Show simple item record

dc.contributor.advisorKülcü, Özgür
dc.contributor.authorDemir, Burcu Tığ
dc.date.accessioned2021-01-08T09:08:36Z
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-11-20
dc.identifier.citationDemir, B. Tığ. (2020). Yabancı Uyruklu Öğrencilere Yönelik Kütüphane Hizmetlerinin Değerlendirilmesi: Hacettepe Üniversitesi Kütüphanesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/23243
dc.description.abstractThe aim of academic libraries is to support education, research and development activities while developing services in line with the goals of the institution. Libraries need to be evaluated in order to improve their services in line with user needs and expectations. Evaluation of library services is more important, especially for special user groups such as international students. The fact that international students cannot benefit from library services due to their differences indicates that the services are problematic. Evaluation of services for international students, identifying problems, offering solutions, developing services if necessary and the sustainability of this process are important for user satisfaction. This study carried out in order to determine the satisfaction levels of the library services for international students enrolled in faculties in the 2016-2017 academic year and enrolled in master and doctorate programs in the 2019-2020 academic year in the Beytepe Campus and to determine which aspects of the services for international students should be improved. Within the scope of the research, a survey was applied to 213 undergraduate and 107 graduate students to evaluate the library services in 5 dimensions: general services, library as a place, information access, personnel and special services. The stratified random sampling method was used in the study. The research findings show that there is a difference in the service evaluation of the students according to nationality. The findings of the research show that there are differences according to nationality in the service evaluations of students in 5 dimensions. It has been determined that students find different services successful and unsuccessful according to their nationality. The frequency of visiting the library, the frequency of use of academic resources, education time at Hacettepe University, residence time in Turkey and receive advance information about the library was observed to have an impact on the assessment of such factors as library services. Undergraduate and graduate students evaluated the library services differently. Students' different evaluations about services show that their needs and expectations are different from those offered by the library.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYabancı uyruklu öğrencilertr_TR
dc.subjectUluslararası öğrenciler
dc.subjectÜniversite kütüphanesi hizmetleri
dc.subjectKütüphanelerde hizmet kalitesi
dc.subjectEtki değerlendirme
dc.subjectTarama yöntemi
dc.subject.lcshKütüphanelertr_TR
dc.titleYabancı Uyruklu Öğrencilere Yönelik Kütüphane Hizmetlerinin Değerlendirilmesi: Hacettepe Üniversitesi Kütüphanesi Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÜniversite kütüphanelerinin amacı, eğitim-öğretim ve araştırma geliştirme faaliyetlerine destek olurken kurumun hedefleri doğrultusunda hizmetler geliştirmektir. Kütüphaneler, hizmetlerini kullanıcı ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda geliştirebilmek için değerlendirilmeye gereksinim duymaktadır. Özellikle yabancı öğrenciler gibi özel kullanıcı grubuna sahip kütüphaneler için hizmet değerlendirilmesi daha önemlidir. Yabancı uyruklu öğrencilere yönelik hizmetlerin değerlendirilmesi, problemlerin saptanması, çözüm önerilerinin sunulması, gerekli ise hizmet geliştirilmesi ve bu sürecin sürdürülebilirliği kullanıcı memnuniyeti açısından önem taşımaktadır. Bu çalışma Beytepe Kampüsü içindeki 2016-2017 akademik döneminde fakültelere lisans kaydı yaptıran ve 2019-2020 akademik yılında yüksek lisans ve doktora programlarına kayıtlı yabancı uyruklu öğrencilere yönelik kütüphane hizmetlerinin memnuniyet düzeylerini belirlemek ve yabancı uyruklu öğrencilere yönelik hizmetlerin hangi yönlerinin geliştirilmesi gerektiğini belirleyebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında 213 lisans ve 107 lisansüstü toplamda 320 yabancı uyruklu öğrenciye genel hizmetler, mekân olarak kütüphane, bilgiye erişim, personel ve özel hizmetler olmak üzere 5 boyutta kütüphane hizmetlerinin değerlendirilmesi için anket uygulanmıştır. Çalışma kapsamında rastgele tabakalı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulguları, öğrencilerin 5 boyuttaki hizmetler hakkındaki görüşlerinin uyruklarına göre farklılık gösterdiğini sonucuna varmıştır. Farklı uyruktaki öğrencilerin farklı hizmetleri başarılı veya başarısız buldukları tespit edilmiştir. Kütüphaneyi ziyaret etme sıklığı, akademik kaynakların kullanım sıklığı, Hacettepe Üniversitesi’nde okuma süresi, Türkiye’de kalma süresi ve kütüphane hakkında önceden bilgi alma gibi faktörlerin kütüphane hizmetlerinin değerlendirilmesinde bir etkisi olmadığı gözlemlenmiştir. Kütüphane hizmetlerini lisans ve lisansüstü öğrenciler farklı şekilde değerlendirmiştir. Öğrencilerin hizmetler konusunda farklı değerlendirmelerde bulunmaları ihtiyaç ve beklentilerinin kütüphanenin sunduklarından farklı olduğunu göstermektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2021-01-08T09:08:36Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record