Show simple item record

dc.contributor.advisorYalaki, Yalçın
dc.contributor.authorDaşdelen, Kübra
dc.date.accessioned2021-09-01T11:23:02Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-30
dc.identifier.citationDaşdelen, K. (2021). Dördüncü Sınıf Öğrencilerinde Çocuklar İçin Felsefe Eğitimine Yönelik Eleştirel Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankaratr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25263
dc.description.abstractIn this study, a measurement tool was developed that will serve to reveal level of reasoning, questioning, organizing information and transfer skills of fourth grade students. The study group of research consisted of 177 fourth grade students studying in 2019-2020 and 2020-2021 school years. Before developing the test, four thinking skills that are thought to develop through the philosophy for children approach were determined within framework of the relevant literature. Item pool was created in line with determined skills. In order to ensure validity of the test, item pool was sent to three experts. In general, experts stated that questions were suitable for relevant age group and skill to be measured, but there were points that needed to be corrected in terms of intelligibility. In line with opinions of experts, amendments were made to test items and an item was removed. After first trial application of 44-item test was carried out, item-total correlation values were examined to investigate the reliability of the test. In addition, item difficulty and discrimination indexes of each item were examined. As a result of analysis, items with low values were removed. The second trial and pre-trial applications were carried out with remaining test items and item analysis were made in the same way. Taking into account the content validity of items, two more questions were eliminated and test was finalized. The Cronbach alpha value of final test was found to be 0.691 and Mcdonalds omega value was 0.696. The developed test can be used with fourth-grade students to assess their development in relation to philosophy for children applications.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÇocuklar için felsefetr_TR
dc.subjectÇocuklarla felsefetr_TR
dc.subjectAkıl yürütmetr_TR
dc.subjectSorgulamatr_TR
dc.subjectBilgiyi organize etmetr_TR
dc.subjectTransfertr_TR
dc.subjectEleştirel düşünmetr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleDördüncü Sınıf Öğrencilerinde Çocuklar için Felsefe Eğitimine Yönelik Eleştirel Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeEvaluation of Critical Thinking Skills Related to Philosophy for Children Education in Fourth Grade Studentstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada dördüncü sınıf öğrencilerinin, akıl yürütme, araştırma-sorgulama, bilgiyi organize etme ve transfer becerilerinin seviyesini ortaya çıkarmaya hizmet edecek bir ölçme aracı geliştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 ve 2020-2021 yıllarında eğitim öğretim gören 177 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Testi geliştirmeye başlamadan ilgili literatür çerçevesinde çocuklar için felsefenin çocuklara kazandırdığı düşünülen dört düşünme becerisi belirlenmiştir. Belirlenen beceriler doğrultusunda madde havuzu oluşturulmuştur. Testin geçerliliğini sağlamak amacıyla oluşan madde havuzu üç uzmana gönderilmiştir. Uzmanlar genel anlamda soruların ilgili yaş grubuna ve ölçmek istenen beceriye uygun olduğu fakat anlaşılabilirlik açısından düzeltilmesi gereken noktaların bulunduğunu belirtmişlerdir. Uzmanlardan alınan görüşler doğrultusunda maddelerde düzenlemeler yapılmış ve bir soru çıkartılmıştır. 44 maddeden oluşan testin birinci ön deneme uygulaması gerçekleştirildikten sonra testin güvenirliğini araştırmak amacıyla madde toplam korelasyon değerlerine bakılmıştır. Ek olarak maddelerin güçlük ve ayırt edicilik indekslerine bakılmıştır. Analizler sonucunda düşük değere sahip maddeler çıkarılmıştır. Kalan test maddeleriyle ikinci ön deneme ile deneme uygulamaları gerçekleştirilmiştir ve aynı şekilde madde analizleri yapılmıştır. Maddelerin genelinin kapsam geçerliği de dikkate alınarak iki soru daha elenerek teste son şekli verilmiştir. Testin tamamının Cronbach alfa değeri 0,691 ve Mcdonalds omega değeri 0,696 olarak bulunmuştur. Geliştirilen test, dördüncü sınıf öğrencilerinin çocuklar için felsefe uygulamaları ile ilişkili gelişimlerini değerlendirmek üzere kullanılabilir.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeworkingPapertr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess