dc.contributor.advisor | Baloğlu, Mustafa | |
dc.contributor.author | Bilgiç, Şerife | |
dc.date.accessioned | 2021-09-01T11:42:08Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-07-16 | |
dc.identifier.citation | Bilgiç, Ş. (2020). Üstün zekâlı öğrencilere yönelik farklılaştırılmış matematik öğretiminin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25289 | |
dc.description.abstract | This study, aimed to examine the effect of differentiated mathematic instruction,
which is often used with gifted students. Differentiated instruction is modification of
the content, process and product considering the student's interests and needs.
Within the scope of this purpose, Web of Science, Scopus, Proquest, Dergipark,
National Thesis Center and Google Scholar databases were scanned. No year limit
was imposed as the screening. A total of 31 research was included in the study
between 1985-2020. The data were analyzed using Comprehensive Meta-Analysis
(CMA) software. Hedges g was used as the effect size value. The study's findings
showed that differentiated mathematics teaching is an effective strategy in the
education of gifted students. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | tr_TR |
dc.subject | Farklılaştırma | tr_TR |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Üstün zekâ | tr_TR |
dc.subject | Meta-analiz | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitimin özel yönleri | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Öğretim ve çalışma | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Matematik | tr_TR |
dc.title | Üstün Zekâlı Öğrencilere Yönelik Farklılaştırılmış Matematik Öğretiminin Etkililiği: Bir Meta-Analiz Çalışması | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada üstün zekâlı öğrencilerin eğitiminde sıklıkla kullanılan farklılaştırılmış
matematik öğretiminin matematik başarısı üzerine etkisinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Farklılaştırılmış öğretim, programın öğrenci ilgi ve ihtiyaçları göz
önüne alınarak içerik, süreç, öğrenme ortamı ve ürün bağlamında öğrenciye göre
düzenlenmesidir. Bu amaç kapsamında Web of Science, Scopus, Proquest,
Dergipark, Ulusal Tez Merkezi ve Google Scholar veri tabanları taranmıştır. Tarama
kapsamında yıl sınırlamasına gidilmemiştir. Çalışmaya 1985-2020 yılları arasında
ulusal ve uluslararası alanyazında yer alan toplam 31 araştırma dâhil edilmiştir.
Veriler Comprehensive Meta-Analysis (CMA) yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir.
Etki büyüklüğü değeri olarak Hedges g kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları
farklılaştırılmış matematik öğretiminin üstün zekâlı öğrencilerin eğitiminde etkili bir
strateji olduğunu göstermiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Özel Eğitim | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-02-06 | |
dc.funding | Yok | tr_TR |