dc.identifier.citation | Adıgüzel, Y. (2016). Göç sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayınları.
Ballı, E. E. (2019). Devrek yöresinden derlenmiş atasözleri ve deyimlerin tematik açıdan değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı.
Barkan, Ö. (2015). Osmanlı İmparatorluğu’nda bir iskân ve kolonizasyon metodu olarak sürgünler. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mecmuası, 15(1-4), 209-237.
Baş, E. (2011). Ahmed Yesevi’nin Bektaşilik, Alevilik üzerindeki etkileri ve Osmanlı dini hayatındaki izleri. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 52(2), 21-53.
Bayraktar, F. S., & Sandalyeci, S. (2018). Trakya ağızları ses bilgisi. Uluslararası Türk Lehçe Araştırmaları Dergisi (TÜRKLAD), 2(1), 215-279.
Berkes, N. (1942). Bazı Ankara köyleri üzerinde bir araştırma. Ankara: Uzluk Basımevi.
Birleşmiş Milletler (2005). Ülke içinde yerinden olma konusunda yol gösterici ilkeler (K. Altıparmak, Çev.). Ankara: İmaj Yayınevi.
Boran, B. (1945), Toplumsal yapı araştırmaları. Ankara Üniversitesi DTCF Felsefe Enstitüsü Sosyoloji Serisi. Ankara: TTK Basımevi.
Bourdeau, P. (1984). Distinction: A social critique of the judgement of the taste (R. Nice, Çev.). Cambridge: Harward University Press.
Boyatzis, R. E. (1998). Transforming qualitative information: Thematic analysis and code development. Londra: SAGE.
Bruinessen, M. (1996). Kurds, Turks and the Alevi revival in Turkey. Middle East Research and Information Project, (200), 7-10.
Cinemre, L., & Akşit, F. (1995). 100 soruda tarih boyunca Alevilik ve Aleviler. İstanbul: Hürriyet Ofset Matbaacılık ve Gazetecilik A.Ş.
Cook, K. E. (2008). In-depth interview. L. M. Given (Yay. haz.), The SAGE encyclopedia of qualitative research methods içinde (ss. 422-423). Londra: SAGE.
Corsten, M. (1999). The time of generations. Time & Society, 8(2-3), 249-272.
Dawson, C. A., & Gettys, W. E. (1935). An introduction to sociology. New York: The Ronald Press Company.
Demir, N. (2012). Trabzon yöresinde zaman, halk takvimi ve sayılı günler. ZfWT, 4(1), 5-21.
Demirer, K. (2018). Şuhut ilçesi Kayabelen Köyü Alevilerinde göç ve sosyo-kültürel değişim [Yüksek Lisans Tezi]. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyoloji Anabilim Dalı.
Dressler, M. (2003). Turkish Alevi poetry in the twentieth century: The fusion of political and religious identities. Alif: Journal of Comparative Poetics, 23, 109-154.
Dwyer, S. C., & Buckle, J. L. (2009). The space between: On being an insider-outsider in qualitative research. International Journal of Qualitative Methods, 8(1), 54-63.
Elias, N. (1978). What is sociology? (S. Mennell & G. Morrissey, Çev.). New York: Columbia University Press.
Emery, M. (2003). Searching: The theory and practice of making cultural change. Amsterdam: John Benjamins.
Emgili, F. (2007). Türk-Yunan nüfus mübadelesi hakkındaki araştırmalara bir bakış. Atatürk ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Dergisi, 1(1), 29-54.
Ergun, P. (2004). Türk kültüründe ağaç kültü. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları.
Erol Çalışkan, Ş. S. (2019). Bartın’da düğün geleneklerinin dünü ve bugünü. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8(1), 413-445.
Eröz, M. (1991a). Türkiye’de Alevilik-Bektaşilik. İstanbul: Ötüken Yayınları.
Eröz, M. (1991b). Yörükler. İstanbul: Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı.
Eyerman, R., & Turner, B. S. (1998). Outline of a theory of generations. European Journal of Social Theory, 1(1), 91-106.
Fetterman, D. M. (2008). Etnographic content analysis. L. M. Given (Yay. haz.), The SAGE encyclopedia of qualitative research methods içinde (ss. 287-288). Londra: SAGE.
Firmin, M. W. (2008). Data collection. L. M. Given (Yay. haz.), The SAGE encyclopedia of qualitative research methods içinde (ss. 191-192). Londra: SAGE.
Gal, S. (1979). Peasant men can’t get wives: Language change and sex roles in a bilingual community. Language in Society, 7(1), 1-16.
Ganga, D., & Scott, S. (2006). Cultural ‘insiders’ and the issue of positionality in qualitative migration research: Moving ‘across’ and moving ‘along’ researcher-participant divides. Qualitative Migration Research in Contemporary Europe, 7(3), Makale 7. Erişim bağlantısı: https://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/134/289
Garrett, P. (2010). Attitudes to language. Cambridge: Cambridge University Press.
Gelder, K. (2010). Subculture. M. Ryan (Yay. haz.), The Encyclopedia of Literary and Cultural Theory içinde. Londra: Wiley. Erişim bağlantısı: https://doi.org/10.1002/9781444337839.wbelctv3s011
Gelekçi, C. (2003). Küreselleşme ve milli kültür [Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Gelekçi, C. (2010). Erol Güngör’ün batılılaşma ve değişime bakışı. M. Ç. Özdemir, G. Yüksel, H. Ünsal, S. Koşar, E. Tüzel, & S. Ekşioğlu (Yay. haz.), Sosyo-Kültürel-Siyasal-Ekonomik-Dinsel açıdan Türkiye’de Değişim Sempozyumu Bildirileri içinde (ss. 147-156). Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları.
Gidens, A. (1985). The nation-state and violence: Volume two of a contemporary critique pf historical materialism. Cambridge: Polity Press.
Gillespie, M. (1995). Television, ethnicity and cultural change. Londra: Routledge.
Goethe, J. W. (1991). Genç Werther’in acıları. İstanbul: Gendaş.
Gök-Özyer, F. N. (1990). Mümtaz Turhan’da batılılaşma ve kültür değişmeleri [Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Bölümü.
Göner, Ö. (2005). The transformation of the Alevi collective identity. Cultural Dynamics, 17(2), 107-134.
Güneş, H. (2016). Sosyoloji terimleri sözlüğü. Ankara: Ütopya.
Guins, R., & Cruz, O. Z. (Yay. haz.) (2015). Popular culture: A reader. Londra: SAGE.
Gürbüz, S. (2015). Kuşak farklılıkları: Mit mi, gerçek mi? İş ve İnsan Dergisi, 2(1), 39-57.
Haviland, W. A. (1999). Cultural anthropology. Kaliforniya: Hardcourt Brace, & Co.
Hebdige, D. (1979). Subculture: The meaning of style. Londra ve New York: Routledge.
Helmes-Hayes, R. C. (1994). Canadian sociology’s first textbook: C. A. Dawson and W. E. Gettys’s ‘An introduction to sociology (1929)’. The Canadian Journal of Sociology, 19(4), 461-497.
Hirschon, R. (2003). Crossing the Aegean: An appraisal of the 1923 compulsory population exchange between Greece and Turkey. New York: Berhahn Books.
Holmquist, J. C. (1985). Social correlates of a linguistic variable: A study in a Spanish village. Language in Society, 14(2), 191-203.
Hopkins, L. (2011). ‘I feel myself to be a world citizen’: Negotiating Turkish and Alevi identity in Melbourne. Social Identities, 17(3), 443-456.
Howe, N., & Strauss, W. (2000). Millennials rising: The next generation. New York: Vintage.
Iğsız, A. (2018). Humanism in ruins: Entangled legacies of the Greek-Turkish population exchange. Kaliforniya: Stanford University Press.
İçduygu, A. (2014). Türkiye’nin uluslararası göç politikaları, 1923-2023: Ulus-devlet oluşumundan ulus-ötesi dönüşümlere. İstanbul: Koç Üniversitesi.
İçduygu, A., & Sirkeci, İ. (1999). Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde göç hareketleri. Türkiye’de iç göç içinde (ss. 249-268). İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
İpek, N. (2000). Mübadele ve Samsun. Ankara: Türk Tarih Kurumu.
Jenks, C. (2005). Subculture: The fragmentation of the social. Londra: SAGE.
Julien, H. (2008). Content analysis. L. M. Given (Yay. haz.), The SAGE encyclopedia of qualitative research methods içinde (ss. 120-121). Londra: SAGE.
Kaçar Tunç, G. (2020). Nitel araştırmalarda konumsallık ve düşünümsellik: Yakınlık ve mesafe arası müzakere. Humanitas, 8(16), 249-266.
Kahn, C. H. (1979). The art and thought of Heraclitus. Cambridge: Cambridge University Press.
Kamouzis, D. (2016). Kolektif temsil, hafıza ve mübadil kimliği: 1923’ten sonra Küçük Asyalı Rumlar (H. Tatoğlu, Çev.). H. Uzbek, S. Mazlum, T. Vardağlı ve S. Güvenç (Yay. haz.), 90. yılında Türk-Yunan zorunlu nüfus mübadelesi: Yeni yaklaşımlar, yeni bulgular. İstanbul: Lozan Mübadilleri Vakfı.
Kantarı, A. (2017). Nitel düşünce ve etnografi: Etnografik yöntemlere düşünsel bir yaklaşım. Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Kültürel Çalışmalar Dergisi, 4(1), 207-220.
Karakaş, A. (2006). Köy ve şehir monografilerinin halk kültürünün korunup aktarılmasına katkıları. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(2), 243-250.
Karakılıç Dağdelen, İ. Z. (2015). The transformation in habitus in an exchangee village in the Black Sea region of Turkey [Doktora Tezi]. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyoloji Bölümü.
Keyder, Ç. (2003). The consequences of the exchange of populations for Turkey. R. Hirschon (Yay. Haz.), Crossing the Aegean: An appraisal of the 1923 compulsory population exchange between Greece and Turkey içinde (ss. 39-52). New York: Berhahn Books.
Kosinski, L., & Prothero, R. M. (Yay. haz.) (1975). People on the move: Studies on internal migration. Londra: Methuen and Company.
Köker, T., & Keskiner, L. (2003). Lessons in refugeehood: The experience of forced migrants in Turkey. R. Hirschon (Yay. haz.), Crossing the Aegean: An appraisal of the 1923 compulsory population exchange between Greece and Turkey içinde (ss. 193-208). New York: Berhahn Books.
Kurhan, Y. (1956). Yenibedir köyü monografisi. Sosyoloji Dergisi, 2(10-11), 60-71.
Labov, W. (1963). The social motivation of sound change. Word, 18, 1-42.
Longhurst, B. (2007). Cultural change and ordinary life. New York: Open University Press.
Maciver, R. M., & Page, C. H. (1959). Society: An introductory analysis. Londra: Macmillan & CO Ltd.
Manson, B. (2016). An examination of Samhain and Beltane rituals in contemporary Pagan practice [Yüksek Lisans Tezi]. Department of Religion, Concordia Üniversitesi.
Melikoff, I. (1998). Hacı Bektaş: Efsaneden gerçeğe. İstanbul: Cumhuriyet Kitapları.
Malinowski, B. (1945). The dynamics culture change: An inquiry into race relations in Africa. P. Kaberry (Yay. haz.). Connecticut: Yale University Press.
Malinowski, B. (2016). Bilimsel bir kültür teorisi (D. Uludağ, Çev.). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
Mannheim, K. (1959). Essays on the sociology of knowledge. P. Kecskemeti (Yay. haz.). Londra: Routledge & Kegan Paul Ltd.
Masson, A. (2007). Economics of the intergenerational debate: Normative, accounting and political viewpoints. J. Veron, S. Pennec ve J. Legare (Yay. haz.), Ages, generations and the social contract içinde (ss. 61-104). New York: Springer.
McNay, L. (1999). Gender, habitus and the field: Pierre Bourdieu and the limits of reflexivity. Theory, Culture and Society, 16(1), 95-117.
Moncrieffe, J. (2006). The power of stigma: Encounters with ‘street children’ and ‘Restavecs’. IDS Bulletin, 37(6). 34-46.
Mullings, B. (1999). Insider or outsider, both or neither: Some dilemmas of interviewing in a cross-cultural setting. Geoforum, 30(4), 337-350.
Neuman, W. L. (2017). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nicel ve nitel yaklaşımlar 1-2 (S. Özge, Çev.). Ankara: Yayın Odası.
Ocak, A. Y. (1999). Türkler, Türkiye ve İslam. İstanbul: İletişim.
Ocak, A. Y. (2000). Alevi ve Bektaşi inancalarının İslam öncesi temelleri. İstanbul: İletişim Yayınları.
Ocak, A.Y. (2019). İslam-Türk inançlarında Hızır yahut Hızır-İlyas Kültü. İstanbul: Timaş.
Öksüz, E. (1974). Sosyal değişme. Sosyoloji Konferansları, 12, 135-160.
Özsöz, C. (2007). Pierre Bourdieu’nun temel kavramlarına giriş. Sosyoloji Notları, 1, 15-21.
Özyürek, A. E. (2011). Mühacirler. İstanbul: Alter Yayınları.
Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and method. Londra: SAGE.
Pentzopoulos, D. (1962). The Balkan exchange of minorities and its impact upon Greece. Berlin: De Gruyter Mouton.
Petersen, W. (1958). A general typology of migration. American Sociological Review, 23(3), 256-266.
Pilcher, J. (1994). Mannheim’s sociology of generations: An undervalued legacy. The British Journal of Sociology, 45(3), 481-495.
Robbins, J. (2007). Between reproduction and freedom: Morality, value, and radical cultural change. Ethnos, 72(3), 293-314.
Ryan, L. (2015). ‘Inside’ or ‘outside’ of what or where? Researching migration through multi-personalities. Qualitative Migration Research in Contemporary Europe, 16(2), Makale 17. Erişim bağlantısı:
https://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/2333/3784
Salman, C. (2016). Alevi diasporasında üçüncü kuşak: Kopuş mu, kenetlenme mi? Saha, 2, 84-89.
Sarı, C. (2010). Dünden bugüne Antalya. Antalya: Antalya Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Yayınları.
Schwarz, E., & Zarrabi, S. (2017). DAS2 – Theory of personality: A cognitive approach to Enneagram. Psychology, 8(11), 1802-1815.
Sencer, M. (1979). Kültüre ilişkin temel kavramlar. Ulusal Kültür, 5, 3-53.
Sepetçioğlu, T. E. (2014). İki tarihsel “eski” kavram, bir sosyo-kültürel “yeni” kimlik: Mübadele nedir? Mübadiller kimlerdir? Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 180, 49-84.
Sherry, M. D. (2008). Insider-outsider status. L. M. Given (Yay. haz.), The SAGE encyclopedia of qualitative research methods içinde (s. 433). Londra: SAGE.
Silverstein, M. (2003). Indexical order and the dialectics of sociolinguistic life. Language & Communication, 23(3), 193-229.
Sökefeld, M. (2004). Religion or culture? Concepts of identity in the Alevi diaspora. W. Kokot, K. Tölöyan & C. Alfonso. (Yay. haz.), Diaspora, Identity and Religion: New Directions in Theory and Research içinde (ss. 133-155). Londra: Routledge.
Strauss, W., & Howe, N. (1991). Generations: The history of America’s future, 1584 to 2069. New York: Harper.
Sztompka, P. (1993). The sociology of social change. Oxford: Blackwell.
Şahin-Kütük, B. (2018). Sosyal değişme. E. Burcu Sağlam, A. Öğun Boyacıoğlu ve A. Gelgeç Bakacak (Yay. haz.), Sosyoloji içinde (ss. 415-433). Ankara: Siyasal Kitabevi.
Tanrıkulu, M. (2015). Türkiye coğrafyasında genel kültür, alt kültür ve mozaik kültür. TÜCAUM VIII Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (ss. 473-480). Ankara: Türkiye Coğrafyası Araştırma ve Uygulama Merkezi.
Tanrıverdi, A. (2019). Adıyaman Alevi köylerinde yaşanan sosyal değişim üzerine nitel bir araştırma [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Alevi Bektaşi Kültürü Anabilim Dalı.
Tansuğ, F. (2011). Memory and migration: The turkish experience of the compulsory population exchange. Bulletin of the Centre for Asia Minor Studies, 17, 195-216.
Taşçıoğlu, R. (1955a). Manisa ili Mütevelli köyü monografisi. Sosyoloji Dergisi, 2(10-11), 28.31.
Taşçıoğlu, R. (1955b). Manisa ili Kayalıoğlu köyü monografisi. Sosyoloji Dergisi, 2(10‐11), 32‐35.
Tolkien, J. R. R. (1954). The lord of the rings: The fellowship of the ring. Boston: Houghton Mifflin.
Tsitselikis, K. (2012). Old and New Islam in Greece: From historical minorities to immigrant newcomers. Leiden: Brill.
Türk Dil Kurumu Çevrimiçi Sözlük (n.d.). Mübadil. Türk Dil Kurumu Çevrimiçi Sözlüğü içinde. 10 Ocak 2021 tarihinde https://sozluk.gov.tr bağlantısından erişildi.
Türkiye Diyanet Vakfı (1991). Babailik. Türkiye Diyanet Vakfı Ansiklopedisi 4. Cilt (ss. 373-374).
Türkiye Diyanet Vakfı (1992). Bektaşilik. Türkiye Diyanet Vakfı Ansiklopedisi 5. cilt (ss. 373-379).
Türkiye Diyanet Vakfı (1996). Gâliyyelik. Türkiye Diyanet Vakfı Ansiklopedisi 13. cilt (ss. 333-337).
Türkiye Diyanet Vakfı (2002). Kızılbaşlık. Türkiye Diyanet Vakfı Ansiklopedisi 25. cilt (ss. 546-557).
Türkiye Diyanet Vakfı (2007). Rafızilik. Türkiye Diyanet Vakfı Ansiklopedisi 34. cilt (ss. 396-397).
Türkiye Diyanet Vakfı (2010). Tahtacılık. Türkiye Diyanet Vakfı Ansiklopedisi 39. cilt (ss. 436-437).
TÜİK Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (2019). 17 Kasım 2020 tarihinde https://www.tuik.gov.tr/ bağlantısından erişildi.
TÜİK Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (2020). 12 Ocak 2021 tarihinde https://www.tuik.gov.tr/ bağlantısından erişildi.
Vorhoff, K. (1998). “Let’s reclaim our history and culture!”: Imagining Alevi community in contemporary Turkey. Die Welt des Islams, 38(2), 220-252.
Wallace, R., & Wolf, A. (2004). Çağdaş sosyoloji kuramları: Klasik geleneğin iyileştirilmesi (L. Elburuz & M. R. Ayas, Çev.). İzmir: Punto Yayıncılık.
Watters, S. W. (2015). The nation contested: Alevi identity as a response to Turkish nationalism [Yüksek Lisans Tezi]. Princeton Üniversitesi Politika Bölümü.
Weber, M. (1946). The methodology of social sciences. Illinois: The Free Press.
Williams, R. (1985). Keywords: A vocabulary of culture and society. Oxford: Oxford University Press.
Wittgenstein, L. (1958). Philosophical investigations. Oxford: Blackwell.
Wohl, R. (1979). The generation of 1914. Cambridge: Harward University Press.
Yıldırım, O. (2006). Diplomacy and displacement: Reconsidering the Turco-Green exchange of populations, 1922-1934. S. Akhavi (Yay. haz.). Londra: Routledge.
Yıldırım, U. D. (2006). Kırsal toplumda dönüşüm: Eskibeyli (Norşun) Köyü örneği. [Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı.
Yılmaz, R. (2019). Kıbledağı köyü monografisi [Yüksek Lisans Tezi]. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Yükseker, D. (2012). Kürtlerin yerinden edilmesi ve sosyal dışlanma: 1990’lardaki zorla göçün sonuçları. S. G. Ihlamur-Öner & N. A. Ş. Öner (Yay. haz.), Küreselleşme çağında göç: Kavramlar, tartışmalar içinde (ss. 233-262). İstanbul: İletişim Yayınları.
| tr_TR |