Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYılmaz, Arif
dc.contributor.authorHazar, Ramle Gül
dc.date.accessioned2021-01-11T12:01:19Z
dc.date.issued2020-12
dc.date.submitted2020-12-04
dc.identifier.citationHazar, R. G. (2020). Okul öncesi öğretmenleri için mesleki gelişim aracı olarak öğretmen portfolyosu kullanımı [Yayımlanmamış Doktora Tezi]. Hacettepe Üniversitesi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23264
dc.description.abstractProfessional development in early childhood education is a critical factor for the quality of education. Professional development activities carried out in Turkey, are often working away from the effectiveness. There is a need for school-based, work-embedded professional development activities in which the teacher actively participates. The teacher-led professional development approach is a teacher-centered professional development design that is designed in line with the decisions taken by teachers regarding their classes and addresses the professional development needs of teachers. Teacher portfolio, is a professional development tool in the teacher-led professional development process of teachers that offers needs analysis, documentation, reflection and the opportunity to evaluate their performance. The purpose of this research is to examine preschool teachers' use of teacher portfolio as a professional development tool; to describe the characteristics of the teacher portfolios they developed and to evaluate the contribution of the teacher portfolio to the professional development of preschool teachers. In the research; a case study desnig was adopted, and the holistic multiple case design, one of the multiple case study designs, was used. The study group consisted of 9 preschool teachers who were selected with the maximum variation strategy as a purposeful sampling method. Data were collected through interviews, observations and document review. Professional Development Framework for Preschool Teachers was developed in order to guide the implementation process of the research. For data analysis, a content analysis was carried out within the scope of case analysis, then individual case reports were created and finally, multi-case analysis was used. Evans' Professional Development Conceptual Model was used for analysis framework. The findings showed that the teacher portfolio was an effective professional development tool for preschool teachers. The results of the research provide implications for the work to be carried out to increase teacher qualifications.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectErken çocukluk eğitimitr_TR
dc.subjectMesleki gelişimtr_TR
dc.subjectÖğretmen liderliğinde mesleki gelişimtr_TR
dc.subjectÖğretmen portfolyosutr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenleri İçin Mesleki Gelişim Aracı Olarak Öğretmen Portfolyosu Kullanımıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetErken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim, eğitim kalitesi için belirleyici bir unsurdur. Türkiye’de yürütülen mesleki gelişim faaliyetleri, çoğunlukla etkililikten uzak çalışmalardır ve okul temelli, işe gömülü ve öğretmenin aktif katılım sağladığı mesleki gelişim çalışmalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Öğretmen liderliğinde mesleki gelişim yaklaşımı, öğretmenlerin sınıflarına ilişkin olarak aldıkları kararlar doğrultusunda tasarlanan ve öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarına hitap eden öğretmen merkezli bir mesleki gelişim tasarımıdır. Öğretmen portfolyosu; öğretmen liderliğinde mesleki gelişim sürecinde öğretmenlerin; ihtiyaç analizi, dokümantasyon, yansıtma ve performanslarını değerlendirme fırsatı sunan bir mesleki gelişim aracıdır. Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin bir mesleki gelişim aracı olarak öğretmen portfolyosu kullanımlarını incelemek üzere; geliştirdikleri öğretmen portfolyolarının özelliklerini betimlemek ve öğretmen portfolyosunun okul öncesi öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine katkısını değerlendirmektir. Araştırmada; nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması benimsenmiş, çoklu durum çalışması desenlerinden bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitleme stratejisi ile belirlenen 9 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Veriler görüşme, gözlem ve doküman inceleme yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın uygulama sürecine rehberlik etmesi amacıyla Okul Öncesi Öğretmenleri İçin Mesleki Gelişim Çerçevesi geliştirilmiştir. Veri analizi için öncelikle durum analizi kapsamında içerik analizi gerçekleştirilmiş, ardından bireysel durum raporları oluşturulmuş ve son olarak çoklu durum analizine başvurulmuştur. Analiz için Evans’ın Mesleki Gelişim Kavramsal Modeli temel alınmıştır. Bulgular öğretmen portfolyosunun okul öncesi öğretmenleri için etkili bir mesleki gelişim aracı olduğunu göstermektedir. Araştırma sonuçları, öğretmen niteliğini arttırmak üzere gerçekleştirilecek çalışmalar için çıkarımlar sunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-01-11T12:01:19Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster