dc.contributor.advisor | Mirici, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Sezen | |
dc.date.accessioned | 2021-01-11T11:56:15Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-11-27 | |
dc.identifier.citation | Korkmaz, S. (2020). The influence of conventional and distance flipped instruction on EFL learners' self-regulation skills and anxiety while teaching speaking skills (Unpublished PhD thesis). Hacettepe University, Turkey. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/23250 | |
dc.description.abstract | Flipped learning has emerged as an innovative approach and provided interactive opportunities for students who are rapidly adopting new technologies. In a flipped classroom, learners are required to do cognitively challenging and engaging tasks in class instead of trying to do this “heavy work” at home. With the spread of the COVID-19, a new concept has also appeared: distance or online flipped instruction, which basically refers to flipping synchronous online classes. To this end, the present study attempts to find out the possible influence of conventional flipped instruction along with online flipped instruction on EFL learners’ self-regulated L2 learning strategy use and foreign language classroom anxiety while teaching speaking skills. Nearly 80 A2 level students at Middle East Technical University participated in the study. Four intact classes were randomly assigned to one of the two treatment groups: experimental and control. The experimental group students started to use Google Classroom application besides their regular classes. In the experimental group, students were required to watch videos and take notes on various topics before the actual lesson. The influence of the flipped learning model on learners’ self-regulatory behaviours and foreign language classroom anxiety was analyzed by comparing control and experimental groups’ survey results before and after the implementation of the flipped instruction. Finally, to get a deeper understanding, semi-structured interviews were conducted with ten students to explore the learners’ views in the experimental group as well. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Flipped learning | |
dc.subject | Blended learning | |
dc.subject | Self-regulated L2 learning strategy use | |
dc.subject | foreign language classroom anxiety | |
dc.subject.lcsh | H- Sosyal bilimler | tr_TR |
dc.title | The Influence of Conventional and Distance Flipped Instruction on EFL Learners’ Self-Regulatıon Skills and Anxiety While Teaching Speaking Skills | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Ters-yüz öğrenme modeli, yenilikçi bir yaklaşım olarak ortaya çıkmıştır ve yeni teknolojileri benimseyen öğrenciler için etkileşimli fırsatlar sunmaktadır. Ters-yüz öğrenme modelinde, öğrencilerden bilişsel olarak zorlayıcı olan bu “ağır iş yükünü” evde yapmaya çalışmak yerine sınıfta yapmaları beklenmektedir. COVID-19’un yayılması ile birlikte yeni bir konsept ayrıca ortaya çıkmış oldu: temel olarak çevrim içi senkron ters-yüz edilmiş dersler anlamına gelen uzaktan ya da çevrim içi ters-yüz öğrenme modeli. Bu çalışma, geleneksel ters-yüz öğretim modeli ile çevrim içi ters-yüz öğretim modelinin, İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin öz düzenlemeli yabancı dil öğrenme strateji kullanımları ve yabancı dil sınıf kaygı düzeyleri üzerindeki olası etkilerini tespit etmeye çalışmaktadır. Bu çalışmaya Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nde A2 düzeyindeki yaklaşık 80 hazırlık öğrencisi katıldı. Dört sınıftaki öğrenciler ters-yüz öğrenme ve yüz yüze geleneksel öğrenme olarak rastgele kontrol ve deney gruplarına ayrıldılar. Deney grubunda, öğrencilerin yüz yüze derslerinden önce video izlemeleri ve çeşitli konularda not almaları beklenmiştir. Bu yöntemin öğrencilerin öz düzenlemeli yabancı dil öğrenme strateji kullanımları ve yabancı dil sınıf kaygı düzeyleri üzerindeki etkisi, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin uygulamadan önce ve sonra katılacakları anketlerin karşılaştırılmasıyla analiz edilmiştir. Son olarak, yarı yapılandırılmış görüşmeler, ters-yüz öğrenme modelindeki öğrencilerin tutumlarını anlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-07-16T11:56:15Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | Learning object | tr_TR |