dc.contributor.advisor | Feyzoğlu, Tuğrul Emre | tr_TR |
dc.contributor.author | Gordon, Zachary | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T07:09:52Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T07:09:52Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/2374 | |
dc.description.abstract | This Thesis focuses on decorative fountains and how they can be used to tell stories. The 1st chapter of this Thesis discusses the difference between functional (çeşme) and decorative (su oyunu) fountains and their history and technology. The 2nd chapter examines why decorative fountains can be so effective in telling stories, provides examples of story telling fountains, and discusses their story telling techniques. The 3rd chapter focuses on the role of ceramics as a medium for making fountains, the advantages and disadvantages of using clay to make fountains, and examples of ceramic fountains. The 4th chapter discusses this author s own project, Big Wave, a series of 13 ceramic fountains and 13 pages of written text that all work together to tell story in which the viewer controls the fate of the story s main character. Big Wave is an interactive and mixed-media project that tells a story through written text, ceramic fountains, lights, music, and stop motion clay animation. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Big wave | tr_TR |
dc.title | Hikaye Anlatan Su Oyunları | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/979 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Seramik | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu Raporunda su oyunu ve onların hikâyeler anlatmak için nasıl kullanılabilecekleri üzerinde durulmuştur. Raporu nun .1 bölümünde çeşme ve su oyunu arasında fark ve bunların tarihi ve teknolojileri açıklanacaktır. .2 bölümünde su oyunlarının hikâye anlatımında neden bu kadar etkili olabileceği üzerinde durulacaktır. Su oyunu örnekleri verilecek ve onların kullandıkları hikâye anlatma yöntemleri açıklanacaktır. .3 bölüm ise su oyunu yapımında kullanılan seramiğin rolü üzerinde durulacaktır. Çeşme yapımında kil kullanmanın avantajları tartışılacak ve seramik çeşme örnekleri incelenecektir. .4 bölümde yazarın kendi projesi olan Big Wave den bahsedilecektir. Bu projede 13 seramik çeşmenin ve 13 sayfalık bir metnin, izleyicinin hikâyenin ana karakterinin kaderini kontrol edebildiği bir hikâyeyi anlatmak için nasıl kullanıldığı görülmektedir. Big Wave, yazılı metin, çeşmeler, ışık ve animasyon aracılığıyla bir hikâye anlatan interaktif ve karışık tekniklerin kullanıldığı bir projedir. | tr_TR |