dc.contributor.advisor | Yılmaz, Arif | |
dc.contributor.author | Gangal, Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-01-11T11:57:11Z | |
dc.date.issued | 2020-12 | |
dc.date.submitted | 2020-11-13 | |
dc.identifier.citation | Gangal, M. (2020). Uygulamalı sınıf yönetimi eğitimi ve pedagojik dokümantasyon uygulamalarının okul öncesi eğitim öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine etkisi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi eğitim Bilimleri Enstitüsü. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/23253 | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to examine the effects of a Practice-Based Classroom Management Program and Pedagogical Documentation implementation on classroom management skills of preschool teachers. The mixed research method, in which qualitative and quantitative methods are used together, was employed. Choosing this methodology, it is aimed to examine whether there is a difference in teachers' skills of classroom management by using an intervention design from advanced patterns. In the quantitative part, a quasi-experimental research design pre-test and post-test without control group, in the qualitative part, a multi-case study was used. The study group consists of six teachers working in preschool and kindergartens in Trabzon in the 2018-2019 academic year. The teachers were divided into three different groups, two for each group. The data were collected through pre and post interviews, pre and post-tests and semi-structured classroom observations. For quantitative data, the "Classroom Management Skills Scale for Preschool Teachers" was used. As a result of the study, it was founded that Classroom Management Program contributed significantly to teachers in the dimensions of physical regulation, plan-program activities and behavior management, and Pedagogical Documentation Program in the dimensions of plan-program activities, behavior management and classroom relations. Also, it is found that taking Classroom Management and Pedagogical Documentation programs together supports teachers in all dimensions of classroom management. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ | * |
dc.subject | Okul öncesi eğitim | tr_TR |
dc.subject | Okul öncesi öğretmenleri | tr_TR |
dc.subject | Sınıf yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Pedagojik dokümantasyon | tr_TR |
dc.subject | Mesleki gelişim | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Uygulamalı Sınıf Yönetimi Eğitimi ve Pedagojik Dokümantasyon Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine Etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | The Effects of Practice-Based Classroom Management Training and Pedagogical Documentation Implementation on Preschool Teachers’ Classroom Management Skills | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı Pedagojik Dokümantasyon Programının ve Uygulamalı Sınıf Yönetimi Eğitim Programının okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerine etkisini incelemektir. Araştırma amacı doğrultusunda nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemi tercih edilmiş ve ileri düzey desenlerden müdahale deseni kullanılarak öğretmenlerin sınıf yönetiminin farklı boyutlarındaki becerilerinde farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmanın nicel çalışma basamağında yarı deneysel desenlerden kontrol grupsuz ön test, son test yarı deneysel araştırma deseni, nitel çalışma basamağında ise çoklu durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Trabzon ilinde MEB'e bağlı resmi anaokulları ve anasınıflarında çalışan ,3 ayrı uygulama grubunda 2’şer öğretmen olmak üzere toplam 6 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan öğretmenler ile ön görüşme ve son görüşmeler, ön test, son test uygulamaları ve yarı yapılandırılmış sınıf içi gözlemler yapılmıştır. Nicel veriler için, Dinçer ve Akgün (2015) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, Uygulamalı Sınıf Yönetimi Eğitiminin fiziksel düzenleme, plan-program etkinlikleri ve davranış yönetimi boyutlarında, Pedagojik Dokümantasyon Eğitiminin ise plan-program etkinlikleri, davranış yönetimi ve sınıf içi ilişkiler boyutlarında öğretmenlere önemli katkı sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Uygulamalı Sınıf Yönetimi ve Pedagojik Dokümantasyon Eğitiminin birlikte alınmasının ise öğretmenleri sınıf yönetiminin tüm boyutlarında desteklediği ortaya konmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | İlköğretim | tr_TR |
dc.embargo.terms | 2 yil | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2023-01-13T11:57:11Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |