Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgül, Hatice
dc.contributor.authorYılmaz, Maide
dc.date.accessioned2022-01-05T07:45:18Z
dc.date.issued2021-12-27
dc.date.submitted2021-12-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25730
dc.description.abstractThe main purpose of learning a language is communication, but most EFL learners in Turkey have difficulties using English for communicational purposes. To deal with this situation, they need to interact with their peers in the classroom. This qualitative action research aims to increase the quality and quantity of 22 EFL learners' verbal participation through some collaborative activities during 13 weeks. In this study, firstly, a comprehensive literature review and an initial student survey are conducted to find the factors affecting student participation and how to increase the quality and quantity of verbal student participation in classroom interaction. Then, four regular teacher-controlled speaking classes and seven collaborative activities are recorded to see the effects of the activities on verbal student participation. The number of words and turns, the LREs, types of turns produced by learners, the number of different students, the percentage of students who spoke per class, and time spent in student participation are investigated to reveal the nature of learners' interactions and to see the effects of collaborative activities on the quality and quantity of verbal student participation. Additionally, post-activity surveys, the final student survey, and the reflective teacher journal also answer the research questions. The findings show that there are many factors such as speaking activities and topic selection affecting learners' verbal participation; collaborative activities increase the quality and the quantity of verbal student participation; and these activities differ in their effects on verbal student participation based on some factors.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCollaborative activitiestr_TR
dc.subjectQuality and quantity of participation
dc.subjectVerbal student participation
dc.titleEnhancıng the Qualıty and Quantıty of Verbal Student Partıcıpatıon: An Actıon Research Studytr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetDil öğrenmenin temel amacı iletişimdir. Fakat, Türkiye’de İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen pek çok öğrenci, İngilizceyi iletişimsel amaçlarla kullanırken zorluklar yaşamaktadır. Bu durumla baş etmek için sınıfta akranlarıyla etkileşime girmeye ihtiyaçları vardır. Bu nitel eylem araştırması 22 İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencinin sözlü katılımlarını işbirlikçi etkinlikler yoluyla nitelik ve nicelik olarak 13 hafta süresince artırmayı hedeflemektedir. Bu çalışmada, öncelikle öğrenci katılımını etkileyen faktörleri ve sınıf etkileşiminde sözlü öğrenci katılımının nitelik ve niceliğini artırmanın yollarını bulmak için kapsamlı bir literatür taraması ve bir ön öğrenci anketi yapılmıştır. Daha sonra, akran etkileşiminin sözlü öğrenci katılımı üzerindeki etkilerini görmek için dört sıradan öğretmen kontrollü konuşma dersi ve yedi işbirlikçi etkinlik kaydedilmiştir. Öğrencilerin etkileşimlerinin doğasını ortaya çıkarmak ve işbirlikçi etkinliklerin sözlü öğrenci katılımının niteliği ve niceliği üzerindeki etkilerini görmek için öğrenciler tarafından üretilen kelime ve dönüş sayısı, dille ilgili bölümler, dönüş türleri, her derste konuşan farklı öğrenci sayısı ve yüzdesi ve öğrenci katılımına harcanan süre araştırılmıştır. Ayrıca, araştırma sorularını yanıtlamak için etkinlik sonrası anketler, nihai öğrenci anketi ve yansıtıcı öğretmen günlüğü de kullanılmıştır. Bulgular, öğrencilerin sözlü katılımını etkileyen konuşma etkinlikleri ve konu seçimi gibi birçok faktörün olduğunu, işbirlikçi etkinliklerin sözel öğrenci katılımının niteliğini ve niceliğini artırdığını ve bu etkinliklerin sözel öğrenci katılımı üzerindeki etkilerinin bazı faktörlere göre farklılık gösterdiğini göstermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-01-05T07:45:18Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster