Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaloğlu, Mustafa
dc.contributor.authorBilgiç, Şerife
dc.date.accessioned2021-09-01T11:42:08Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-07-16
dc.identifier.citationBilgiç, Ş. (2020). Üstün zekâlı öğrencilere yönelik farklılaştırılmış matematik öğretiminin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25289
dc.description.abstractThis study, aimed to examine the effect of differentiated mathematic instruction, which is often used with gifted students. Differentiated instruction is modification of the content, process and product considering the student's interests and needs. Within the scope of this purpose, Web of Science, Scopus, Proquest, Dergipark, National Thesis Center and Google Scholar databases were scanned. No year limit was imposed as the screening. A total of 31 research was included in the study between 1985-2020. The data were analyzed using Comprehensive Meta-Analysis (CMA) software. Hedges g was used as the effect size value. The study's findings showed that differentiated mathematics teaching is an effective strategy in the education of gifted students.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.subjectFarklılaştırmatr_TR
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectÜstün zekâtr_TR
dc.subjectMeta-analiztr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.subject.lcshEğitimin özel yönleritr_TR
dc.subject.lcshÖğretim ve çalışmatr_TR
dc.subject.lcshMatematiktr_TR
dc.titleÜstün Zekâlı Öğrencilere Yönelik Farklılaştırılmış Matematik Öğretiminin Etkililiği: Bir Meta-Analiz Çalışmasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada üstün zekâlı öğrencilerin eğitiminde sıklıkla kullanılan farklılaştırılmış matematik öğretiminin matematik başarısı üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Farklılaştırılmış öğretim, programın öğrenci ilgi ve ihtiyaçları göz önüne alınarak içerik, süreç, öğrenme ortamı ve ürün bağlamında öğrenciye göre düzenlenmesidir. Bu amaç kapsamında Web of Science, Scopus, Proquest, Dergipark, Ulusal Tez Merkezi ve Google Scholar veri tabanları taranmıştır. Tarama kapsamında yıl sınırlamasına gidilmemiştir. Çalışmaya 1985-2020 yılları arasında ulusal ve uluslararası alanyazında yer alan toplam 31 araştırma dâhil edilmiştir. Veriler Comprehensive Meta-Analysis (CMA) yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Etki büyüklüğü değeri olarak Hedges g kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları farklılaştırılmış matematik öğretiminin üstün zekâlı öğrencilerin eğitiminde etkili bir strateji olduğunu göstermiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentÖzel Eğitimtr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2022-02-06
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster