Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖtgün, Cebrail
dc.contributor.authorArat, Behiye
dc.date.accessioned2022-03-01T07:13:04Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-01-27
dc.identifier.citationAltınel. Cem. (2008). Yeni Nesnellik ve Christion Schad. Lebriz Sanal Dergi/ lebriz.com/ https://bit.ly/2SFsO5Z. e. tarih: 11 Mayıs 2021 Antmen. Ahu. (2014). Sanatçılardan Yazılar ve Açıklamalara 20.yüzyıl Batı Sanatında Akımlar*. İstanbul: Sel Yayıncılık Artun. Ali. (2003). Sunuş: Modern Hayatın Ressamı Charles Baudelaire. ( A. Berkay, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları Asayesh. M. Ebadi, Argüç. M. Fikret. (2017). Büyülü Gerçeklik ve Avrupa Özü. Tarih Dergisi Kültür ve Sanat Araştırması. cilt.6. sy.2. Avcı. Sevgi. (2013). John Constable: Yenilikte Gelenek. Art-e Sanat Dergisi. cilt:6. sayı:12. s. 82,107. Birinci. Zübeyde Zehra (1992). Türk Resminde Sürreal Eğilimler. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi Borges. Jorde Luis. (1982). Ölüm ve Pusula. ( T. Uyar, Çev.). İstanbul: Ada Yayınları Borges. Jorde Luis. (1999). Alçaklığın Evrensel Tarihi. ( C. Üster, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları Bozkurt. Nejat. (2012). Sanat ve Estetik Kuramları. Ankara: Sentez Yayıncılık Carpentier. Alejo. (2017). Bu Dünyanın Krallığı. ( M. Tanakol, Çev.). İstanbul: h2o Yayıncılık ve İletişim Hizmetleri Itd. şti. Demir. Necla. (2020). Büyülü Gerçeklik. Foto-Graf. Dosya Konusu/Büyülü Gerçeklik. Art-e Sanat Dergisi. sy.9 s.4 Erbarıştıran. Barış. (2015). Utku Varlık’ın Resimlerinde Mitoloji ve Görsel Algılama Yarattığı Gerçeküstü Bir Yolculuk. https://bit.ly/3oEwwsu e. Tarih: 22 Mayıs 2021). Fischer. Ernst. (2010). Sanatın Gerekliliği. ( C. Çapan, Çev.). İstanbul: Payel Yayınevi Gomrich. E.H. (1997). Sanatın Öyküsü. ( E. Erduran - Ö. Erduran, Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi Gündoğdu. Deniz. (2009). Benzerlik Bilgisinden Dişil Büyülü Gerçekliğe: Latife Tekin Romanları Sevgili Arsız Ölüm ve Muinar’da Alternatif Kadın Özelliği. İstanbul Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Kadın Çalışmaları Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Kartal. Raziye Köksal (2020). Frida Kahlo Gerçekliği. Foto Graf. Dosya Konusu /Büyülü Gerçeklik. Art-e Sanat Dergisi. sy.9 s.35 Koca. Cezmi. (2004). Kurosawa’nın Düşler’inden Cebrail Ötgün’ün Düşler’ine, Cebrail Ötgün sergi kataloğu Krausse. Anna-Carola. (2005). Rönesanstan Günümüze Resim Sanatının Öyküsü. (Z. Dilek, Çev.). Almanya: Literatür Kremer. Georg (editör). Sihirli Gerçekçi Sanatı Nedir. https://bit.ly/2S1c0WU, e. Tarih: 23 Mayıs 2021 Kremer. Georg (editör). A Short History of Magic Realism. (https://bit.ly/3vV6Kmi), e. Tarih: 11 Mayıs 2021 Kremer. Georg (editör). Metarealizm Nedir. (https://bit.ly/3EgfGGy), e. Tarih: 21 Aralık 2021 Leyla. Nisa. (2020). Büyülü Gerçekliğe Genel Bir Bakış ve ‘ Beni Kör Kuyularda’. Foto Graf. Dosya Konusu /Büyülü Gerçeklik. Art-e Sanat Dergisi. sy.9 s.35 Lijor. Lucılla. (2019). Alberto Savinio ve İzin Yılları: Colonna Deneyimi (1933-34) sy:2 https://bit.ly/3w9cGbl https://www.italianmodernart.org/exhibition/alberto-savinio/ e. Tarih: 15 Mayıs 2021 Marquez. Gabriel. Garcia. (1996). Yüzyıllık Yalnızlık. ( S. Selvi. Çev.). İstanbul: Can Yayınları Marquez. Gabriel. Garcia. (2018). Kırmızı Pazartesi. ( İ. Kut. Çev.). İstanbul: Can Sanat Yayınları McCoy. Mary Bucci. (2012). Gregory Gillespie: Transfixed —Selected Work 1995–2000 https://bit.ly/3v3DUA5, e. Tarih:20 Mayıs 2020 Okan. Berna. (2018). Primitivizm ve günümüz sanatına etkileri. Sanat ve Tasarım Dergisi. cilt:8. sy. 2. s.98 dergipark.org.tr Özen. Rahmi. (2003). Yeşile Hasret Gözler. 4. Akşam Sanat Okulu. İstanbul Rosa. Federico. (2017). Peter Doig: Gerçek Dışının Dönüşü. https://bit.ly/3hj7Sf9, e. Tarih: 11 Mayıs 2021 Şentürk. Leyla Varlık. (2013). Analitik Resim Çözümlemeleri. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Sanat ve Kuram Dizisi:30. Turani. Adnan. (1992). Dünya Sanat Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi Turrell. Viola. (2019). Write on Art: 'Blotter' by Peter Doig e Tarh. e.17 mayıs 2020. https://bit.ly/3ooZlsF Varlık. Utku. (2018). Zero Hipotez: Fragmanlar. İstanbul: Bozlu Sanat Yayınları Varlık. Utku. (2021). Röportaj https://en.wikipedia.org/wiki/George_Tooker, 2020, https://bit.ly/3eClalu, e. Tarih: 11 Mayıs. https://www.theartstory.org/artist/tooker-george/ https://bit.ly/2Qh6YVD 2018tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25923
