Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorUysal Gürdal, Hacer Hande
dc.contributor.authorÖzturan, Tuba
dc.date.accessioned2022-04-26T06:31:16Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-03-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26167
dc.description.abstractThis study explored the impact of dynamic assessment/negotiated feedback and nonnegotiated feedback on EFL learners’ writing skills. Related studies have yielded that there has been a need to adopt the Sociocultural Theory oriented feedback in L2 writing settings since the assertion of one-corrective feedback type-fit-all learners and all error natures has been criticized on some grounds. Instead, having a goal-oriented interaction with learners on errors have been gaining importance. Moreover, scholars have spread the idea of employing the present-to-future model of assessment to offer a fair assessment setting to the learners. Heeding these needs and calls, dynamic assessment (DA) has appeared as an alternative form of instruction and assessment. Within the scope of this mixed methods research, one group was provided DA, whilst another group was provided non-negotiated feedback. Initially, inferential statistical analyses yielded that both feedback approaches helped the students write more accurate and fluent texts. Yet, the students who joined DA sessions outperformed in the linguistic features in the long term. Then, dialogic interactions between the teacher and the students were analyzed, and the findings illustrated that the students might need different feedback for the same error nature, and different error natures might be treated with divergent feedback types. To unearth these differences in detail, the learners’ macrogenetic and microgenetic analyses were presented with mediational moves and learner reciprocity acts. Lastly, the learners who were assisted with DA broadly mentioned the benefits and drawbacks of DA and need to integrate DA in L2 writing classes in interview sessions.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDynamic assessmenttr_TR
dc.subjectCorrective feedbacktr_TR
dc.subjectL2 writingtr_TR
dc.titleThe Impact Of Dynamıc Assessment On Englısh Language Learners’ Wrıtıng Skılltr_TR
dc.title.alternativeDinamik Ölçme ve Değerlendirmenin İngilizce Öğrenenlerin Yazma Becerisi Üzerine Etkisitr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma dinamik ölçme ve değerlendirme ile doğrudan düzeltme geribildiriminin yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlerin yazma becerileri üzerindeki etkisine dayanmaktadır. Yapılan son araştırmalar, ikinci dilde yazan kişilere sosyo-kültürel teoriye dayanan geribildirimler verilmesi gerektiğini ortaya koymuştur çünkü tek tip/aynı düzeltme geribildiriminin bütün öğrencilere ve bütün hata türlerine aynı derecede yararlı olduğu iddiası eleştirilmektedir. Bunun yerine, öğrenciler ile hatalarına odaklı iletişim kurmanın önemi artmaktadır. Ayrıca, araştırmacılar, öğrencilere daha adil bir değerlendirme ortamı sunmak için dinamik değerlendirme yöntemini kullanma fikrini önermektedirler. Bu ihtiyaç ve çağrıya cevap olarak, öğretim ve değerlendirmeyi birleştiren dinamik değerlendirme kavramı ortaya çıkmıştır. Karma yöntem araştırmasını benimseyen bu çalışma kapsamında, bir gruba bireysel etkileşimli dinamik değerlendirme sağlanırken, diğer gruba yabancı dil olarak İngilizce yazma ortamında doğrudan düzeltme geri bildirimi sağlanmıştır. İstatistiksel analizler, her iki geri bildirim yaklaşımının da öğrencilerin daha doğru ve akıcı metinler yazmalarına yardımcı olduğunu göstermiştir. Ancak, dinamik değerlendirme oturumlarına katılan öğrenciler, uzun vadede yazmanın dilsel özelliklerinde daha iyi performans göstermişlerdir. Ardından, öğretmen ve öğrenciler arasındaki diyalojik etkileşimler analiz edilmiş ve elde edilen bulgular, öğrencilerin aynı hata yapısı için farklı geri bildirimlere ihtiyaç duyabileceklerini ve farklı hata türlerinin farklı geri bildirim türleri ile ele alınabileceğini göstermiştir. Bu farklılıkları ayrıntılı olarak ortaya çıkarmak için öğrencilerin makrogenetik ve mikrogenetik analizleri sunulmuştur. Son olarak, dinamik değerlendirme ile desteklenen öğrenenler, yarı yapılandırılmış odak grup görüşmelerine katılmışlardır ve ortaya çıkan temalar, dinamik değerlendirmenin olumlu ve olumsuz yönleri ile dinamik değerlendirmenin ikinci dilde yazma derslerine entegre edilme ihtiyacını göstermiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-04-26T06:31:16Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster