titles. No significant difference was found between the demographic characteristics of the children and their posttest scores from the EPoC and Torrance tests. According to these results, it is reached to the conclusion that, that interactive book reading activities are effective in the development of creativity of 60-72 month old children. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Okul öncesi eğitim | tr_TR |
dc.subject | Etkileşimli kitap okuma | tr_TR |
dc.subject | Yaratıcılık | tr_TR |
dc.subject | Çocuk edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Resimli hikâye kitapları | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Etkileşimli Kitap Okuma Etkinliklerinin 60-72 Aylık Çocukların Yaratıcılıklarına Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Effect of Interactive Book Reading Activities on the Creativity Of 60-72 Months Children | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada etkileşimli kitap okuma etkinliklerinin 60-72 aylık çocukların yaratıcılıklarına etkisi incelenmiştir. Araştırma, Kastamonu ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı iki özel anaokulunda 26 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak çocukların yaratıcılık puanlarını belirlemek için Yaratıcılık Potansiyelinin Ölçülmesi Testi (EPoC), Torrance Yaratıcı Düşünce Testinin Şekilsel Formu ve çocukların demografik bilgilerini toplamak için Çocuk ve Ebeveyn Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında iki özel anaokulundan birisi deney grubu, diğeri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda yer alan çocuklarla, haftanın beş günü toplamda altı hafta süresince etkileşimli kitap okuma etkinlikleri yapılmıştır. Kontrol grubundaki çocuklara herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, etkileşimli kitap okuma etkinliklerinin uygulandığı deney grubunun hem EPoC testinden hem de Torrance testinden aldıkları puanlar kontrol grubunun puanlarından yüksektir. Deney ve kontrol grubunun EPoC son-test sonuçlarına göre grafik ıraksak-araştırmacı ve sözel ıraksak-araştırmacı düşünme puan türlerinde istatistiksel anlamlı farklılık olduğu saptanmıştır. Deney ve kontrol grubunun Torrance son-test sonuçlarına göre de akıcılık, orijinallik ve başlıkların soyutluğu puan türlerinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Deney ve kontrol grubundaki çocukların demografik özellikleri ile EPoC ve Torrance testlerinden aldıkları son-test puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu sonuçlara göre, etkileşimli kitap okuma etkinliklerinin 60-72 aylık çocukların yaratıcılıklarının gelişiminde etkili olduğu söylenebilir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Öğretmenliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-29T07:18:53Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | dataset | tr_TR |