dc.description-tr_TR
dc.description.abstractThe relationship between magic and truth is one of humanity's oldest issues. The activities aimed at solving the curiosity and mysteries of humanity towards the magical existence of nature since the primitive period also constituted the history of art. The idea of dominating nature, which has developed since the primitive period, has led to a change in its perception towards nature, while at the same time it has revealed different perspectives. This research focuses on the issue of "Magical Reality", which has emerged as a new conceptualization in contemporary art. The subject also supported by the "Magical Reality" that emerging in art history of art and in different disciplines. General, the magical world of magical realism becomes a part of daily life and by combining it with the real world, the doors of different expression styles are opened. Thus, magical reality has managed to survive until today by being handled by different artists in different countries. Artists who mostly deal with magical reality, the mystery behind the reality in the society they live in, sometimes their social, sometimes personal experiences, sometimes using myths and legends to transfer their own realities to their paintings, and at the sometimes, the change of magical reality and its reflections on visual art are discussed. The subject, supported by the productions, has been tried to be moved to a different dimension in terms of personal experiences, perspectives, form and meaning. The main problem of my work is to question to position of nature with a reactionary attitude towards the rapid concretization of the city (Eskişehir) I live in and its gradual loss of green. The magical reality relations questioned in the formal and conceptual framework of this reactive attitude. It is aimed to reach a new language of visual expression by bringing the repulsive ‘'concrete’' and the magical '’nature’relations, situation, opposition or contradictions side by side.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBetonlaşmatr_TR
dc.subjectBüyülü gerçekliktr_TR
dc.subjectBüyülü varoluştr_TR
dc.subjectdoğatr_TR
dc.subjectPost-modernizmtr_TR
dc.subjectResimtr_TR
dc.subject.lcshN- Güzel sanatlartr_TR
dc.titleSanatsal Bir Kavramlaştırma Olarak Büyülü Gerçekliktr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBüyü ve gerçek ilişkisi insanlığın en eski konularından biridir. İnsanlığın ilkel dönemden itibaren doğanın büyülü varoluşuna duyduğu merak ve gizemlerinin çözümlenmesine yönelik yapılanlar, aynı zamanda sanatın da tarihini oluşturmuştur. İlkel dönemden itibaren gelişen doğaya egemen olma düşüncesi, doğaya karşı algısının değişmesine yol açarken aynı zamanda farklı bakış açılarını da ortaya çıkarmıştır. Bu araştırma, özellikle çağdaş sanat içinde yeni bir kavramlaştırma olarak ortaya çıkan “Büyülü Gerçeklik” konusunu odağa almaktadır. Konu, sanat tarihinde ve farklı disiplinlerde ortaya çıkan “Büyülü Gerçeklik” ile de desteklenmiştir. Genellikle büyülü gerçekliğin büyülü dünyası günlük hayatın bir parçası haline gelir ve gerçek dünya ile birleştirilerek farklı anlatım tarzlarının kapıları aralanır. Böylece büyülü gerçeklik, farklı ülkelerde farklı sanatçılar tarafından ele alınarak günümüze kadar varlığını sürdürmeyi başarabilmiştir. Çoğunlukla büyülü gerçekliği ele alan sanatçılar, yaşadıkları toplumdaki gerçekliğin arkasındaki gizemi bazen toplumsal bazen kişisel deneyimlerinden bazen de mitler ve efsaneler kullanarak kendi gerçekliklerinin resimlerine aktarılması ve aynı zamanda büyülü gerçekliğin değişimi, görsel sanata yansıması ele alınmıştır. Yapılan üretimler ile desteklenen konu, kişisel deneyimler, bakış, biçim ve anlam açısından farklı bir boyuta taşınmaya çalışılmıştır. Çalışmalarımın temel problemini oluşturan yaşadığım şehrin (Eskişehir) hızla betonlaşması ve yeşilini giderek kaybedilmesine duyduğum tepkisel bir tavırla doğanın konumunun sorgulanmasına yöneliktir. Bu tepkisel tavrın biçimsel ve kavramsal çerçevesinde büyülü gerçeklik ilişkileri sorgulanmıştır. İtici olan ‘’beton’’ ve büyülü olan ‘’doğa’’ ilişkileri, durum, karşıt ya da çelişkileri yan yana getirilerek yeni bir görsel anlatım diline ulaşmak hedeflenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-03-01T07:13:04Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster