dc.contributor.advisor | Özyalçın Oskay, Özge | |
dc.contributor.author | Odabaşı, Zühal | |
dc.date.accessioned | 2021-09-01T11:24:10Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-06-07 | |
dc.identifier.citation | Odabaşı, Z.(2021). Online Eğitimde Bilişsel Faktörler ve Kimya Başarısı.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Doktora Tezi,Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25265 | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis research students attending online chemistry class is to investigate whether their metacognitive avarenes and self-regulation skills of students have on effect on their academics success. Additionally, it was investigated whether the perception levels of the students change with online chemistry education before and after the practice. Electrochemistry, solutions, acid-base, chemical bonds topics were selected to measure academic success in practice.In the research, academic achievement tests developed during the research process, metacognitive awareness inventory self-regulating learning strategies,online education perception scale were applied. The research pattern is one group pretest post test pattern of from experiment to patterns. The study group is 149 teacher candidates who are graduated or senior students in chemistry, chemistry technology, science teaching. There was a significantincrease in students online education perception, metacognitive awareness level and online self-regulated learning strategies before and after the practice.It has been observed that, there was a significant increase in the scores of the students in the academic achievement test between the pretest and posttest. The teaching practice in research is an independent variable. Regression analysis method was used on the studyto measure the relationship between two or more variables and findings were interpreted. Students metacognitive awareness levels and self-regulation strategies in onlinelearning their academic achievement. However, student perception levels of online education don't predict their academic success. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Online eğitim | tr_TR |
dc.subject | Online eğitim algı | tr_TR |
dc.subject | Özdüzenleme | tr_TR |
dc.subject | Üstbiliş farkındalık | tr_TR |
dc.subject | Kimya eğitimi | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Online Eğitimde Bilişsel Faktörler ve Kimya Başarısı | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu tez çalışmasının amacı online kimya dersine katılan öğrencilerin sahip oldukları üst bilişsel farkındalık ve öz düzenleme yeteneklerinin akademik başarılarına etkisi olup olmadığını araştırmaktır. Ayrıca uygulama öncesi ve sonrası öğrencilerin online kimya eğitimi ile ilgili algı düzeylerinin değişip değişmediği araştırılmıştır. Uygulamada akademik başarıyı ölçmek için elektrokimya, çözeltiler, asit-baz, kimyasal bağlar konuları seçilmiştir. Araştırmada; araştırma sürecinde geliştirilen akademik başarı testi, “Üst Bilişsel Farkındalık Envanteri”, “Özdüzenleyici Öğrenme Stratejileri”, “Online Eğitim Algısı Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma deseni deneysel desenlerden tek grup ön test-son test desenidir. Çalışma grubu kimya/kimya teknolojisi, fen bilgisi öğretmenliği mezunu veya son sınıf öğrencisi olan 149 öğretmen adayıdır. Öğrencilerin online eğitim algısında, üstbilişsel farkındalık düzeyinde, çevrim içi öz düzenleyici öğrenme stratejileri seviyelerinde uygulama öncesi ve sonrası anlamlı düzeyde bir artış görülmüştür. Öğrencilerin akademik başarı testinden aldıkları puanlarda ön test son test arasında anlamlı düzeyde artış gözlenmiştir. Araştırmada yapılan öğretim uygulaması bağımsız değişkendir. İki ya da daha çok değişken arasındaki ilişkiyi ölçmek için araştırmada regresyon analiz metodu kullanılmış ve bulgular yorumlanmıştır. Öğrencilerin üst bilişsel farkındalık düzeyleri ve çevrimiçi öğrenmede özdüzenleme stratejileri akademik başarılarını yordamaktadır. Ancak öğrencilerin online eğitim algı düzeyleri akademik başarılarını yordamamaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-09-01T11:24:10Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |