Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayrak, Fatma
dc.contributor.authorYeşil, Deniz
dc.date.accessioned2021-09-01T11:19:00Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-06-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25257
dc.description.abstractThis study examines the effect of elaborated feedback and elaborated feedback provided with affective feedback in formative assessment on situational intrinsic motivation, perceived usefulness of feedback, and perceived self-efficacy for learning and performance. A quasi-experimental approach is sought, and static-group post-test design is used in the study. Participants were 74 university students enrolled in Research Methods in Education and Scientific Research Methods courses. Data were collected through Scientific Research Methods Achievement Test, Situational Intrinsic Motivation Scale, and Perceived Usefulness of Feedback Scale, and Performance-Oriented Self-Efficacy Scale. Situational Intrinsic Motivation Scale and Perceived Usefulness of Feedback Scale were used after adaptation into Turkish language. Total 84 freshmen students were participated in the adaptation study, and the model was tested with confirmatory factor analysis, and validity and reliability results were reported accordingly. Data analysis was conducted through Independent Sample t test, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis H test. The findings indicated no statistically significant effect of feedback type, elaborated feedback and elaborated feedback given with affective feedback, and students’ prior knowledge on the situational intrinsic motivation, perceived usefulness of feedback and self-efficacy for performance.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBiçimlendirici değerlendirmetr_TR
dc.subjectDetaylı dönüttr_TR
dc.subjectDönüte yönelik yarar algısıtr_TR
dc.subjectDuyuşsal dönüttr_TR
dc.subjectDuruma yönelik içsel motivasyontr_TR
dc.subjectÖğrenmeye ve performansa yönelik öz-yeterliktr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleDönüt Türünün İçsel Motivasyon, Performansa Yönelik Öz-Yeterlik ve Dönüte Yönelik Yarar Algısı Üzerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu tez çalışmasında üniversite öğrencilerine biçimlendirmeye dönük değerlendirmede sadece detaylı dönüt ve duyuşsal dönütle birlikte verilen detaylı dönütün öğrencilerin duruma yönelik içsel motivasyon, dönüte yönelik yarar ile öğrenme ve performansına yönelik öz-yeterlik algısı üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak zayıf (statik) kontrol gruplu sontest deseni kullanılmıştır. Çalışmaya “Eğitimde Araştırma Yöntemleri” ve “Bilimsel Araştırma Yöntemleri” dersini alan 74 üniversite öğrencisi katılmıştır. Kullanılan veri toplama araçları, Bilimsel Araştırma Yöntemleri Başarı Testi, Durumsal İçsel Motivasyon Ölçeği, Dönüte Yönelik Yarar Algısı ve Öğrenme ve Performansa Yönelik Öz-Yeterliği Ölçeğidir. Durumsal İçsel Motivasyon Ölçeği ve Dönüte Yönelik Yarar Algısı Ölçeği Türkçeye uyarlanma çalışması yapıldıktan sonra kullanılmıştır. Uyarlama çalışmasına 84 üniversite birinci sınıf öğrencisi katılmış ve doğrulayıcı faktör analizi ile model test edilerek geçerlik ve güvenirlik sonuçları raporlanmıştır. Verilerin analizi için bağımsız örneklem t testi, Mann-Whitney U analizi ve Kruskal-Wallis H analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda dönüt türü (sadece detaylı dönüt ve duyuşsal dönütle birlikte verilen detaylı dönüt) ve öğrencilerin ön bilgi seviyesinin öğrencilerin duruma yönelik içsel motivasyon, dönüte yönelik yarar ile öğrenme ve performansına yönelik öz-yeterlik algısı puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yaratmadığı görüşmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-09-01T11:19:00Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeprojecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster