dc.contributor.advisor | Tüzün, Hakan | |
dc.contributor.author | Adıgüzel, Ozan | |
dc.contributor.author | Adıgüzel, Ozan | |
dc.date.accessioned | 2021-06-18T08:29:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-04-02 | |
dc.identifier.citation | Adıgüzel, O. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Programı Dışı Etkinliklere Yönelik Deneyimlerinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/24923 | |
dc.description.abstract | In this study, the students’ views towards the use of extracurricular activities in programming were examined. In this research, the sequential transformational design method, in which qualitative and quantitative techniques used together, was used. The quantitative data collection process was handled by using the “Attitude Scale Towards Extracurricular Activities”, “Situational Motivation Scale”, and “Opportunities Provided by Extracurricular Activities Questionnaire”, while semi-structured interview questions were used for the qualitative part. The study group of the research consists of the sophomore, in other words, 2nd-year students who take the “Basic Programming” course offered by the Computer Education and Instructional Technology Department in a state university in the Central Anatolia Region. The total number of participants is 37. On the other side, in the study, in which the typical sampling method based on purposeful sampling, which is one of the qualitative research methods, was carried out with 12 people, students’ views were examined in depth. While statistical analysis programs were used for the quantitative dimension in data analyzing, content analysis was preferred for the qualitative dimension. According to research results, students’ attitudes towards using extracurricular activities and participation motivation (situational motivation) were high in programming. Besides, it has been observed that extracurricular activities provide students with many opportunities, such as increased interest in the lesson, career planning, interaction with competent people, socialization, and fun. This situation overlaps with qualitative data. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Program dışı etkinlik | tr_TR |
dc.subject | Programlama | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Programı Dışı Etkinliklere Yönelik Deneyimlerinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Investıgatıng Unıversıty Students’ Experıences Towards Extracurrıcular Actıvıtıes | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmada programlama eğitiminde program dışı etkinliklerin kullanılmasına yönelik öğrenci deneyimleri incelenmiştir. Araştırmada nitel ve nicel tekniklerin birlikte kullanıldığı sıralı dönüşümsel karma yöntemi kullanılmıştır. Nicel veri toplama sürecinde “Program Dışı Etkinliklere Yönelik Tutum Ölçeği”, “Katılım Motivasyonu Ölçeği” ve “Program Dışı Etkinliklerin Sağladığı Katkılar Anketi” kullanılırken, nitel kısım için yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubununu, İç Anadolu Bölgesindeki bir devlet üniversitesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’ne bağlı “Temel Programlama” dersini alan 2.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmaya toplam 37 kişi katılmıştır. Öte yandan nitel araştırma yöntemlerinden amaçsal örneklemeye bağlı tipik örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada toplam 12 kişi ile gerçekleştirilen görüşmede öğrenci görüşleri derinlemesine incelenmiştir. Verilerin analizinde nicel boyut için istatistiksel analiz programları kullanılırken, nitel boyut için içerik analizi tercih edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; program dışı etkinliklerin kullanılmasına yönelik öğrenci tutumlarının ve katılım motivasyonlarının (durumsal güdülenme) yüksek olduğu anlaşılmıştır. Öğrenciler program dışı etkinliklerin kullanılmasının, derse karşı ilginin artması, kariyer planlaması, yetkin insanlar ile etkileşim, sosyalleşme ve eğlenme gibi birçok katkıyı kendilerine sağladığını düşünmektedir. Bu durum nitel veriler ile örtüşmektedir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-06-18T08:29:53Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |