dc.contributor.advisor | Atasü Topcuoğlu, Reyhan | |
dc.contributor.author | Karabaş, Berivan | |
dc.date.accessioned | 2022-06-07T13:25:30Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.identifier.citation | KARABAŞ, Berivan. Suriyeli Göçmen Çocukların Ev Bağlamında Mekânla Olan
İlişkileri Ve Türkiye’ye Uyum Süreçlerinde Çocukluk Deneyimleri, H. Ü. Sosyal
Hizmet Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2018 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26259 | |
dc.description.abstract | On the basis of this study aims to evaluate the child actors in the consturction of
on imigrant society as socio-culturel, socio-spatial, socio-political mobility of
immigration basically this study is directed with migration movement that accured
from Syrria to Turkey and how immigrabt children built a life in new places after
then howes we down and how they adaptes a new spatial and social pattersin in
a new spatial compostion process and how they interpretled this exprence.
İn this sense home constitutes places of research because it is an importtant
reference point and a place of childhood.
On that point home and refered home child-place, child-place environment,
shelter-house and the facts express relationship between child and place were
examined according to child favor by making operational concepts.
İn this study, dept interviews were carried outwith 15 Syrian children by using
qualitative research methods. Analysis of immigration exprerience of immigrant
children were mate bu using thematic coding and Nvivo 11 programme which is
fate analysis method.
With this research everybody understood that effect of immigration on spation
change and transformation add spatiality to childhood so some placess such as
homes, streets, schools andcites we interactive cultural social patters beyond and
physical formation. It has been understood that the point of diffrences and
similarities between spatial context and reached centexts with immgiration
affected intagration process and it causes partition in childhood context espacially
socialy and emotionally and also this statiob undermines social and emotional
bands which they developed before | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Göçmen çocuk | tr_TR |
dc.subject | Ev | tr_TR |
dc.subject | Mekân | tr_TR |
dc.subject | Sosyal çevre | tr_TR |
dc.subject | Yere bağlılık | tr_TR |
dc.subject | Sosyal uyum | tr_TR |
dc.subject | Çocuğun iyilik hali | tr_TR |
dc.subject | Sosyal hizmet | tr_TR |
dc.subject | İmmigrant child | tr_TR |
dc.subject | Home | tr_TR |
dc.subject | Spatual | tr_TR |
dc.subject | Social environment | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Sosyal tarih. Sosyal sorunlar. Sosyal reform. | tr_TR |
dc.title | Suriyeli Göçmen Çocukların Ev Bağlamında Mekânla Olan İlişkileri ve Türkiye’ye Uyum Süreçler | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sosyo-kültürel, sosyo-mekansal ve sosyo-politik bir hareketlilik olarak göç
olgusunu ve bir göçmen toplumunun inşasında çocuk aktör temelinde
değerlendirmeyi amaçlayan bu çalışma temelde ise Suriye’den Türkiye'de
yaşanan göç hareketi ile birlikte göçmen çocukların yeni mekânlarında nasıl bir
yaşam inşa ettiğini, evlerinin alt üst olmasından sonra yeni mekânsal
kompozisyonu oluşturma sürecinde yeni mekânsal ve sosyal örüntüye uyum
sağlama deneyimlerini ve bu deneyimi nasıl yorumladıklarını betimlemeye
yöneliktir. Bu anlamda insanların yaşamında önemli bir referans noktası olarak
ve çocukluk döneminin geçirildiği yer olarak ev, araştırmanın mekânını
oluşturmaktadır.
Bu doğrultuda ev ve evi refere edebilecek; çocuk-mekân, çocuk-sosyal çevre,
barınma-ev mekânı gibi kavramlar operasyonel hale getirilerek, mekân ve çocuk
arasındaki dönüştürücü ilişkiyi ifade eden olgular çocuğun iyilik hali gereği
irdelenmiştir.
Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılarak 15 Suriyeli çocuk ile
derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Göçmen çocukların göç deneyimlerinin
analizi tematik kodlama yapılarak ve veri analiz yöntemlerimden NVIVO 11
programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir.
Araştırmayla birlikte göç pratiğinin mekânsal değişim ve dönüşüme etkisinin
çocukluk olgusuna da mekansallık kattığını bu yüzden de ev, mahalle, okul, şehir
gibi mekanların fiziki birer oluşumun ötesinde çeşitli kültürel ve toplumsal
örüntülerle etkileşimli öğeler olduğunu ve göçle gelinen ortamın mekânsal
bağlamı ile varılana noktada ki bölgenin mekânsal bağlamı arasındaki
benzerliklerin, farklılıkların uyum sürecini etkilediği ve çocukların böyle bir bağlam
içerisindeki çocukluk organizasyonunda özellikle sosyal ve duygusal boyutlarda
bölüntülere sebep olduğu, daha önce geliştirdikleri sosyal ve duygusal bağların
da zedelendiği anlaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sosyal Hizmet | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-06-07T13:25:30Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |