dc.contributor.advisor | Ünal, Dalım Çiğdem | |
dc.contributor.author | Sönmez Genç, Nurcihan | |
dc.date.accessioned | 2022-03-01T07:37:37Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-12-10 | |
dc.identifier.citation | Sönmez Genç, N. (2021). Eine Studie zur Förderung der akademischen Textkompetenz im Kontext der DaF-Lehrerausbildung (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25935 | |
dc.description.abstract | In the context of GFL teacher training in Turkey, access to pedagogical content knowledge is largely based on the competently handling of written academic text forms. In view of the fact that in Turkey, six of a total of sixteen GFL teacher training courses are taught in German, students in the German language courses face some difficulties when dealing with German academic texts and thus, need to develop their German academic text competence. Against this background, it can be seen that academic text competence is a key competence that significantly influences the quality of knowledge acquisition in the context of GFL teacher training. Despite this great importance, the current teaching practice in the GFL teacher training courses in Turkey shows that this competence is not systematically promoted in the classroom, but rather simply assumed. Based on this, a specially designed training model is presented, which is based on process-orientation approach and the procedures of the three stage model by Schmölzer-Eibinger (2008) to promote the academic text competence of prospective GFL teachers as part of the elective course "Academic German". In addition to this, a case study was carried out to empirically determine the effectiveness of process-oriented approach, which focused on the effect of this approach on the insights, perceptions and attributions of prospective GFL teachers as well as on the concrete influence of this approach on the realization of academic text competence. On the basis of an empirical analysis of focus groups, student essays and other questionnaires, it was possible to find out largely positive effects on the subjective perceptions of the students in addition to development in the quality of the student essays. | tr_TR |
dc.language.iso | deu | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Almanca akademik metin edincinin geliştirilmesi | tr_TR |
dc.subject | Akademik Almanca | tr_TR |
dc.subject | Süreç temelli öğretim yaklaşımı | tr_TR |
dc.subject | Almanca öğretmeni yetiştirme | tr_TR |
dc.subject | Yabancı dil olarak Almanca | tr_TR |
dc.subject | Promotion of academic text competence | |
dc.subject | Academic German | |
dc.subject | Process orientation | |
dc.subject | German teacher training | |
dc.subject | German as a foreign language | |
dc.title | Eine Studie zur Förderung der akademischen Textkompetenz im Kontext der DaF-Lehrerausbildung | tr_TR |
dc.title.alternative | Almanca Öğretmeni Yetiştirme Bağlamında Almanca Akademik Metin Edincinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Araştırma | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Türkiye'deki Almanca Öğretmenliği programlarında okuyan öğretmen adaylarının alan bilgilerine erişimleri ağırlıklı olarak verilen eğitimin kapsamında okutulan akademik metinlerin etkili bir biçimde çözümlenmesine dayanmaktadır. Bu çözümlemenin gerçekleştirilebilmesi için öğretmen adaylarının bu metinlerin yazıldığı dilde 'Bilişsel-Akademik Dil Yeterliliğine' erişmiş olmaları gerekmektedir. Bu 'Bilişsel-Akademik Dil Yeterliliği' ise ancak yeteri düzeyde gelişmiş bir 'Almanca Akademik Metin Edinci' ile sağlanabilmektedir. Türkiye'de 16 farklı devlet üniversitesinde yürütülmekte olan Almanca Öğretmenliği Lisans Programlarının altı tanesinin resmi öğretim dili Almanca olduğu göz önünde bulundurulduğunda, öğretmen adaylarının Almanca yazılmış akademik kaynakları başarılı bir şekilde anlamak ve özümseyebilmeleri için iyi geliştirilmiş bir 'Almanca Akademik Metin Edincine' sahip olmaları gerektiği anlaşılmaktadır. Güncel lisans programlarının ders içeriklerine bakıldığında ise öğretmen adaylarının söz konusu edince zaten sahip olduğu varsayımından yola çıkılarak bu edincin sistemli bir şekilde geliştirilmediği anlaşılmaktadır. Ancak 'Almanca Akademik Metin Edinci' karmaşık bilişsel süreçler içermektedir ve bu nedenle özel olarak hazırlanmış eğitimlerle geliştirilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada Almanca öğretmen adaylarının 'Akademik Metin Edincini' geliştirmek amacıyla, güncel lisans programlarına yeni eklenen 'Akademik Almanca' dersi için Schmölzer-Eibinger'in (2008) üç-aşamalı-ders modelli ve süreç temelli öğretim yaklaşımını esas alan dijital ders malzemeleri geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Bu araştırmanın temel amacı, geliştirilen malzemeler ile yürütülen süreç temelli eğitimin öğretmen adaylarının algı ve tutumları üzerindeki etkisinin yanısıra, bu eğitimin 'Akademik Metin Edincinin' üzerine olan etkisini de ortaya koymaktır. Bu amaca bağlı olarak, durum çalışması desenlerinden içe içe geçmiş tek durum araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, söz konusu eğitimin öğretmen adaylarının daha nitelikli metin çalışmaları oluşturmasında somut etkisinin olduğu ve öğretmen adaylarının algıları ve tutumları üzerinde olumlu yönde etki yarattığı saptanmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-03-01T07:37:37Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |