dc.contributor.advisor | Uysal Gürdal, Hacer Hande | |
dc.contributor.author | Özturan, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2022-04-26T06:31:16Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-03-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26167 | |
dc.description.abstract | This study explored the impact of dynamic assessment/negotiated feedback and nonnegotiated feedback on EFL learners’ writing skills. Related studies have yielded that there
has been a need to adopt the Sociocultural Theory oriented feedback in L2 writing settings
since the assertion of one-corrective feedback type-fit-all learners and all error natures has
been criticized on some grounds. Instead, having a goal-oriented interaction with learners
on errors have been gaining importance. Moreover, scholars have spread the idea of
employing the present-to-future model of assessment to offer a fair assessment setting to
the learners. Heeding these needs and calls, dynamic assessment (DA) has appeared as
an alternative form of instruction and assessment. Within the scope of this mixed methods
research, one group was provided DA, whilst another group was provided non-negotiated
feedback. Initially, inferential statistical analyses yielded that both feedback approaches
helped the students write more accurate and fluent texts. Yet, the students who joined DA
sessions outperformed in the linguistic features in the long term. Then, dialogic interactions
between the teacher and the students were analyzed, and the findings illustrated that the
students might need different feedback for the same error nature, and different error natures
might be treated with divergent feedback types. To unearth these differences in detail, the
learners’ macrogenetic and microgenetic analyses were presented with mediational moves
and learner reciprocity acts. Lastly, the learners who were assisted with DA broadly
mentioned the benefits and drawbacks of DA and need to integrate DA in L2 writing classes
in interview sessions. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Dynamic assessment | tr_TR |
dc.subject | Corrective feedback | tr_TR |
dc.subject | L2 writing | tr_TR |
dc.title | The Impact Of Dynamıc Assessment On Englısh Language Learners’
Wrıtıng Skıll | tr_TR |
dc.title.alternative | Dinamik Ölçme ve Değerlendirmenin İngilizce Öğrenenlerin Yazma
Becerisi Üzerine Etkisi | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma dinamik ölçme ve değerlendirme ile doğrudan düzeltme geribildiriminin yabancı
dil olarak İngilizce öğrenenlerin yazma becerileri üzerindeki etkisine dayanmaktadır.
Yapılan son araştırmalar, ikinci dilde yazan kişilere sosyo-kültürel teoriye dayanan
geribildirimler verilmesi gerektiğini ortaya koymuştur çünkü tek tip/aynı düzeltme
geribildiriminin bütün öğrencilere ve bütün hata türlerine aynı derecede yararlı olduğu
iddiası eleştirilmektedir. Bunun yerine, öğrenciler ile hatalarına odaklı iletişim kurmanın
önemi artmaktadır. Ayrıca, araştırmacılar, öğrencilere daha adil bir değerlendirme ortamı
sunmak için dinamik değerlendirme yöntemini kullanma fikrini önermektedirler. Bu ihtiyaç
ve çağrıya cevap olarak, öğretim ve değerlendirmeyi birleştiren dinamik değerlendirme
kavramı ortaya çıkmıştır. Karma yöntem araştırmasını benimseyen bu çalışma
kapsamında, bir gruba bireysel etkileşimli dinamik değerlendirme sağlanırken, diğer gruba
yabancı dil olarak İngilizce yazma ortamında doğrudan düzeltme geri bildirimi sağlanmıştır.
İstatistiksel analizler, her iki geri bildirim yaklaşımının da öğrencilerin daha doğru ve akıcı
metinler yazmalarına yardımcı olduğunu göstermiştir. Ancak, dinamik değerlendirme
oturumlarına katılan öğrenciler, uzun vadede yazmanın dilsel özelliklerinde daha iyi
performans göstermişlerdir. Ardından, öğretmen ve öğrenciler arasındaki diyalojik
etkileşimler analiz edilmiş ve elde edilen bulgular, öğrencilerin aynı hata yapısı için farklı
geri bildirimlere ihtiyaç duyabileceklerini ve farklı hata türlerinin farklı geri bildirim türleri ile
ele alınabileceğini göstermiştir. Bu farklılıkları ayrıntılı olarak ortaya çıkarmak için
öğrencilerin makrogenetik ve mikrogenetik analizleri sunulmuştur. Son olarak, dinamik
değerlendirme ile desteklenen öğrenenler, yarı yapılandırılmış odak grup görüşmelerine
katılmışlardır ve ortaya çıkan temalar, dinamik değerlendirmenin olumlu ve olumsuz yönleri
ile dinamik değerlendirmenin ikinci dilde yazma derslerine entegre edilme ihtiyacını
göstermiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-04-26T06:31:16Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |