Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇoban, Aysel
dc.contributor.authorKoyuncu Şahin, Mine
dc.date.accessioned2021-03-26T11:13:54Z
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23613
dc.description.abstractTriple P- Positive Parenting Program is an international effective parenting intervention that helps children and parents regulate their own behavior. In this study, the effect of Triple P on behavior problems of 48-72 month-old children who showed behavior problems according to the self-reports of their parents and teachers was examined. In addition, examining the effects of the program on parent-child relationship and on parents' discipline methods is another main aim of the study. A total of 47 parents, including the experimental group (23 parents) and waiting group (24 parents), were included in the study designed with mixed method. After intervention, children's behavior problems and parents' dysfunctional discipline decreased and there were improvements in the parent-child relationship. On the other hand, positive changes were observed in parenting skills and positive parental perception, strategies to cope with behavior problems, parental efficiency, setting and applying rules within the family, being planned, and co-parenting communication. It was determined that these effects continued in the follow-up tests conducted two months later. At the end of the intervention, parents positively evaluated the content, materials and duration of Positive Parenting Program and reported that they were satisfied with the program. It was determined through both quantitative results and interviews and home visits that parents have beliefs about maintaining change and can reflect the outcomes on their daily lives. The findings support that Positive Parenting Program is a universal parent intervention program, so suggestions have been made to the relevant partners to spread the program in different regions and provinces of Turkey.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOlumlu ebeveynlik programıtr_TR
dc.subjectEbeveyn eğitimi
dc.subjectEbeveyn müdahale programı
dc.subjectOkul öncesi dönem çocukları
dc.subjectDavranış problemleri
dc.subjectEbeveyn çocuk ilişkisi
dc.titleOlumlu Ebeveynlik Programı’nın Çocukların Davranış Problemlerine, Ebeveynlerin Disiplin Yöntemlerine ve Ebeveyn-çocuk İlişkisine Etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect Of Posıtıve Parentıng Program On Chıldren's Behavıor Problems, Parents' Dıscıplıne Methods And Parentchıld Relatıonshıp
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetOlumlu Ebeveynlik Programı, çocukların ve ebeveynlerin kendi davranışlarını düzenlemelerine yardımcı olan uluslararası etkili bir ebeveynlik müdahalesidir. Bu araştırmada Olumlu Ebeveynlik Programı’nın, ebeveyn ve öğretmenlerinin öz bildirimlerine göre davranış problemleri gösteren 48-72 aylık çocukların davranış problemlerine etkisi incelenmiştir. Ayrıca programın ebeveyn-çocuk ilişkisi ve ebeveynlerin disiplin yöntemlerine olan etkisini incelemek de araştırmanın diğer temel amacıdır. Karma yöntemle tasarlanmış çalışmaya deney (23 ebeveyn) ve bekleme grubunda (24 ebeveyn) yer almak üzere toplam 47 ebeveyn dahil olmuştur. Eğitim sonrasında çocukların davranış problemleri ve ebeveynlerin işlevsiz disiplin yöntemlerinde azalma; ebeveyn-çocuk ilişkisinde ise iyileşmeler meydana gelmiştir. Bununla birlikte ebeveynlik becerileri ve olumlu ebeveyn algısı, davranış problemleriyle baş etme stratejileri, ebeveyn yeterliliği, aile içi kurallar oluşturma ve uygulama, planlı olma ve çocukları ilgilendiren konularda eşler arası iletişimde olumlu anlamda değişimler görülmüştür. Bu etkilerin iki ay sonra yapılan izleme testlerinde de devam ettiği belirlenmiştir. Eğitimin sonunda ebeveynler Olumlu Ebeveynlik Programı’nın içeriği, materyalleri ve süresini olumlu şekilde değerlendirerek; programdan memnun kaldıklarını bildirmişlerdir. Ebeveynlerin değişimi sürdürmeye dair inançlarının olduğu ve edindikleri kazanımları günlük hayatlarına yansıtabildikleri hem nicel ölçümler hem de yapılan görüşmeler ve ev ziyaretleri aracılığıyla tespit edilmiştir. Bulgular, Olumlu Ebeveynlik Programı’nın evrensel bir ebeveyn müdahale programı olduğunu destekler niteliktedir bu nedenle Türkiye’nin farklı bölge ve illerinde programın yaygınlaştırılmasına yönelik ilgili paydaşlara öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2021-09-28T11:13:54Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster