dc.contributor.advisor | Kurudayıoğlu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Ekinci Olgun, Şeyma | |
dc.date.accessioned | 2022-04-26T06:29:06Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-04-11 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26164 | |
dc.description.abstract | The main purpose of this research is to examine the exam experiences of Turkish people who took VCE LOTE Turkish exam after high school education in Melbourne, Australia. This study also aims to study the VCE LOTE Turkish education experiences of Turkish people in high school regarding the VCE LOTE Turkish exam. Furthermore, no previous research has been conducted on the VCE LOTE Turkish exam, thus this research is important because it is one of the first studies on the VCE LOTE Turkish exam. This research is a qualitative study which was conducted using single subject design. The data of this research were collected with a semi-structured interview form developed by taking supervisions of field experts. The study group of the research consists of 55 volunteer Turkish people who have taken VCE LOTE Turkish lessons and the VCE LOTE Turkish exam in Melbourne, Australia. The obtained data is analysed by content analysis method. The findings are evaluated in different categories according to their frequency and presented under the headings. The results of the research covers, the reasons of Turkish people learning Turkish in order to improve their language skills and to get a high average from the VCE exam. Participants mostly stated that, their Turkish lesson and exam experiences are positive and they listed the skills and areas where they felt successful in VCE LOTE Turkish lessons and exam. They also stated that besides the good aspects of the lessons and the exam, there are also aspects that need improvement. For this reason, defining the VCE LOTE Turkish course and exam participant experiences and making qualifications for possible shortcomings will make a significant contribution to the evaluation and planning of VCE LOTE Turkish teaching. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Avustralya | tr_TR |
dc.subject | VCE LOTE Türkçe sınavı | |
dc.subject | VCE LOTE Türkçe eğitimi | |
dc.subject | VCE LOTE Türkçe sınav deneyimleri | |
dc.subject | VCE LOTE Türkçe dersi deneyimleri | |
dc.title | Avustralya/Viktorya’da Yaşayan Türklerin VCE LOTE Türkçe Dersi ve Sınavı Deneyimleri | tr_TR |
dc.title.alternative | VCE LOTE Turkısh Lesson And Exam Experıences
Of Turkısh People Who Lıve In Vıctorıa/Australıa | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı Melbourne Avustralya’da lise eğitiminden sonra Victorian Certificate of Education (Viktorya Eğitim Sertifikası) VCE Languages other than English (İngilizce Dışındaki Diller) LOTE Türkçe sınavına giren Türklerin sınav deneyimlerinin incelenmesidir. Bu çalışma aynı zamanda, Türklerin lisede aldıkları VCE LOTE Türkçe eğitiminin VCE LOTE Türkçe sınavına yönelik deneyimlerini öğretim sürecinin öncesinden sonrasına kadar ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ayrıca, daha önce VCE LOTE Türkçe sınavını ele alan özel bir araştırma yapılmamıştır; bu nedenle araştırma VCE LOTE Türkçe sınavı ile ilgili ilk çalışmalardan olması sebebiyle önemlidir. Nitel bir çalışma olan bu araştırma iç içe geçmiş tek durum desenine göre yürütülmüştür. Bu araştırmanın verileri, alan uzmanlarından görüş alınarak geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Avustralya’nın Melbourne şehrinde yaşayan VCE LOTE Türkçe derslerini almış ve VCE LOTE Türkçe sınavına girmiş gönüllü 55 Türk’ten oluşturmaktır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Ortaya çıkan bulgular ifade edilme sıklıklarına göre farklı kategorilere ayrılarak değerlendirilmiş ve ilgili başlıklar altında sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, Türklerin Türkçe öğrenme nedenleri arasında dil becerilerini geliştirmek ve VCE sınavından yüksek ortalama almak gibi motive edici sebeplerinin olduğu görülmüştür. Katılımcılar, Türkçe dersini ve sınav deneyimlerini çoğunlukla olumlu olarak belirtmişler ve Türkçe derslerinde ve sınavında kendilerini başarılı hissettikleri beceri ve alanları sıralamışlardır. Ayrıca, derslerin ve sınavın iyi olduğu yönlerinin yanı sıra geliştirilmesi gereken yönlerinin de olduğunu belirtmişlerdir. Bu nedenle, VCE LOTE Türkçe dersi ve sınavı katılımcı deneyimlerinin tespit edilerek olası eksikliklere yönelik nitelendirmelerinin yapılması, VCE LOTE Türkçe öğretiminin değerlendirilmesi ve planlanması açısından önemli katkı sağlayacaktır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-04-26T06:29:06Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |