dc.contributor.advisor | Bilgenoğlu, Evren | |
dc.contributor.author | Tekin, Yağmur | |
dc.date.accessioned | 2021-08-04T05:37:14Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-06-28 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25173 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT
German composer Paul Hindemith, one of the leading composers of 20th century music, began his musical career by playing the violin and took this career to the extreme with his composition and viola interpretation. The master musician, who attracted attention with his outstanding talent since his childhood, ranks among the unforgotten composers of this time with his successful works in the fields of soloist, orchestra conductor, chamber music and academic studies. Paul Hindemith composed works for many instruments and left a great legacy to the next generation of viola artists with the works he introduced into the viola repertoire. At the same time, he gave the first performance of most of his works for viola.
In 1919, he wrote Op.11 No.4 Viola Piano Sonata, which was among his first works and his first viola work. The composer's preference for playing the viola during these years led him to search for new repertoire. In this work he opted for the variation technique, using tonal and atonal harmonies together.
In this study, Paul Hindemith's life and selected viola works have been briefly explained and Op.11 No.4 Viola Piano Sonata is examined in detail for form, style and viola technique | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Paul Hindemith, Op.11. No:4, Viyola ve Piyano Sonatı, | tr_TR |
dc.subject | Fantezi | |
dc.subject | Varyasyon | |
dc.title | Paul Hındemıth Op.11 No:4 Viyola Piyano Sonatı’nın Form, Stil Ve Viyola Tekniği Bakımından İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | 20. yüzyıl müziğinin önde gelen temsilcilerinden biri olan Alman besteci Paul Hindemith, müzik kariyerine keman çalarak başlamış, bu kariyerini besteciliği ve viyoladaki yorumculuğu ile zirveye taşımıştır. Çocukluk yaşlarından itibaren üstün yeteneğiyle dikkat çeken usta müzisyen, solistlik, orkestra şefliği, oda müziği ve de akademik alandaki başarılı çalışmalarıyla dönemin unutulmaz bestecileri arasındaki yerini almıştır. Paul Hindemith, birçok enstrüman için eser bestelemiş, bununla beraber viyola repertuvarına kazandırdığı çalışmalarıyla gelecek kuşak viyola sanatçılarına büyük bir miras bırakmıştır. Aynı zamanda viyola için yazmış olduğu eserlerin çoğunun ilk seslendirilişini de kendisi gerçekleştirmiştir.
1919 yılında ilk çalışmaları arasında yerini alan ve ilk viyola eseri olan Op.11 No:4 Viyola Piyano Sonatı’nı yazmıştır. Bestecinin o yıllarda ağırlıklı olarak viyola çalmayı tercih etmesi yeni bir repertuvar arayışı içine girmesine sebep olmuştur. Bu eserinde varyasyon tekniğini kullanmayı seçmiş, müzikal cümlelerin altyapısında tonal ve atonal armonileri birlikte kullanmıştır.
Bu çalışmada Paul Hindemith’in hayatı ve seçilmiş viyola eserleri kısaca anlatılmış, Op.11 No:4 Viyola Piyano Sonatı form, stil ve viyola tekniği bakımından detaylı bir şekilde incelenmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yayılı Çalgılar | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-08-04T05:37:14Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |