dc.contributor.advisor | Feyzoğlu, Tuğrul, Emre | |
dc.contributor.author | Paralı, Murat | |
dc.date.accessioned | 2021-12-13T13:39:25Z | |
dc.date.issued | 2021-12-13 | |
dc.date.submitted | 2021-10-14 | |
dc.identifier.citation | APA | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25689 | |
dc.description.abstract | In the first part of the artwork report, the definition of animation and anime is exslained. That today’s cartoon cinema has been maintained from the beginnning to the present results from the fact that the art of animation is one of the essential visual elements.
In the second part, where Norman McLAREN, Winsor MCCAY, Emile COHL’s innovations and contributions to animation cinema are discussed, as well as Walt Disney and its characters, Conan the Barbarian’s development processes are discussed.
In the third part, which is called ‘‘Animation and the Historical Development of Cartoon in Turkey’’; artists who contribute to the development of animation art in Turkey and their Works are studied by giving examples.
In the fourth section, titled ‘‘Ceramic/Animation relationship and working artists’’; the artists who have transferred the animation art by using ceramic forms and bodies are mentioned.
In the sixth section, where personal ceramic applications are found; the life cycle and stories that are intended to be told by including linear continuity on the pedestals which are used with three-dimensional ceramic figures are discussed. | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Animasyon | tr_TR |
dc.subject | Canlandırma | tr_TR |
dc.subject | Çizgi | tr_TR |
dc.subject | Tamamlama | tr_TR |
dc.subject | Seramik | tr_TR |
dc.subject | Devamlılık | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Bilgi kaynakları | tr_TR |
dc.title | Anime Karakterlerinin Seramik Bünyelerde Yorumlanması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sanat çalışma raporunun birinci bölümünde; Animasyon ve animenin tanımı yapılarak anlatılmaktadır. Günümüz çizgi sinemasının başlangıçtan bugüne dek devamlılığının sağlanıyor olması, canlandırma sanatının en önemli görsel unsurlardan biri olduğunun sonucudur.
Norman MCLAREN, Winsor MCCAY, Emile COHL’un canlandırma sinemasına yapmış oldukları yenilik ve katkılarından bahsedilen ikinci bölümde; Walt Disney ve karakterlerinin, Conan the Barbarian (Barbar Conan)’ın gelişim süreçleri ele alınmıştır.
‘‘Animasyon ve Çizgi Filmin Türkiye’ deki Tarihi Gelişimi’’ adlı üçüncü bölümde; Türkiye’ deki Animasyon sanatının gelişimine katkıda bulanan sanatçılar ve yapmış oldukları çalışmalar örnekler verilerek araştırılmıştır.
‘‘Seramik/Animasyon ilişkisi ve çalışan sanatçılar’’ adlı dördünce bölümde; canlandırma sanatını seramik form ve bünyelerden faydalanarak aktaran sanatçılardan bahsedilmiştir.
Kişisel seramik uygulamalarının bulunduğu altıncı bölümde; üç boyutlu seramik figürler ile kullanılan kaidelerde çizgisel devamlılığa yer verilerek anlatılmak istenen yaşamsal döngü ve hikayeler ele alınmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-12-13T13:39:25Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |