dc.contributor.advisor | Demirkalp, Mümtaz | |
dc.contributor.author | Avşar, Elif Leyla | |
dc.date.accessioned | 2021-08-04T11:47:18Z | |
dc.date.issued | 2021-07-30 | |
dc.date.submitted | 2021-07-30 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25178 | |
dc.description.abstract | In the report on the work of art titled The Rising Society of Technology and Dystopic Effects in Art, the concept of Dystopia/Utopia was envisioned together with today’s minor and major political scenarios and investigated through the practices in the art of sculpture. The dissolution of the concept of utopia via the rising society of new technology and network, and driving the planet to a dark atmosphere by destructing the universal definitions promised by modernism was investigated. The fundamental concepts of the report, utopia and dystopia, were evaluated within the framework of issues such as domestication, depopulation, dehumanization, ecological disaster, wearable emotion, machine mind, and dreamlessness. The first part of the study includes discussions of utopia such as “planet home”, domesticity, advancement, ascent, the principle of hope, perfect happiness. In the second part, the concepts the issue of dystopia is based on such as depopulation, derelict spaces, and dehumanization, were exemplified with various works of art. The final part of the study includes the narration and examples of the humans, portraits, and toys of a potential dystopian country, via a fictional dark utopia. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Distopya | tr_TR |
dc.subject | Ütopya | |
dc.subject | Distopya oyuncakları | |
dc.subject | İnsansızlaşma | |
dc.subject | İnsandışılaşma | |
dc.subject | Ekolojik yıkım | |
dc.subject | Düşsüzlük | |
dc.subject | Giyilebilir düşünce | |
dc.subject | Savaş oyuncağı | |
dc.title | Yükselen Teknoloji Toplumu ve Sanatta Distopik Etkiler | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Yükselen Teknoloji Toplumu ve Sanatta Distopik Etkiler İsimli sanat çalışması raporunda Distopya/ Ütopya bağlamı günümüz minor ve majör siyaset senaryoları ile birlikte düşünülerek heykel sanatı içerisindeki uygulamalar üzerinden araştırılmıştır. Ütopya kavramının yükselen yeni teknoloji ve ağ toplumuyla birlikte çözülüşü, modernizmin vaat ettiği anlamları yıkarak, gezegeni karanlık bir atmosfere sürükleyişi incelenmiştir. Raporun temel kavramları olan ütopya ve distopya evcilleşme, insansızlaşma, insandışılaşma, ekolojik felaket, giyilebilir duygu, makine zihin, düşsüzlük gibi meseleler çerçevesinde değerlendirilmektedir. Çalışmanın ilk bölümü ütopyanın gezegen ev, evcillik, ilerleme, yükseliş, umut ilkesi, kusursuz mutluluk gibi araştırmaları içermektedir. İkinci bölüm Distopya kavramının temellendirildiği insansızlaşma, terkedilmiş mekanlar, insandışılaşma irdelemesi çeşitli sanat çalışmalarıyla örneklendirilmiştir. Son bölümde kurgusal bir kara ütopya üzerinden olası bir distopya ülkesinin insanları ve oyuncakları anlatımı ve örnekleri bulunmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Heykel | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-08-04T11:47:18Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |