Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Ayhan
dc.contributor.authorVaroğlu, Lütfiye
dc.date.accessioned2021-09-01T11:36:42Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25282
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of 5E learning model supported by concept maps on eight grade students’ conceptual understanding of some basic chemical concepts and students’ motivation. The study carried out in the second half term of 2018-2019 education year at a state college in Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC). The study is designed with 100 students by using embedded design, one of the mixed research methods. In the study two experimental and two control groups which determined randomly used. In the experimental groups, the lessons were taught with the 5E Learning Model Supported by Concept Maps, while in the control groups with traditional teaching method. Chemistry Concept Diagnostic Test (CCDT), Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), open-ended questions and semi-structured interviews used as a data collection tools. The quantitative data analysed by using the statistical techniques such as independent-samples t-test and MANOVA; and the content analysis intended for analysed the qualitative data. As a result of the study, it determined that the conceptual understanding of the experimental group students whose course conducted with 5E learning model supported by concept maps was higher than the control group. Besides there was a significant difference between the experimental and control group students' in favor of the experimental group for the intrinsic goal orientation and in favor of the control group for the test anxiety post-test scores.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subject5E öğrenme modelitr_TR
dc.subjectKavramsal değişimtr_TR
dc.subjectKavram haritalarıtr_TR
dc.subjectKavram yanılgılarıtr_TR
dc.subjectMotivasyontr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleKavram Haritalarıyla Desteklenen 5E Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Kimya Kavramlarını Anlamalarına Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı kavram haritalarıyla desteklenen 5E öğrenme modelinin, ortaöğretim 8. sınıf öğrencilerinin kimya konuları ile ilgili kavramsal anlamlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesidir. Çalışma, 2018-2019 öğretim yılının bahar yarıyılında, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) bulunan devlete bağlı bir kolejde yürütülmüştür. Çalışma karma araştırma yöntemlerinden gömülü desen kullanılarak 100 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma seçkisiz bir şekilde belirlenen iki deney ve iki kontrol grubu ile yürütülmüştür. Deney gruplarında dersler Kavram Haritaları ile Desteklenen 5E Öğrenme Modeli ile işlenirken kontrol gruplarında geleneksel öğretim yöntemi ile işlenmiştir. Veri toplamada, Kimya Kavram Teşhis Testi (KKTT), Öğrenmede Güdüsel Stratejiler Ölçeği (ÖGSÖ), açık uçlu sorular ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde, bağımsız örneklem t-testi ve MANOVA gibi istatistiksel analizler, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, kavram haritaları ile desteklenmiş 5E öğrenme modeli ile ders işleyen deney grubu öğrencilerinin konu ile ilgili kavramsal anlamalarının kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubu öğrencilerinin içsel hedef düzenleme sontest puanları karşılaştırıldığında deney grubu öğrencilerinin lehine ve sınav kaygısı sontest puanları karşılaştırıldığında kontrol grubu öğrencilerinin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentOrta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:36:42Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record